Aydin skrev:
Gestapo fasoner säger jag bara, synd att folk inte kan sköta sitt och ska plötsligt börja leka poliser.
Man måste med andra ord vara helt prickfri för att kunna anmäla någon som beter sig som en ren idiot i trafiken? Släpp lös fan själv när vi ändå är igång.
Läs igenom hela tråden en gång till.
Aydin skrev:
Det är tokigt gjort ut av förraren ja det kan jag ha förståelse för och kan ju påpeka att han vållade ingen olycka heller för den delen.
Å nej, han vållade ingen olycka heller.. men gud sicken ängel han blev... han är och förblir vad som redan nämnts om han tidigare, nog om det nu!
Aydin skrev:
Sen att några människor börjar använda sina vilda fantasier OM vad som kunde ske kan ingen rå för.
Ska man börja grubbla över OM vad som kan hända ja då ska man kanske låsa sig inomhus och inte gå ut alls.
För tänk om ett flygplan skulle råka falla över dig eller tänk om du skulle falla ner från din stol och landa på ett vasst föremål där du misster livet etc etc. etc.
Ni förstår vart det här OM kan leda någonvart hoppas jag.
Nej, eftersom jag nog läst tidernas sämsta resonemang just precis nu.
Så du menar att man ska skita fullständigt, oavsett vad det än gäller, i att något som ännu inte skett faktiskt kan ske? Bra, men då kör jag utan bälte.. för det räcker med att jag tänker "OM jag ändå inte skulle krocka, ja då slipper jag krocka".. förstår du hur fruktansvärt dåligt resonemang du för?
Ska man börja grubbla över OM vad som kan hända ja då ska man kanske låsa sig inomhus och inte gå ut alls. Hört talas om säkerhetstänkande? Nej, tänkte väl det! Du behöver inte stanna inomhus (om du inte tänkt köra som idioten på filmen dock) utan det handlar om att ha ett sunt förnuft och vidta åtgärder för att förhindra att något allvarligt kan ske. Att ha bälte är ett sätt, att inte köra i 150km/h på 50-väg är ett annat osv osv...
Som exempel.. hade ett hinder (vad som helst) kommit upp framför bilen som "svante" körde.. hur tror du det hade slutat? Det räckte med att han gjorde som han gjorde.. han får ta konsekvenserna för det, även om det inte behöver bli så hårt straff av det. Hade han smällt in i någon, ja då vill jag inte ens fundera på vad jag hade önskat hans öde var...
Aydin skrev:
Alla kör för fort ibland av olika orsaker, vissa kör fort för att dem har brottom till jobb eller sjukhus andra kör för att dem får en adrenalin kick.
Och ja dem riskerar att bli av med sina kort men tror ni att dem kommer sluta köra fort för det eller?
Det tror inte jag.
Håhå jaja...håll isär dem som kör för fort till sjukhus och dem som kör för fort för att de får en adrenalinkick, tack! Det är en j-la skillnad och behöver du påminnas om varför?
Ja, de riskerar bägge att bli av med kortet.. men i det ena fallet önskar jag dem också blir av med det.. kan du gissa vilket?
Aydin skrev:
Så länge dem köra bil och har kontroll över sitt fordon så skiter jag i om dem kör i 300 Km/h hadde nog hejat på dem personligen.
Detta är min åsikt där med bastta.
Ja, förhoppningsvis är du ensam.. efter ditt inlägg så blir jag inte mindre övertygad om att du är
helt ute och cyklar på flera punkter.