4501
Sök

Kör i 120 km/h från passagerarsätet - La upp klippet på Garaget

Avstängd
653 Inlägg
10 juli 2007
haha jaa sanslöst hmm ska nog låta bli komentera decibels gärning hmm ja menar liksom det finns filmer här på garaget när bilar kör 250 kmh i typ 5 mil minst på väl trafikerad svensk väg o det är väl liiite olagligt också kanske jag vet inte riktigt lika bra o anmäla det med tkr jag

Jag har rätt i vad jag än säger.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
10 juli 2007
Bubbaman skrev:
Mebb skrev:
Vart hamnar vi då?
Ett helt gäng här på garaget har blivit osams.
Minst en användare av garaget kommer aldrig visa sig här igen.
Garaget.org har fått dålig publicitet i media.
Bilentusiasterna har ännu en gång fått lite sämre rykte.

Den stora frågan är då till decibel: Var det värt det???

Allt detta plus att folk slutar lita på varandra här inne.
Som jag har sagt från början.. killen var ganska dum när han gjorde som han gjorde.. Men Decibel ska fan inte vara nån jäkla polis här inne. Detta är ett forum som halvt som halvt bygger på att alla håller på med olagliga saker(trima bilar, street racing, kör fort osv.) ska vi börja ringa snuten så fort nån kör olagligt?? Nästan alla har lagt upp filmer när dom kör 50-150 km/h.

Sen när blev garaget.org ett verktyg för att hålla på med olagliga aktiviteter?
Jag tror inte att varken upphovsmannen bakom sidan eller så många andra för den delen heller, vill att denna sida skall "gå åt" det hållet!
Kanske kan denna tråd vara ett varningens finger till dem som inte tänker längre än näsan är lång när de är ute i trafiken. Är trots allt inte bara genom denna sida folk polisanmäler varandra för att de beter sig som f-n i trafiken.. eller hur? Det sköts nog vanligtvis på vägarna. Men, om någon får för sig att lägga upp en dylik film.. ja, då får man helt enkelt stå sitt kasst vare sig man vill eller inte.
Med din inställning låter det som att samtliga här inne är pundare som kör som idioter och filmar det för att imponera.. jag tror och hoppas inte att så är fallet!
Säkert gör många det.. bara att kolla bland alla videos, men definitivt inte alla!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Byfåne
368 Inlägg
10 juli 2007
jonesono skrev:
Bubbaman skrev:
Mebb skrev:
Vart hamnar vi då?
Ett helt gäng här på garaget har blivit osams.
Minst en användare av garaget kommer aldrig visa sig här igen.
Garaget.org har fått dålig publicitet i media.
Bilentusiasterna har ännu en gång fått lite sämre rykte.

Den stora frågan är då till decibel: Var det värt det???

Som jag har sagt från början.. killen var ganska dum när han gjorde som han gjorde.. Men Decibel ska fan inte vara nån jäkla polis här inne. Detta är ett forum som halvt som halvt bygger på att alla håller på med olagliga saker(trima bilar, street racing, kör fort osv.) ska vi börja ringa snuten så fort nån kör olagligt?? Nästan alla har lagt upp filmer när dom kör 50-150 km/h.

Jag tror inte att varken upphovsmannen bakom sidan eller så många andra för den delen heller, vill att denna sida skall "gå åt" det hållet!
Kanske kan denna tråd vara ett varningens finger till dem som inte tänker längre än näsan är lång när de är ute i trafiken. Är trots allt inte bara genom denna sida folk polisanmäler varandra för att de beter sig som f-n i trafiken.. eller hur? Det sköts nog vanligtvis på vägarna. Men, om någon får för sig att lägga upp en dylik film.. ja, då får man helt enkelt stå sitt kasst vare sig man vill eller inte.
Med din inställning låter det som att samtliga här inne är pundare som kör som idioter och filmar det för att imponera.. jag tror och hoppas inte att så är fallet!
Säkert gör många det.. bara att kolla bland alla videos, men definitivt inte alla!

Många av alla trådar handlar om triming och hur man kommer runt SBP, streetracing eller liknande.. allt detta är olagligt. Detta kan du inte komma ifrån hur du än vänder och vrider på det hela. Ska Garaget.org inte tillåta trådar som handlar om olagliga saker? Ska inte bilar som är trimade få läggas upp? Då kan ju sidan lika gärna lägga ner

11 Inlägg
10 juli 2007
idiot

(none)
1 725 Inlägg
10 juli 2007
Mycket dumt gjort..Ajja mad

--Lev i går som det vore i morgon--

Tunnelmaster
348 Inlägg
11 juli 2007
Ja vet inte. Men att snitta 165 i nästan 3 timmar tycker ja nästan är värre än att inte ha kontroll över bilen i 10sek......

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
11 juli 2007
Bubbaman skrev:
jonesono skrev:
Bubbaman skrev:

Många av alla trådar handlar om triming och hur man kommer runt SBP, streetracing eller liknande.. allt detta är olagligt. Detta kan du inte komma ifrån hur du än vänder och vrider på det hela. Ska Garaget.org inte tillåta trådar som handlar om olagliga saker? Ska inte bilar som är trimade få läggas upp? Då kan ju sidan lika gärna lägga ner

Självklart gör de det! Det går säkert inte att nå någon slags "nollvision" här.. är nog helt omöjligt. Men man kan faktiskt dra gränsen någon stans.. denna video var ett exempel där någon tyckte att gränsen var nådd (vilket den också givetvis var i det aktuella fallet).
Om vi istället slutar att reflektera över att det dyker upp videos med ren och skär idioti i och inte gör något åt saken.. ja, då kan man nog räkna med än fler tokigheter = det kanske blir än jävligare i trafiken!? Någon som lagt upp en video där han/hon kör som en idiot, kanske får kommentarer som eggar dennes beteende att fortsätta. Om man istället "varnar" denne (på olika sätt) kanske han/hon och än fler, slutar att filma när de kör utan något som helst vett.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

SSS -12
3 217 Inlägg
11 juli 2007
Man kan fråga sig om det var så jävla bra egentligen... Nu är alla ovänner här inne, härligt att veta!

Zatzy kanske är ännu bättre än Garaget.org, vågar inte påstå det tills detta kom upp!

Hade jag mött den människan på motorvägen så hade jag varit livrädd, för i det fallet så hade antingen jag eller han kört på fel sida vägen! Sen såg det ut att vara helt fritt framåt, man gör inte en sån grej utan att man någerlunda vet vad man sysslar med! Tycker att fallet har blåssats upp rejält, mycket tack vare denna tråden, som precis som alla andra trådar har utartat!

Jag tänker inte lägga upp en enda film här inne, nu har jag till sist märkt och konstaterat att det finns gnällspikar runt oss... Som för ett litet pojkstreck förstör, som tidigare nämnt... Det mesta runt Garaget.org! Synd och skam, han borde fått en intern varning om att sådant beteende inte accepteras, men att gå till polisen är gravt överdrivet i min mening! Finns ingen anledning att tjalla så hårt mot någon som bara testar en grej...

Råd till Decibel är nog att besöka YouTube.com och spana runt efter olagligheter, med tanke på hur du verkar leta efter dessa...

Detta är inget försvar i "gärningsmannens" aggerande, utan mer ett litet klagomål mot ett gravt överreagerande!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

439 Inlägg
11 juli 2007
alla har vi gjort något vi borde få straff för...
några har kört för fort el utan försäkring när man varit o hämtat den nya bilen,inget att jämföra mot att köra från fel sida bilen,,men ändå olagligt

snubben ifråga borde fått veta hur fel det är.
tycker det var fel att blanda in polisen,killen kanske e chaffis o lever på sitt körkort,en anmälan kan ha förstört mer än det var värt.
hoppas ingen gör något olagligt här ,kanske blir fängelse om någon får veta.

till sist vill ja säg till dig som anmälde att du kunde skött detta bättre,troligtvis har du gjort något som kunde drabba någon annan själv med.

vill varken försvara el tracka ner på någon,vi lever i ett fritt land o bör få göra vad vi vill,anser bara att detta kunde skötts bättre.

old,low and slow....

7 Inlägg
11 juli 2007
anmälningen gynnade nog ingen... tkr det var att ta i lite väl... i min mening var det inte värt det med tanke på oddsen för fortsatt dumdristighet med påföljd av olycka för han som körde och det definitiva bråket mellan användarna, förtroendet och stämningen på gorg.

blivande bilextremist haha!

FreddeK
11 juli 2007
Idiotiskt av killen att köra sådär och synd att han inte vet bättre!
Men han kör inte jättefort och det finns ingen trafik på den tvåfiliga vägen men ska ju inte vara någon ursäkt.

Angående decibel då, bra gjort att anmäla men samtidigt tycker jag kanske att garaget.org borde kolla det som läggs upp som tex filmer innan och godkänna dom. Och tycker garaget.org att nej det där lägger vi inte upp så får dom ta saken i egna händer och göra en anmälan etc. Kan bli svårt tidsmässigt att kolla alla klipp men enda lösningen för att inte detta ska ske.

Sen att leka polis och ta saken i egna händer kanske kan vara rätt ibland men at typ berätta om hur man gick till väga osv tycker jag väl inte är så smart för det visar att man behöver uppmärksamhet och bekräftelse och få det via detta...njae vetefasen.

ja jäkla krystat det blev härinne och det är förjäkla tråkigt.

643 Inlägg
11 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
wh0re skrev:
orka bry sig så mycket om något som egentligen inte är så viktigt...

Vem här har inte sagt till passageraren att styra på motorvägen när man tar av sig en tröja eller har kört i över 150??

Alla som  skriver att han är en idiot kan ju fundera på vad dom själva gjort för dumheter under sitt eget liv...

Så jävla less på idiotiska inlägg!! Hur fan kan du jämföra de med de han gjorde? Han sitter för fan på passagerarsidan! Tror du de är lätt o ta sig över igen? Om nånting händer tror du han hinner krångla sig över medans han styr och ska sen bromsa...?! Och hur fan kan du jämföra de här med att köra normalt i 150km/h?! Lär dig se skillnad på olika saker!

seriöst behöver du en andra dos? jag förstår att du är förbannad. . men du verkar vara hmm lite extrem. killen som gjorde detta villa väll testa nått nytt. hade inte han gjort det så hade någon annan. en tidsfråga.. . . ok ska jag leka dryg. hur vet du att han inte hade en dubbelkommando bil? kanske 2 rattar åxå?. . mm du förstår. tack hej

Avstängd
653 Inlägg
11 juli 2007
Svenss0n skrev:
golfarn_nr1 skrev:
wh0re skrev:
orka bry sig så mycket om något som egentligen inte är så viktigt...

Vem här har inte sagt till passageraren att styra på motorvägen när man tar av sig en tröja eller har kört i över 150??

Alla som  skriver att han är en idiot kan ju fundera på vad dom själva gjort för dumheter under sitt eget liv...

Så jävla less på idiotiska inlägg!! Hur fan kan du jämföra de med de han gjorde? Han sitter för fan på passagerarsidan! Tror du de är lätt o ta sig över igen? Om nånting händer tror du han hinner krångla sig över medans han styr och ska sen bromsa...?! Och hur fan kan du jämföra de här med att köra normalt i 150km/h?! Lär dig se skillnad på olika saker!

seriöst behöver du en andra dos? jag förstår att du är förbannad. . men du verkar vara hmm lite extrem. killen som gjorde detta villa väll testa nått nytt. hade inte han gjort det så hade någon annan. en tidsfråga.. . . ok ska jag leka dryg. hur vet du att han inte hade en dubbelkommando bil? kanske 2 rattar åxå?. . mm du förstår. tack hej

HALLÅ???? tror nån allvarligt att han kmr ändra sej eller ta tillbaka anmälan eller nåt annat skit som inte hjälper??? LÄGG NER

Jag har rätt i vad jag än säger.

643 Inlägg
11 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
laika skrev:
Men jag fattar inte hur Decibel kan göra en polisanmälan på en snubbe som sitter och kör på passagerar sidan med motiveringen att det är olagligt. Det är ju olagligt att trimma bilen och han själv har en volvo som gör 300 hk jag tror inte den kom sån ur fabrik. Ska jag polisanmäla dig för att framföra ett fordon på allmän väg som inte är godkänd. Vem har dött och gjort dig gud över Sverige? Du kan ju fortsätta och polisanmäla alla på garaget så kan du väl åka ensam i sverige i din fina volvo. Fy fan för sånt hyckleri hade du vart 100% laglydig så hade jag inte brytt mig men du kan ju inte polisanmäla nån och själv inte följa gällande lagar.

Avundsjuk eller vad är de? De han gjorde är så jävla bra!!

verkar som du fått en ny bästa kompis som du skyddar smile. kanske kan leka med han i helgen smile?

643 Inlägg
11 juli 2007
airflow skrev:
Svenss0n skrev:
golfarn_nr1 skrev:

HALLÅ???? tror nån allvarligt att han kmr ändra sej eller ta tillbaka anmälan eller nåt annat skit som inte hjälper??? LÄGG NER

ok jag lägger ner direkt så du inte blir farlig neutral

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 juli 2007
man kan seriöst inte mer än att skratt åt den här tråden

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 911 Inlägg
11 juli 2007
Som tidigare talare sa, känns inte som vi kommer nå mycket längre.

Om alla kastat paj klart så är då iallafall mitt förslag att moderator låser tråden, tillför inget.
Chrizz skrev i första inlägget hur garagets inställning var, medlemmar har yttrat sig, vidare diskussion blir bara påhopp till höger och vänster.
Senast redigerat av Decibel (11 juli 2007)

643 Inlägg
11 juli 2007
Decibel skrev:
laika skrev:
Men sluta säga emot dig själv för fan ena sekunden snackar du om säkra vägar sen så skriver du att du satt full som ett svin i en bil som avverka 44 mil på 2 timmar och 40 minuter. Det är inte ett sånt Sverige jag vill ha! hade du vart på samma väg som grabben du anmälde så förstår jag dig. Men att du anmäler honom för något som du gissar dig till hur farligt det kunde ha varit tycker jag är fel.

Sen så utalar du dig om att du är så juridisk bevandrad men det innebär inte att han inte blir gjort till ett exempel och får fängelse och bara för att du är juridisk bevandrad innebär inte det att du kan gå till grabben och garantera honom att han inte får fängelse.

Skulle vägen bli säkrare om jag satt nykter i baksätet?
Skulle vägen bli säkrare om jag satt till höger istället för till vänster?

Jag är åkrädd som fasiken och när jag åker med nån är det normal hastighet som gäller annars får dom en högernäve, det kan nog flertalet som känner mig här intyga smile
Onyktert går de bättre.

Ang. din tolkning av brottspåföljden så har jag ingen anledning att försvara eller förtydliga hur man dömer i Sverige, vi får helt enkelt se.

kör din egen jävla bil då!!! vad hette han som körde då? kul å skylla på någon som dött i din närhet för du är så jävla feg och inte vågar stå för att det är du som kör på din video eller körde på otroliga 2 timmar och 40 min. iof var inte det snabbt men iaf.

Avstängd
1 266 Inlägg
11 juli 2007
Decibel skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Decibel skrev:
Snackade lite med chrizz inatt.

Det finns fler än jag som tänker likadant, vi snackade också lite om grövre moderering på filmerna som ex. på att hålla nivån lagom.

Bäst jag tar bort mina video snuttar, så du inte polisanmäler mig med !....fast iofs....visar inte mitt ansikte, kanske blir svårt för dig då ? herr konstapel.

Dina snuttar är inte ens i närheten så dåraktiga som den personens var, det är skillnad på film och film.

Har sagt det förut, säger de igen. Dendär filmen tyckte jag var tillräckligt illa och statuerade ett exempel, vilket man vanligen gör en gång

Jag tänkte någonstans långt bak att man kanske kan få fram en vettig debatt om varför liknande filmer uppkommer och vad för filmer som egentligen är välkommet på Garaget, denna var tydligen inte en av dom, dina är det eftersom dom finns kvar.

Men en sansad diskussion verkar vara svårt för många.

Tycker iaf det var riktigt grisigt att anmäla honom, nu blir han av med kortet ett bra tag framöver, och visst..jag tycker det han gorde de var helt fel men men.... aja jag lär ju endå inte ändra din syn på saken iaf !
Senast redigerat av TheFinnishFlash (11 juli 2007)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Nknn
11 juli 2007
Tycker inte att det låter särskilt trafiksäkert att köra 44 mil på 2h och 40min, där ni måste ha legat runt 200km/h långa stunder för att snitta den tiden.
Dubbelmoral som sagt.
Hade du skött det här internt så hade säkert fler haft överseende, men när du måste kontakta media, blogga och fortsätta sprida filmen även fast Garaget tagit bort den så förstår jag att folk lackar.
Tror killen har det nog jobbigt just nu, försök hitta nån gnutta empati också.

Ps. Se upp så ingen filmar dig i sundsvall nästa gång du är ute å buskör.

Sök