3418
Sök

Sportavgassystem s40 t4 fas1! tips! även motorlampa!

25 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
Tjena killar!

Tänkte slänga på ett 3" eller 2½" sportsystem ifrån turbo med race eller sportkatt, vad tycker ni? har redan öppetfilter och efter det saknas bara att ja åker och chippar bilen steg3.
Sen vad ska ja köpa för nått? letat runt lite men hittar inte speciellt mycket. Vill ha nått som klarar av steg3 men som sagt inte kostar allt för mycket pengar och har bra passform så man enkelt själv kan montera det.

Sen efter det är löst, hur skall man göra så att bilen går igenom besiktningen? har hört att när man byter emot en sport/racekatt på en t4 så kommer motorlampa antingen att lysa med en gång eller så kommer det att komma inom snar framtid. Så min fråga är hur har ni alla toktrimmare lyckats klara besiktningen? då man automatiskt får en 2a för motorlampan.

Alla råd och tips välkomnas.

ha de fint.

226 Inlägg
30 juni 2007
ja, 3" skulle ju vara fint till steg 3 smile

1 833 Inlägg
30 juni 2007
3" DP och Kat behövs för steg3, sen får man ju skönare ljud med 3" hela vägen big_smile

JT's 3" är populära, annars har du ju Ferrita, simons, BSR, SAM osv också.

Det finns nån jevla plugg du kan sätta i innan lambdan som gör att lampan brukar släckas, vettefan hur denna plugg ser ut eller nåt med så är det iaf big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

1 813 Inlägg
30 juni 2007
varför sätta en plugg?? lika bra å sätta dit lambdan på ditt sportrör med... jag satte på 3" helavägen med racekatt på min t4a och så satte jag ditt båda lambdasonen visst jag fick förlänga sista lambdasonen för den räckte inte så långt men det var inga problem gick å göra med högtalarkablar:P lampan lös inte efter det och besiktningen sa inte ett ljud.. och bilen var inte chipad lr nått och efter 3"rör efter turbon och en japs med 5" utblås och ett sportfilter så laddade min t4 1,1 sen höjt ladd på det till 1,5-1,6 och där drog jag en steg 3 chipad s40T4 00a min var 98a=)   men hade man haft chip på allt detta så vetefan hur den hade gått sålde den innan jag han testa:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!

25 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
tänkte beställa ett jt-system nu, men dom har två stycken nästan likadana. Ett helsystem med 1 fullflödesdämpare, eller ska ja ha de lite dyrare systemet med 2 fullflödesdämpare.

NOTERA ja vill inte ha nått bullrigt traktor ljud smile utan ett sportigt fräsande. känns som att den med 2 dämpare är bättre då?

Svårt att montera dessa system själv? nån guide nånstans? smile

257 Inlägg
1 juli 2007
grip skrev:
tänkte beställa ett jt-system nu, men dom har två stycken nästan likadana. Ett helsystem med 1 fullflödesdämpare, eller ska ja ha de lite dyrare systemet med 2 fullflödesdämpare.

NOTERA ja vill inte ha nått bullrigt traktor ljud smile utan ett sportigt fräsande. känns som att den med 2 dämpare är bättre då?

Svårt att montera dessa system själv? nån guide nånstans? smile

2dämpare ger något dovare ljud o inge dånade tjut på motorvägen, men låter satans gött när du gasar på! 1 dämpare ger ganska mycket racing ljud dvs högt hela tiden....av dom ja har hört ifrån ska de vara bra passform o hyfsat lätt o montera, tror du får nån form av anvisning med"inte 100" annars ger man 500-1000 till t.ex autotech så monterar dom det big_smile

658 Inlägg
1 juli 2007
Monterar du lambdan på nya röret ska inte motorlampan börja lysa. i så fall är det ju fel någon stans vilket troligen kan leda till dåliga avgasvärden. annars är det ju bara att plocka ur lampan vid besiktning wink

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

25 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
jo den börjar lysa endå på s40 t4, såvida bilen inte har programvara efter 3" men de e ju iofs tanken med så.

Sök