5021
Sök

Problem med oljelampan på en Golf II

734 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Tjena.

Fars gamla Golf 2 årmodell 90 är de något konstigt med.
Oljelampan lyser till då o då fast det finns olja i den.
Jag har undrat om det kan vara oljegivaren som strular eller om det är oljefiltret som är dåligt.

Är det kanske någon som har haft samma problem eller vet vad det är för fel så kan ju du/ni skriva en rad eller två

Tack på förhand.

Glidarn
408 Inlägg
1 juli 2007
master_- skrev:
Tjena.

Jag har undrat om det kan vara oljegivaren som strular eller om det är oljefiltret som är dåligt.

Är det kanske någon som har haft samma problem eller vet vad det är för fel så kan ju du/ni skriva en rad eller två

Tack på förhand.

Byt oljetrycksgivaren så ska det nog bli bra, hade samma strul på min gamla mazda..

(obrut)

734 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
zlaban08 skrev:
master_- skrev:
Tjena.

Tack på förhand.

Byt oljetrycksgivaren så ska det nog bli bra, hade samma strul på min gamla mazda..

Okej. Det ska jag säga till far min. Har också trott att det kunat vara den, men ville ha lite
tips från lite folk så de verkligen var det.

Tack så mycket

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
1 juli 2007
Rätt så vanligt med givarfel på gamla vw:s. Tänk på att det kan finnas 2st givare en nere vid oljefiltret och en på toppen.

734 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
g-man skrev:
Rätt så vanligt med givarfel på gamla vw:s. Tänk på att det kan finnas 2st givare en nere vid oljefiltret och en på toppen.

Jaså gör det. Det visst jag inte.
Brukar de bli fel på både dom eller är det bara en speciel som brukar krångla ock i såfall
vilken den som siter vi oljefiltret eller den på toppen?

Allfixare
1 475 Inlägg
1 juli 2007
byt bägge, dom kostar typ 150kr st max. jag bytte den som va pajj på min gamle gti 16v. 2 dagar senare så fick jag byta den andra åsmile

734 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
fish skrev:
byt bägge, dom kostar typ 150kr st max. jag bytte den som va pajj på min gamle gti 16v. 2 dagar senare så fick jag byta den andra åsmile

Ok. Ja tusan ska man byta en så kan man ju lika gärna byta både två.
De är så ireterand när man ligger o kör o så börjar lamp jävlen lyssa o låta som tusan,
men de ska fixas nu.,

Tackar så mycket för alla svar jag har fått.,

Tackar

Sök