Någon som har ett JR luftfilter??? Är de prisvärda??

Westberg Japs :)
3 juli 2007 · 775 Inlägg

Ja ska köpa mig ett sportluftfilter o är inne på ett JR. Någon som har ett sådant? Är det bra? Tvättbara? Bild på ett också kanske?
Om man beställer ett sportluftfilter bara filtret får man med slang o fästa det med också? Liksom en slang som sitter på luftfiltret med slangklämma o man kan dra åt?

LasseLarsson Lumpare
3 juli 2007 · 141 Inlägg

När jag beställde mitt Simota filter så fick jag med, filtret, en manual och en slangklämma. Det var allt.
Kolla på ridetech.se om dom har kvar sin rabatt på Simota filtren, 250kr är ganska överkomligt, speciellt när dom kostar ca 800kr i vanliga fall och jag har inte haft problem med mitt sen jag köpte det! Så det rekomenderas
Detta tvättas med filter olja, jag har K&Ns.

Westberg Japs :)
3 juli 2007 · 775 Inlägg

LasseLarsson skrev:
När jag beställde mitt Simota filter så fick jag med, filtret, en manual och en slangklämma. Det var allt.
Kolla på ridetech.se om dom har kvar sin rabatt på Simota filtren, 250kr är ganska överkomligt, speciellt när dom kostar ca 800kr i vanliga fall och jag har inte haft problem med mitt sen jag köpte det! Så det rekomenderas
Detta tvättas med filter olja, jag har K&Ns.

okej va det svårt att få det o passa då el?
Ja köper nog ett JR för det ska hålla för lite hästkrafter också.wink

LasseLarsson Lumpare
3 juli 2007 · 141 Inlägg

Nä det var inte speciellt svårt, tog bara en 3" rör bit och stoppade in och klämde fast + skapade en liten hållare som jag skruvade fast i bilen smile

hehe hur många hästar satsar du på? wink

Senast redigerat av LasseLarsson (3 juli 2007)

Westberg Japs :)
3 juli 2007 · 775 Inlägg

satsar inte på så himla mkt men inom en oviss framtid ca 350 ärliga häst..

fordelvis Ford Racing
3 juli 2007 · 479 Inlägg
Ja Just!
AttackMedic
3 juli 2007 · 379 Inlägg

Westberg skrev:
okej va det svårt att få det o passa då el?
Ja köper nog ett JR för det ska hålla för lite hästkrafter också.wink

Jag hade JR på min R900 och lyckades spräcka det i anslutningen precis vid slangklämman. Först en liten spricka sedan, under tiden jag väntade på mitt BMC F1, så sprack det runt om och ramlade av. Klarade nog inte trycket....

Var nöjd med det innan, men efter att ha satt dit BMC på den och har BMC på min nuvarande så kan jag bara rekommendera BMC F1. Grymt nöjd

Senast redigerat av AttackMedic (3 juli 2007)

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
B4mse
3 juli 2007 · 89 Inlägg

AttackMedic skrev:

Westberg skrev:
okej va det svårt att få det o passa då el?
Ja köper nog ett JR för det ska hålla för lite hästkrafter också.wink

Jag hade JR på min R900 och lyckades spräcka det i anslutningen precis vid slangklämman. Först en liten spricka sedan, under tiden jag väntade på mitt BMC F1, så sprack det runt om och ramlade av. Klarade nog inte trycket....

Var nöjd med det innan, men efter att ha satt dit BMC på den och har BMC på min nuvarande så kan jag bara rekommendera BMC F1. Grymt nöjd

Drog åt det för hårt? blir lätt skador på ett sådant.

AttackMedic
3 juli 2007 · 379 Inlägg

B4mse skrev:

AttackMedic skrev:

Westberg skrev:
okej va det svårt att få det o passa då el?
Ja köper nog ett JR för det ska hålla för lite hästkrafter också.wink

Jag hade JR på min R900 och lyckades spräcka det i anslutningen precis vid slangklämman. Först en liten spricka sedan, under tiden jag väntade på mitt BMC F1, så sprack det runt om och ramlade av. Klarade nog inte trycket....

Var nöjd med det innan, men efter att ha satt dit BMC på den och har BMC på min nuvarande så kan jag bara rekommendera BMC F1. Grymt nöjd

Drog åt det för hårt? blir lätt skador på ett sådant.

Drog så det satt. Inte överdrivet hårt. "Stagade" även upp filtret i toppen med kattstrypare så det inte vibrerade så mycket. Hjälpte inte ett dugg

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
jolla_
3 juli 2007 · 58 Inlägg

vart hittar man de där BMC filtret då?

AttackMedic
3 juli 2007 · 379 Inlägg

jolla_ skrev:
vart hittar man de där BMC filtret då?

Slog en snabb sökning på Google och hittade denna sidan. Minns inte var jag köpte mina men här är som sagt en:
http://www.motorshop.nu/shop/BMC/firstCar.htm

Senast redigerat av AttackMedic (3 juli 2007)

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
rocco_siffredi
3 juli 2007 · 7 Inlägg

jag har det på min golf vr6 turbo och jag tror det e bra stuff

Fisken
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang