5428
Sök

Bygga om från B230K till B230F

Bessewisser
556 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Hallå!

Tänkte jag skulle göra bilen lite piggare genom att byta till ett insprut som suttit på en B230FT alltså från en Turbo 740 och undrar lite om detta kommer passa rakt av?

Vill inte hålla på dra en massa kablar och sånt men med insprutet så får jag med boxen och alla kablarna, det var inte så farligt många kablar och alla hade sockerbitar så själva installationen blir nog rätt lätt! men frågan är om det passar rakt av? Folk som jag frågat säger att motorena ser nästan helt lika ut och att det itne kommer bli några pronblem men jag är som vanligt lite orolig över att skada min ögonsten sad

Någon som gjort detta eller vet något får mer än gärna dela med sig av den informationen!

Luftmängdsmätare redan fixad!

//SkyNard

How low

Bessewisser
556 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
BUMP
Lyfter tåden i hopp om att rätt person inte läst  inlägget

//SkyNard

How low

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 juni 2007
du vill alltså montera insprut på fögasarbil, bättre att byta hela motorn med elsystem eller byta bil, för förgasarens topp har inga spridarhål bla.

Jonas

736 Inlägg
29 juni 2007
Är det inte något som skiljer K från F då jag tror ventilerna ryker där kammen går, förbränningkammare i kolvarna eller något... men toppen är väl en vanlig 530?

235 Inlägg
30 juni 2007
Volvo__Mannen skrev:
du vill alltså montera insprut på fögasarbil, bättre att byta hela motorn med elsystem eller byta bil, för förgasarens topp har inga spridarhål bla.

volvo__mannen borde väl veta att på 230 f/ft sitter spridarna i insuget, inte i toppen....
men ja, det är lättare att byta bil smile

Reparatör
630 Inlägg
30 juni 2007
SkyNard skrev:
Hallå!

Tänkte jag skulle göra bilen lite piggare genom att byta till ett insprut som suttit på en B230FT alltså från en Turbo 740 och undrar lite om detta kommer passa rakt av?

Vill inte hålla på dra en massa kablar och sånt men med insprutet så får jag med boxen och alla kablarna, det var inte så farligt många kablar och alla hade sockerbitar så själva installationen blir nog rätt lätt! men frågan är om det passar rakt av? Folk som jag frågat säger att motorena ser nästan helt lika ut och att det itne kommer bli några pronblem men jag är som vanligt lite orolig över att skada min ögonsten sad

Någon som gjort detta eller vet något får mer än gärna dela med sig av den informationen!

Luftmängdsmätare redan fixad!

//SkyNard

Lättare som någon annan skrev att byta motor kmpl . Du har väl inte heller elektriskt bränslepump på din bil utan behöver fixa sånt med . Klart att allt går att fixa men det låter möe pyssel för lite glädje .

Sök