5416
Sök

Polo 91a går ej på alla cylindrar..

2 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Hej.
kamremmen gick nyss på min polo och jag har bytt ut den nu. men det verkar inte som att den går på alla cylindrar så jag tror att någon cylinder har gått sönder.
är det enklaste o billigaste sättet då att ta av hela toppen o sätta ditt en ny??

tack för svar/ nybörjarmeckare

Skaune
29 juni 2007
Lyft o kolla så att inte ventilerna har slagit i kolvarna och så att ventilerna är hela, raka. Men det låter som om du kanske åker på en renovering.

P.s du vet väl att det inte bara är o slänga på en ny rem och spännrulle? Axlarna ska sitta i rätt läge o.s.v!
Senast redigerat av Axor (29 juni 2007)

2 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
ja jag har satt den efter markeringarna och justerat i flera timmar. den startar upp bra men knackar kraftigt på tomgången som om man hade tatt en en tändkabel.
kan jag se om de är hela om jag tar av kåpan? sitter inte ventilerna på toppen?

361 Inlägg
29 juni 2007
Om  det sitter fel så kan ventilerna ta i kolvarna å då kan de blir snea eller så går dom av å kan trycka hål i hela kolven å de är itne så bra om man säger så. Lyft på ventilkåpan åse om de ser trasigt ut.

Skaune
29 juni 2007
Du kan inte se hur de ser ut genom att bara plocka av kåpan. Måste lyfta topplocket o se hur de ser ut, ta ut dom o se om de inte blivit lite krokiga. Ventilen löper ju i en styrning dessutom, så vad du lär se  av ventilen om du öppnar kåpan är vetilfjädrarna och tätning och knaster. Dessutom måste du ju kolla så att inte kolvarna tatt stryk!

Sök