8388
Sök

Vad heter delen på bilden?

Jägermeister
910 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Vet inte om jag verkar korkad nu men skulle vilja veta vad denna delen heter?
Det är så att all servovätska rinner ut genom gummidamasken i ena änden av denna grejs.

Om nån vet vad felet kan vara och hur det går att åtgärda snabbast och billigast skulle det vara kanon fint!smile

En ny del kostar 3300kr + moms på wolksvagen och är inte sugen på att lägga ut dom pengarna.

Inte mina delar på bilden men samma del i fråga, har markerat delen med en pil.smile

Klicka på länken som ligger på pixbox.

http://www.pixbox.se/pic_show_id11834844.html

(Är proffs på paint eller så inte =P )hehe...

Sen om jag inte är helt fel ute så kan det väl inte vara skadligt att köra med en bil med servo om den är tom på vätska och jag tar bort servoremmen och kör utan servo, tänkte som på att servon eller annat tar väl inte stryk då?

Mvh: Gemini78

En gång är ingen gång...

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
29 juni 2007
Det är en styrservo. Eller styrväxel.
Köp på en skrot istället.
Och ja det går att köra utan rem om den är trasig.
Den det är lite muskelkrävande smile

Oj glömde.
Rinner det olja ut gavlen på den så är det en packbox som är gången där kan räcka att byta den men brukar vara knepigt att få riktigt tätt.
Detta felet uppstår när man rattar över fullt och står i styrstoppen för hårt så var försiktiga när ni ligger på fullt rattutslag..
Senast redigerat av BMTech (29 juni 2007)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Jägermeister
910 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Styrservo är det inte för den vet jag hur den ser ut och var den sitter.smile
Servon är kopplad till denna del och ger väl tryck in i denna för att underlätta styrningen.

Sökte tidigare på ordet styrväxel som jag oxå hade för mig att den heter men hittade inget på www.bildelsbasen.se så någon annat namn måste den väl ha?

Okej, på vw sa dom att det inte finns att köpa nya packningar till den...sad
Om du vet var jag kan köpa nya packningar skulle det vara nice.smile

BMTech skrev:
Det är en styrservo. Eller styrväxel.
Köp på en skrot istället.
Och ja det går att köra utan rem om den är trasig.
Den det är lite muskelkrävande smile

Oj glömde.
Rinner det olja ut gavlen på den så är det en packbox som är gången där kan räcka att byta den men brukar vara knepigt att få riktigt tätt.
Detta felet uppstår när man rattar över fullt och står i styrstoppen för hårt så var försiktiga när ni ligger på fullt rattutslag..

En gång är ingen gång...

Jägermeister
910 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Den heter styrväxel/styrsnäcka.smile
Tycker det är lite svårt att söka på bildelsbasens sida och det kommer fram rutor om att man måste logga in...sad

En gång är ingen gång...

Sök