2629
Sök

Kör i 120 km/h från passagerarsätet - La upp klippet på Garaget

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
12 juli 2007
-ROSEN- skrev:
1. Alla har väl gjort något dumt nångång ell??
2. kommar polisen kolla alla filmer på garaget nu då ell??

3.Känns lite onödigt att anmäla de tycker jag...

1. Antagligen...
2. Nej, tror du verkligen det?!
3. Varför?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

FreddeK
12 juli 2007
Alla har rätt att tycka vad dom vill!

jag tycker att det var fel av killen att köra sin bil på det viset men han gjorde det inte i tvåhundra och han har ingen annan bil i närheten så den enda som skulle komma till skada är han själv då vägen var tvåfilig också!Obs jag försvarar han inte utan säger bara vad jag tycker!

Sen att anmäla honom tycker jag verkar väldigt onödigt då i faran inte är värre än att tokgasa på en liten väg i tvåhundra och får möte osv...det är fan ännu värre!

För mig känns det som anmälaren villa ha uppmärksamhet och skrev även i bloggen hur han hade gått till väga...jag hade varit tyst om det för jag söker ingen uppmärksamhet och klapp på axeln! men jag hade aldrig anmält för en sådan sak heller!

Sen tycker jag det är riktigt larvigt av moderatorerna att försvara varandra så fort det hettar till., så grymt genomskinligt!

Mvh Fredrik

Administratör
11 962 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:

jag tycker att det var fel av killen att köra sin bil på det viset men han gjorde det inte i tvåhundra och han har ingen annan bil i närheten så den enda som skulle komma till skada är han själv då vägen var tvåfilig också!Obs jag försvarar han inte utan säger bara vad jag tycker!

Sen att anmäla honom tycker jag verkar väldigt onödigt då i faran inte är värre än att tokgasa på en liten väg i tvåhundra och får möte osv...det är fan ännu värre!

För mig känns det som anmälaren villa ha uppmärksamhet och skrev även i bloggen hur han hade gått till väga...jag hade varit tyst om det för jag söker ingen uppmärksamhet och klapp på axeln! men jag hade aldrig anmält för en sådan sak heller!

Sen tycker jag det är riktigt larvigt av moderatorerna att försvara varandra så fort det hettar till., så grymt genomskinligt!

Mvh Fredrik

Vem försvarar vem? Jag försvarar indirekt alla som har samma åsikt som jag... och du försvarar alla som har samma åsikt som du. OJ vad genomskinligt.

Tråden är för övrigt inte låst då en diskussion förs utan så vitt jag kan se personliga påhopp eller annat som ter sig olämpligt i ett forum som detta. Folk har åsikter, ibland väldigt starka åsiker, vilket är helt ok... bara fortsätta att skriva, men börjar det hagla personangrepp så leder det först och främst i varningar, eventuell avstängning av individer och slutligen även låst tråd om det blir ohållbart. Jag har inte sett detta ske ännu (även om jag delat ut ett par varningar hittills, och de träffade har skärpt sig så vitt jag kan se, vilket är jättebra).

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

905 Inlägg
12 juli 2007
Maizer skrev:
loffe007 skrev:
Maizer skrev:
Nu kan ni snacka om dubbelmoral hur mycket ni vill, men detta är då självklart en helt annan sak. Du kan då påverka i nutid, decibel vann inget utom uppmärksamhet på sitt hjältedåd.

Maizer när ska du nån gång kunna vara tyst? blir less påatt läsa det du skriver eftersom det är ren och skär BULLSHIT.

Vad decibel vann på att anmäla? tja han fick väl kille att inse vilken jävla idiot han varit i och med sina cikusartister, även om han går fri så har han fått sig en tankeställare och istället för alla uppmuntrande kommentarer till videon har han fått veta att sånt beteende är inte tillåtet. Jag skiter fullständigt om decibel har fått uppmärksamhet eller inte, jag skiter fullständigt i vad decibel har för sig på kvällarna. För det är inte vad hela grejjen handlar om. Det handlar om en ung person som betett sig vårdslöst i trafiken och som blivit anmäld. Den Forskning som Decibel har lagt ner för anmälan skulle jag tro har hyffsat stor betydelse för om polisen skulle bry sig eller inte.

Så snälla maizer, tänk efter innnan du talar. Vem vet, du kankse inser själv hur jävla dumt det du skriver låter.

www.pro.se 
www.sibbopensionarer.com
De kommer uppskatta dig.

"Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt." -Voltaire

antar att du redan känner till denna sida...
lunarstorm

fast nu har jag tyvärr spårat ut . Får be om ursäkt för detta.
Senast redigerat av loffe007 (12 juli 2007)

FreddeK
12 juli 2007
chrizz skrev:
Freddeponken skrev:

Mvh Fredrik

Vem försvarar vem? Jag försvarar indirekt alla som har samma åsikt som jag... och du försvarar alla som har samma åsikt som du. OJ vad genomskinligt.

Tråden är för övrigt inte låst då en diskussion förs utan så vitt jag kan se personliga påhopp eller annat som ter sig olämpligt i ett forum som detta. Folk har åsikter, ibland väldigt starka åsiker, vilket är helt ok... bara fortsätta att skriva, men börjar det hagla personangrepp så leder det först och främst i varningar, eventuell avstängning av individer och slutligen även låst tråd om det blir ohållbart. Jag har inte sett detta ske ännu (även om jag delat ut ett par varningar hittills, och de träffade har skärpt sig så vitt jag kan se, vilket är jättebra).

Sorry Chrizz men jag ser dig inte som en moderator utan en administratör! vad jag menade var att så fort det någon moderator har en synpunkt på någon eller mot någon så flyger en annan moderator in och räddar han! jag har sett det vid flertalet inlägg och det känns lite tillgjort!

jaja skitsamma det är petitesser i sammanhanget och nu fortsätter vi hålla god stämmning mot varandra!

410 Inlägg
12 juli 2007
chrizz skrev:
Det var ett j-a tjat om "brott är ett brott". Jag har ju själv skrivit efteråt att det var plumpt uttryckt. Men brott ÄR brott - i lagens ögon, men jag personligen tar saker och ting på olika allvar. Jag personligen bryr mig inte om att någon sladdar runt på en parkering... alla har vi en gräns för vad vi, återigen, personligen tycker är "OK". Jag tycker inte det är OK att någon sitter vid fel sida av ratten och kör på motorvägen, det är betydligt mindre OK och mer riskabelt än att gasa upp bilen i 200km/h på en raksträcka (det är inte OK heller! men jag reagerar inte lika starkt! Varför? Avtrubbad? kanske... det finns så många idiotklipp som cirkulerar på nätet).

Det är tack och lov ovanligare att någon kör på fel sida av ratten med farthållare än att man gasar upp bilen i 200km/h på nån raksträcka, och det är väl därför den här diskussionen har gått så långt som den faktiskt ha gjort. Det är nått nytt och ovanligt farligt helt enkelt, och det var lätt att reagera på det.... Getaway-filmer finns det gott om och man reagerar snarare "happ, ännu en idiot på gatan" när man ser sånt... och dessutom är det inte många som man ens kan identifiera föraren på, vilket var glasklart med fallet tråden handlar om.

Lägg ned "brott är brott" nu, jag la ingen större vikt på det i mitt resonemang, det kläcktes i bara farten... smile

Vill tillägga att jag inte tycker någon agerat polis här. Man agerar inte polis för att man anmäler. En anmälan leder inte automatiskt till att någon blir dömd, och i många fall inte ens åtal. Det är polisens uppgift att avgöra om anmälan ska tas på allvar och åtals ska väckas, därefter är det rättens uppgift att avgöra om någon ska dömas eller inte.

Anmälare är inte polis, polis är polis, och anmälare tipsar polisen, varken mer eller mindre...

Det jag ville komma fram till fast jag kanske inte var tydlig nog var mer vart gränsen ska dras. Jag menar i och med att det är du som är drivande bakom sajten så är det också du som formar sidan mer än övriga användare. Så om du personligen har en åsikt så kommer denna att påverka sidan mer än om jag personligen har en åsikt. Det var därför jag tyckte det var konstigt att du verkar nyansera det hela. Jag förstår fullt ut att det var väldigt fel gjort av svante att filma sin vansinnesfärd (eller vad man nu vill kalla det) men om det nu ska råda rättvisa så bör det vara så att fler klipp anmäls. Jag menar argument som att det han gjorde kan uppmuntra andra håller inte när man tittar på andra klipp eller bara på bilarna som toppar listorna. De bilarna kan skapa ideér hos unga förare att det koolt att ha en supertrimmad bil och köra järnet på allmäna vägar. Men dom som äger bilarna och lägger upp klippen har säkert mer kontroll än en som precis fått sitt körkort och vill leka schumacher. Det är helt klart möjligt att unga förare påverkas av dessa klippen mer än av getaway klippen då de flesta bilarna är bilar som man kan se i verkligheten du kan kontakta ägaren och det blir mer äkta än en film. Så jag tycker det är en intressant debatt att ta upp inom garaget över vad vi ska tolerera här och vad som ska uppmuntras respektive markeras som fel.

Tyvär är det så att många inlägg i den här tråden håller låg nivå och det viktiga i hela debatten försvinner och överskuggas av alla som hugger mot varandra. Jag ber om ursäkt om jag har bidragit till sänka nivån men jag var mest intresserad av att få reda på vem människan ifråga var som anmälde, varför han anmälde och vad det är som ska gälla på garaget. Sen att anmälaren själv inte bidrar till att svara på några frågor som jag finner ytterst intressant är tråkigt.

Avstängd
653 Inlägg
12 juli 2007
undra hur han kom över till passagerar sätet utan att köra kors o tvärs över hela vägen??

Jag har rätt i vad jag än säger.

SkenLaddRacing
189 Inlägg
12 juli 2007
Jag förstår ente vf folk på denna sajten kan inse att alla människor tycker olika. JAG tycker att Decibel gjorde helrätt i att polisanmäla det. FAN man blir ju så jävla förbannad när ni sitter på dagis nivå och hackar på en handling som han ansåg vara rätt?. Alla människor är unika och tycker olika lr hur ?

Det är väll skillnad på att köra i 200 km/h på rätt sida av bilen och iaf ha en chans att kontrollera bilen än att sitta på fel sida av bilen och hålla i ratten med vänster handen och inte kunna göra nånting??. Förstår ni vilket riskmoment de var att bara hoppa över på fel sida och hoppa tillbaka ?, och toppa detta med att sitta o filma skiten och tycka det är kul. Vart fan har det sunda förnuftet försvunnit hos vissa människor?.

Brott är brott och det kommer alltid att vara så men vissa saker SKA man reagera på starkare, om de inte vore så att vissa brott är värre än andra vf har vi då olika straffskalor ??

Och alla ni som sitter och sympatiserar med killen va fan e de för fel på er ??, ente fan tycker ni synd om en kille som kört i 200 km/h på en 90-väg och han blir tagen o blir av med körkortet. Hela lagsystemet är uppbyggt på att man ska få sona för sitt brott. Sen att vissa människor ente har något civilkurage är enn sak men HACKA FÖR FAN INTE PÅ DOM SOM HAR DET.

Jag tror att det var nyttigt av decibel att göra så här, det ger nog alla en liten eftertänkare, nu kommer dom flesta nog att tänka efter lite innan dom filmar en olaglig handling för att sedan ladd upp det på Bilsajter wink.

PS: Jag tycker att det är extremt puckat att sitta o köra i 200 km/h och filma samtidigt. Och slutligen ALLA som tänker göra sånna hära puckade saker som att sitta på passagerarsidan o köra kan väll medela mig innan när ni ska göra det så ja kan hålla mig och min bil hemma

HA DE HAJ
Senast redigerat av henkecool (12 juli 2007)

Rather turboshit than NO power at all.

Avstängd
76 Inlägg
12 juli 2007
Gestapo fasoner säger jag bara, synd att folk inte kan sköta sitt och ska plötsligt börja leka  poliser.
Det är tokigt gjort ut av förraren ja det kan jag ha förståelse för och kan ju påpeka att han vållade ingen olycka heller för den delen.
Sen att några människor börjar använda sina vilda fantasier OM vad som kunde ske kan ingen rå för.
Ska man börja grubbla över OM vad som kan hända ja då ska man kanske låsa sig inomhus och inte gå ut alls.
För tänk om ett flygplan skulle råka falla över dig eller tänk om du skulle falla ner från din stol och landa på ett vasst föremål där du misster livet etc etc. etc.
Ni förstår vart det här OM kan leda någonvart hoppas jag.
Lägg ner allt tjaffs om att killen gjorde fel för alla gör vi fel nogongång eller ni kanske är så perfekta att ni går med LAG boken under armen? Och ser vad följden blir om man skulle gå mot rött.
Alla kör för fort ibland av olika orsaker, vissa kör fort för att dem har brottom till jobb eller sjukhus andra kör för att dem får en adrenalin kick.
Och ja dem riskerar att bli av med sina kort men tror ni att dem kommer sluta köra fort för det eller?
Det tror inte jag.
Så länge dem köra bil och har kontroll över sitt fordon så skiter jag i om dem kör i 300 Km/h hadde nog hejat på dem personligen.
Detta är min åsikt där med bastta.

Öh, barlös.
300 Inlägg
12 juli 2007
Bara en fråga var det du decibel som gick till media eller kom det fram på annat sätt? Om du gick till media då tycker jag att det var lite lamt det räcker gott som straff att få böter + av med lappen. För jag vet ju att man kan få betalt för nyheter så jag antar att du fick lite pengar om det var du som berättade för pressen.

Sen nej jag vill inte hacka på decibel är bara nyfiken och undrar hur det var. Jag har läst alla 27 sidor, så jag vill bara fråga.

Byfåne
368 Inlägg
12 juli 2007
loffe007 skrev:
För det är inte vad hela grejjen handlar om. Det handlar om en ung person som betett sig vårdslöst i trafiken och som blivit anmäld. Den Forskning som Decibel har lagt ner för anmälan skulle jag tro har hyffsat stor betydelse för om polisen skulle bry sig eller inte.

Det är precis vad tråden har börjat handla om. Alla kan nog mer eller mindre hålla med om att killen som gjode filmen gjorde något jävligt dumt och farligt. Sen att vi har ganska olika tankar om vad Decibel håller på med om kvällarna kan du ju läsa om i tråden om du läser lite.

Mångsysslare
303 Inlägg
12 juli 2007
Är inte på nåns sida va de gäller anmäla eller ej,
hur hade ni som tycker de e fel att anmäla gjort om ni hade kört på motorvägen , tittat in i en bil där ni ser att föraren sitter på FEL JÄVLA SIDA I BILEN  och styr, inte nog med d personen i fråga sitter och FILMAR för att andra ska se de han håller på med ......
va kan e sån person hitta på här näst ???? tänker inte lägga upp exempel ens för då får vi väll se de snart med ,
och för att folk ska fatta , hade EJ polisanmält nått ja ser på film , hur fel ja en tyker de är

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
12 juli 2007
Om han skulle gått till polisen enbart, fine, pojken (svante eller whatever) skulle kanske tänkt efter lite. MEN RESTEN DÅ? Genom att gå till media har han fått en hel jävla folkgrupp till å tänka över sina handlingar.

Signaturtext kan du vara själv!

Moderator+
1 081 Inlägg
12 juli 2007
Freddeponken skrev:
vad jag menade var att så fort det någon moderator har en synpunkt på någon eller mot någon så flyger en annan moderator in och räddar han! jag har sett det vid flertalet inlägg och det känns lite tillgjort!

Fast det kan ju kanske bero på att moderatorer/administratörer strävar efter samma regler på forumet även om vi garanterat har helt olika åsikter i många ämnen. Behöver ju dock inte betyda att vi skulle "försvarar" varandra. Och Om en moderator har en annorlunda åsikt än mig diskuterar jag gärna det med denne likt vilken medlem som helst.

Men om jag går in i en tråd och tillrättavisar en medlem och det blir massa tjafs är det väl inte konstigt om ytterligare en moderator skiver där? Det är ju knappast för att försvara mig isf utan för att denna person hjälper till med att få folk att följa reglerna.

Men men åter till ämnet!

Vem jag?

905 Inlägg
12 juli 2007
Bubbaman skrev:
loffe007 skrev:
För det är inte vad hela grejjen handlar om. Det handlar om en ung person som betett sig vårdslöst i trafiken och som blivit anmäld. Den Forskning som Decibel har lagt ner för anmälan skulle jag tro har hyffsat stor betydelse för om polisen skulle bry sig eller inte.

Det är precis vad tråden har börjat handla om. Alla kan nog mer eller mindre hålla med om att killen som gjode filmen gjorde något jävligt dumt och farligt. Sen att vi har ganska olika tankar om vad Decibel håller på med om kvällarna kan du ju läsa om i tråden om du läser lite.

Har läst vart enda inläg och det tråden egentligen handlar om är en kille som kör som en idiot, dock tycker inte alla det. Finns dom som verkar mer tycka synd om han utifall han kommer tappa sitt körkort och går på decibel som verkar var en av dom få på detta forum med lite civilkurage. Alla heder åt honom, om anledning var att han är en "attention whore" som någon skrev så må så vara. Tycker ändå han gjorde rätt i att anmäla, och som många andra skriver att det är fel att anmäla om man inte har rent mjöl i påsen tycker jag bara är tragiskt. Vill vi ha samhälle som ser ut likadant som på andra sidan atlanten? där det inte finns någon respekt för poliserna. ingen respekt för sina egna medmänniskor? där folk går förbi folk som ligger på gatan döda? där folk bara åker förbi en bilolycka? där allting handlar om me, my self and I? Nej tack.
Senast redigerat av loffe007 (12 juli 2007)

Muttley
12 juli 2007
hur korkat är inte detta ???---
""Sen att anmäla honom tycker jag verkar väldigt onödigt då i faran inte är värre än att tokgasa på en liten väg i tvåhundra och får möte osv...det är fan ännu värre!""

anmäla är mycket rätt, han låg ju i 120 på en motorväg ? vad fan vet ni om där finns trafik ? de kanske ligger bak idioten. vi ser ju inte riktigt de i filmen ju.
jo detta måste nog kallas mer idiotiskt än att köra i 200 du har fortfarande 100% mer kontroll över bilen med två händer på ratten än med en, pluss fötterna på rätt ställe..

varför är folk så korkade och bara hoppas på anmälaren som gjorde rätt ?
tycker anmälaren att de är roligt att leta reda på folk och leka detektiv så tycker han ju de och borde få leka hur mycket han vill för de besparar ju bara jobbet för polisen lite mer.

personligen hade jag stoppat idioten och tagit de med han direkt.

905 Inlägg
12 juli 2007
laika skrev:
chrizz skrev:
Det var ett j-a tjat om "brott är ett brott". Jag har ju själv skrivit efteråt att det var plumpt uttryckt. Men brott ÄR brott - i lagens ögon, men jag personligen tar saker och ting på olika allvar. Jag personligen bryr mig inte om att någon sladdar runt på en parkering... alla har vi en gräns för vad vi, återigen, personligen tycker är "OK". Jag tycker inte det är OK att någon sitter vid fel sida av ratten och kör på motorvägen, det är betydligt mindre OK och mer riskabelt än att gasa upp bilen i 200km/h på en raksträcka (det är inte OK heller! men jag reagerar inte lika starkt! Varför? Avtrubbad? kanske... det finns så många idiotklipp som cirkulerar på nätet).

Det är tack och lov ovanligare att någon kör på fel sida av ratten med farthållare än att man gasar upp bilen i 200km/h på nån raksträcka, och det är väl därför den här diskussionen har gått så långt som den faktiskt ha gjort. Det är nått nytt och ovanligt farligt helt enkelt, och det var lätt att reagera på det.... Getaway-filmer finns det gott om och man reagerar snarare "happ, ännu en idiot på gatan" när man ser sånt... och dessutom är det inte många som man ens kan identifiera föraren på, vilket var glasklart med fallet tråden handlar om.

Lägg ned "brott är brott" nu, jag la ingen större vikt på det i mitt resonemang, det kläcktes i bara farten... smile

Vill tillägga att jag inte tycker någon agerat polis här. Man agerar inte polis för att man anmäler. En anmälan leder inte automatiskt till att någon blir dömd, och i många fall inte ens åtal. Det är polisens uppgift att avgöra om anmälan ska tas på allvar och åtals ska väckas, därefter är det rättens uppgift att avgöra om någon ska dömas eller inte.

Anmälare är inte polis, polis är polis, och anmälare tipsar polisen, varken mer eller mindre...

Det jag ville komma fram till fast jag kanske inte var tydlig nog var mer vart gränsen ska dras. Jag menar i och med att det är du som är drivande bakom sajten så är det också du som formar sidan mer än övriga användare. Så om du personligen har en åsikt så kommer denna att påverka sidan mer än om jag personligen har en åsikt. Det var därför jag tyckte det var konstigt att du verkar nyansera det hela. Jag förstår fullt ut att det var la det) men om det nu ska råda rättvisa så bör dväldigt fel gjort av svante att filma sin vansinnesfärd (eller vad man nu vill kalet vara så att fler klipp anmäls. Jag menar argument som att det han gjorde kan uppmuntra andra håller inte när man tittar på andra klipp eller bara på bilarna som toppar listorna. De bilarna kan skapa ideér hos unga förare att det koolt att ha en supertrimmad bil och köra järnet på allmäna vägar. Men dom som äger bilarna och lägger upp klippen har säkert mer kontroll än en som precis fått sitt körkort och vill leka schumacher. Det är helt klart möjligt att unga förare påverkas av dessa klippen mer än av getaway klippen då de flesta bilarna är bilar som man kan se i verkligheten du kan kontakta ägaren och det blir mer äkta än en film. Så jag tycker det är en intressant debatt att ta upp inom garaget över vad vi ska tolerera här och vad som ska uppmuntras respektive markeras som fel.

Tyvär är det så att många inlägg i den här tråden håller låg nivå och det viktiga i hela debatten försvinner och överskuggas av alla som hugger mot varandra. Jag ber om ursäkt om jag har bidragit till sänka nivån men jag var mest intresserad av att få reda på vem människan ifråga var som anmälde, varför han anmälde och vad det är som ska gälla på garaget. Sen att anmälaren själv inte bidrar till att svara på några frågor som jag finner ytterst intressant är tråkigt.

Vad jag vill minnas har chrizz även sagt att han mest troligt inte hade anmält filmen om inte decibel åsikt i den här frågan verkar juh mest vara att decibel inte gjort något fel med att anmäla, därgjort det? Självklart blir det juh så att chrizz åsikter är mer slående eftersom hans roll på forumet är ganska stor. Men han hade han nog mest troligt inte anmält själv? Det är då den uppfattning jag har fått.

905 Inlägg
12 juli 2007
Aydin skrev:
Gestapo fasoner säger jag bara, synd att folk inte kan sköta sitt och ska plötsligt börja leka  poliser.
Det är tokigt gjort ut av förraren ja det kan jag ha förståelse för och kan ju påpeka att han vållade ingen olycka heller för den delen.
Sen att några människor börjar använda sina vilda fantasier OM vad som kunde ske kan ingen rå för.
Ska man börja grubbla över OM vad som kan hända ja då ska man kanske låsa sig inomhus och inte gå ut alls.
För tänk om ett flygplan skulle råka falla över dig eller tänk om du skulle falla ner från din stol och landa på ett vasst föremål där du misster livet etc etc. etc.
Lägg ner allt tjaffs om att killen gjorde fel för alla gör vi fel nogongång eller ni kanske är så perfekta att ni går med LAG boken under armen? Och ser vad följden blir om man skulle gå mot rött.
Alla kör för fort ibland av olika orsaker, vissa kör fort för att dem har brottom till jobb eller sjukhus andra kör för att dem får en adrenalin kick.
Och ja dem riskerar att bli av med sina kort men tror ni att dem kommer sluta köra fort för det eller?
Det tror inte jag.
Så länge dem köra bil och har kontroll över sitt fordon så skiter jag i om dem kör i 300 Km/h hadde nog hejat på dem personligen.

jälvklart kan man juh inte alltid tänka OM, men har du hört talas om att minimera riskerna? När är större risk att det nu händer något? Då en kille ligger på e4an och klättrar över till passagerar platsen eller då han sitter med båda händerna på ratten i rätt stol med pedlare odylikt framför sig.
Du säger att det inte hände någon olycka, den här gången ja. Men nästa gång då? efter han fått 100 kommentarer till filmen där det står hur cooolt det är osv. du tror han inte han gör om nått liknande då? Om man lägger ut nått sånt på nätet så känns det ju som att man är i behov av bekräftelse och då kan det inte krävas mycket innan man gör fler liknande saker. I och med att han blev anmäld kankse han insåg vilken jävla idiot han varit och inte gör om det.Att gå till media kankse får övrigt folk som tyckte han gjort något coolt att inse att det var inte så coolt och då kanske inte dom provar på det.
Förstår inte riktigt vad du menar med att leka polis? är det fel att anmäla någon man tycker har gjort något ritkigt idiotiskt? Jag skiter också i om folk kör för fort på stora vägar tex e4an. så länge dom sittter på rätt sida med möjlighet till undanmanöver och tänka sig, även möjlighet att bromsa.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
12 juli 2007
Aydin skrev:

Man måste med andra ord vara helt prickfri för att kunna anmäla någon som beter sig som en ren idiot i trafiken? Släpp lös fan själv när vi ändå är igång.
Läs igenom hela tråden en gång till.

Aydin skrev:

Å nej, han vållade ingen olycka heller.. men gud sicken ängel han blev... han är och förblir vad som redan nämnts om han tidigare, nog om det nu!

Aydin skrev:

Nej, eftersom jag nog läst tidernas sämsta resonemang just precis nu.
Så du menar att man ska skita fullständigt, oavsett vad det än gäller, i att något som ännu inte skett faktiskt kan ske? Bra, men då kör jag utan bälte.. för det räcker med att jag tänker "OM jag ändå inte skulle krocka, ja då slipper jag krocka".. förstår du hur fruktansvärt dåligt resonemang du för?  Ska man börja grubbla över OM vad som kan hända ja då ska man kanske låsa sig inomhus och inte gå ut alls. Hört talas om säkerhetstänkande? Nej, tänkte väl det! Du behöver inte stanna inomhus (om du inte tänkt köra som idioten på filmen dock) utan det handlar om att ha ett sunt förnuft och vidta åtgärder för att förhindra att något allvarligt kan ske. Att ha bälte är ett sätt, att inte köra i 150km/h på 50-väg är ett annat osv osv...
Som exempel.. hade ett hinder (vad som helst) kommit upp framför bilen som "svante" körde.. hur tror du det hade slutat? Det räckte med att han gjorde som han gjorde.. han får ta konsekvenserna för det, även om det inte behöver bli så hårt straff av det. Hade han smällt in i någon, ja då vill jag inte ens fundera på vad jag hade önskat hans öde var...

Aydin skrev:
Det tror inte jag.

Håhå jaja...håll isär dem som kör för fort till sjukhus och dem som kör för fort för att de får en adrenalinkick, tack! Det är en j-la skillnad och behöver du påminnas om varför?
Ja, de riskerar bägge att bli av med kortet.. men i det ena fallet önskar jag dem också blir av med det.. kan du gissa vilket?

Aydin skrev:

Ja, förhoppningsvis är du ensam.. efter ditt inlägg så blir jag inte mindre övertygad om att du är helt ute och cyklar på flera punkter.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Sök