spjällhus

855_R
25 september 2005 · 48 Inlägg

Hej!någon som vet vart man kan få tag i ett spjällhus som har suttit på en gammal volvo 850 hemi... de ska va en 10 ventilars motor..

Sharky
26 september 2005 · 10 287 Inlägg

På Volvo. Ta en lapp till reservdelsdisken och ställ dig i kö.

Eller: www.bildelsbasen.se

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
855_R
30 september 2005 · 48 Inlägg

ska bara säga att det inte är det lättaste att hitta ett sådant spjällhus.. det är lite speciellt.

Sharky
30 september 2005 · 10 287 Inlägg

OK. Varför jagar du just det spjällhuset? Går det inte bra med typ separatspjällat från en BMW M3 E30 om du skall ha pulver.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
855_R
2 oktober 2005 · 48 Inlägg

just det spjällhuset passar till min s40 t4.. och de hade dom när dom körde stcc å då bev bilen lika bra vridmomment som en volvo R bil.. de e lite hemligt egentligen.. men måste juh hitta ett..

skulle spjällhuset från en bmw passa på en s40

mvh micke

Sharky
2 oktober 2005 · 10 287 Inlägg

Skall du köra racing med reglemente? Tänk på att på gatan så behöver man inte begränsa sig till lösningar man är tvungen att ta till i racing pga reglementen.

Och vad jag vil minnas så är STCC sugisar och din T4 är turbo om jag inte missminner mig. På en turbo så är det annorlunda än en på en sugis. Ditt orginalspjäll räcker långt.

Hur mycket har du bromsat nu? Under 350 Hkr så har du andra begränsningar än spjället.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
855_R
3 oktober 2005 · 48 Inlägg

just nu e de bara 260hk å 380 nm å allt är orginal typ.. men prata me dom som körde här där ja bor..körde dom en klass med t4 å dom sa att bara byta spjäll skulle göra en hel del

mvh mikael

Sharky
4 oktober 2005 · 10 287 Inlägg

Knappast. Då skulle du ha så mycket tryckfall över spjället att det menligt skulle påverka turbokompressorns verkningsgrad vid full last.
Vad har du för aggregat nu?

Har du 260Hkr med orginal T4 kammar så är det där lösningen sitter. Konstigt att dom "som kör här jag bor" inte vet det.
(Kanske inte konstigt alls iofs genom att dom verkar köra racing med reglemente).
Byt till sugiskammar så får du en helt annan motor.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
855_R
4 oktober 2005 · 48 Inlägg

har inte så stor koll på motorer smile vet inte vad dom kör efter för reglemente..

men har t4 :ans orginal turbo just nu.. men den ska bytas i vinter.. till något.. vet inte vad än men smile

det skulla passa med kammar från en s40 med sugmotor.. behöver man modda om nått typ slipa ventilerna eller räcker de med att byta ut brickorna så man får rätt ventilspel... hur kommer de säg att de skulle göra sånn stor skjilnad.. behöver man inte byta kolvar å så också..

mvh mikael

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang