Volvo Ocean Race

zybrid
29 juni 2007 · 47 Inlägg

Har ju sett ganska många V70 Ocean Race nuförtiden.. Börjar bli vanligare o vanligare.

Vad är det för speciellt med dem? (har hört rykten att det är något speciellt i form av motor+utrustning)

Hur kan man köpa en? Är det bara seglare i ocean race som får köpa?

Sir_x
29 juni 2007 · 945 Inlägg

Man kan gå till sin lokala Volvohandlare och köpa en. Det är väl bara ett annat utrustningspaket, sen är det ju en speciell blå lack som är fruktansvärt fin.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
KarlNilsson Örebroare i exil
29 juni 2007 · 970 Inlägg

Rätta mig om jag har fel, men Ocean Race modellerna fanns väl bara -02 och -06?

Edit: Saxat från Volvos hemsida.

V70 Ocean Race (2002)
Speciellt framtagen version med anledning av seglingstävlingen Volvo Ocean Race.
Bilen är specialutrustad med b.l.a sportläderklädsel, 17" alufälgar, textilmattor med Ocean Race-loggo och speciallack "Ocean blå". Säljs endast under begränsad tid

Senast redigerat av _Kekke_ (29 juni 2007)

Hej FRA!
FireTraXX DFFL
29 juni 2007 · 9 020 Inlägg

En kompis till mig sa att en V70 Ocean Race kostar 900 000kr.
(Nej, INGEN trodde på honom.)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
heli
29 juni 2007 · 112 Inlägg

Stämmer bra att de bara såldes -02 och -06, dvs de år när seglingstävlingen "Volvo Ocean Race" ägde rum.

-02 såldes V70 2.4T och XC70 2.4T AWD i Ocean Race utförande. Den speciella blå lacken och den ljusa läderklädeseln är de mest utmärkande detaljerna. Ingen skillnad i motor, men alltså desto mer standardutrustning.

-06 såldes V70 2.5T & D5, XC70 2.5T & D5 samt XC90 2.5T och D5 i Ocean Race utförande. Samma blåa lack som -02, men den ljusa läderklädseln fick nu en grov blå söm runt alla kanter. Gick även att beställa blåa dekorpaneler. Ingen skillnad i motorerna.

Ocean Race såldes till alla, men inte för 900000:- big_smile
Dock ett antal sköna tusenlappar dyrare än en vanlig Volvo, men det mesta vägdes upp av den utökade standarutrsutningen..

Senast redigerat av v70power (29 juni 2007)

zybrid
29 juni 2007 · 47 Inlägg

Tack så mycket för all hjälp!

__Marcus Whitetrash
29 juni 2007 · 589 Inlägg

Stjäl tråden lite, Vad innebär Summum i volvo då?

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
sssvante
29 juni 2007 · 62 Inlägg

__Marcus skrev:
Stjäl tråden lite, Vad innebär Summum i volvo då?

Det största utrustnings paketet kallas för Summum.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang