6049
Sök

Hur gör man en volvo 240 starkare

271 Inlägg
25 juni 2007
Trådstartare
Hejsan jag undrar hur man kan "trimma" så att min 240 blir lite starkare alltså att den orkar lite mer t.ex att den drar släp lättare osv. Ganska lätta saker helst  Det är en B230 f
Mvh Niklas

Trucker
234 Inlägg
25 juni 2007
Extraktorgrenrör, Annan kam, Byt bil wink

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

3 148 Inlägg
26 juni 2007
Tror inte det finns så mycket billiga knep som gör någon större skillnad. Hinka i en turbomotor alt om du vill kunna besiktiga utan strul så sälj bilen och köp en med mer pulver i från början. Ursäkta om jag är lite gnällig, men det drar så mycket med sig när man väl börjar riva, om man inte gör det för att lära sig och för det är kul o man inte bryr sig om kostnaden. Ska det vara lönt ska trimmet ge iaf 30-40 hästar enligt min uppfattning annars är det inte värt besväret. Och fortfarande har du ju då runt 130 hk och det är ju inte riktigt att betrakta som något man jätte gärna drar tunga släp med.

Mr White
1 072 Inlägg
26 juni 2007
Sätt på en 531 topp å en vx-kam...Kör me de själv...Vart rätt skaplig skillnad på vridet me kammen å sen bra bottendrag me lite portning av 531an..

En 531 topp brukar ligga nånstans mellan 1500-2000kr...Sen kammen kan du köpa på kg trimmning.

Sök