4966
Sök

Höja laddet på Saab 9-3 Aero

14 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Hur höjer man laddet på en 9-3 Aero -01??
Ska man talla på magnetventilen eller??
Vill vara säker på vad jag gör.. ska ju hålla också wink
Tack på förhand!

Att köra Aero är som att vilja få ut den sista ketchupen från glasflaskan och när det väl kommer så kommer allt!! =D

med lem
1 925 Inlägg
5 juli 2007
du får göra t-kors,,,dock inget att rekomendera

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

14 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Hörde om en polare som hade T-kors på sin s40 T4.. Den turbon varade inte länge smile
Vet att man kan köpa inställbara magnetventiler i alla fall.. men frågan är om det sitter det orginal på Aeron:n..

Att köra Aero är som att vilja få ut den sista ketchupen från glasflaskan och när det väl kommer så kommer allt!! =D

med lem
1 925 Inlägg
5 juli 2007
du kan ju köpa en pysventil,,fungerar lika dant som ett t-kors med du kan ställa laddet med den smile hade t-kors på min bil igår, men den överladdade då,,sitter en " säkerhetsvakt " som bryter när den laddar för mycket så att inte turbon ska pajja := prova t-kors o överladdar den då så köp en pysventil o ställ ner det lite smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

14 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Ska kolla upp detta lite närmre smile Tack så mycket för svaren!
MVH/Fredrik

BMW fantast
1 172 Inlägg
5 juli 2007
På racestuff.se finns wastegate med hårdare fjädrar, men själv hade jag chippad den.. höjder du bara laddet så blir inte förbränningen optimal och den kan gå dåligt och sluta i katastrof. bättre med chip så får du optimal förbränning och papper på effekten i motorn.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

666 Inlägg
6 juli 2007
Höjja laddet genom att skruva är inte bra för din motor... du har väll T7 (svart tändkassette) om du höjjer laddet så kommer den jobba för att sänka det igen, så ska du höja effekten och få litta hållbarhet i det hela så ska du mappa den

//Silver

5 710 Inlägg
6 juli 2007
Neee....nu får du ge dig _fillan_.... nog för att du monterar  prylar som kan förstöra din egen bil....men att rekommendera skadligt "pystrim" till andras bilar är inte direkt lämpligt.neutral

>>850:ns Hajomsbo, glöm det där med T-kors o pysventiler på din motor.
Dels fungerar det dåligt på din bil om du vill höjja "lite" precis som silverbird skrev och dels blir det/kan det bli stora motorskador om du "tvångshöjjer" mycket. 

Ny programvara (chippning) är det som gäller!

MVH Jonas
..............

381 Inlägg
6 juli 2007
Ja det är å chippa som gäller!! Så gjorde iaf jag på min Aero! Nog bäst så hehe

14 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Tack så jätte mycket grabbar big_smile
Ska bara leta up bra chipp eller mapp nu då..
Ha det Gött!

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
9 juli 2007
om du kör med t-kors och det spikar så kör med lite mindre slangar och sådär.. allt går att fixa.. wink

666 Inlägg
9 juli 2007
GurraG skrev:
om du kör med t-kors och det spikar så kör med lite mindre slangar och sådär.. allt går att fixa.. wink

Läs inläggen tidigare....

10 287 Inlägg
9 juli 2007
Jag kör samma hårda linje som JonTe. Gör vad fanken ni vill med era egna bilar - men skall ni rekommendera andra att göra något så ska ni vara säker på att det ni rekommenderar inte havererar motorer.

Vet du ens hur ett styrsystem på en modern SAAB fungerar?

/Göran

GurraG skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

14 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
Vilket chipp tycker ni är bäst till Aero?? smile

666 Inlägg
9 juli 2007
Nordicuhr levererar bra grejjer, de är kanmske lite dyrare men sen så vet man vad man får... så jag rekomenderar dem

//Silver

Sök