3610
Sök

Kör i 120 km/h från passagerarsätet - La upp klippet på Garaget

2 911 Inlägg
10 juli 2007
Sokrates skrev:
Klipp  från Decibels garage "Första bilden efter köp, denna kärran gick äckligt bra för att vara en 520. Avverkade Stockholm <-> Sundsvall på 2 timmar och 40 minuter på premiärturen, förvisso mitt i natten men impad av den ändå.

ca 45 mil? 2.40!!

Är ju inte så jättelistigt,, tala om att kasta sten i glashus!!!

//Tommy

Ja, gick som ett skållat.

Var det jag som körde? vart står det?, ser bara att det står att det tog 2h 40min på 44 mil, inget annat. Själv var jag karatefull i baksätet efter bärsen på gröna lund.

2 911 Inlägg
10 juli 2007
laika skrev:
Decibel skrev:
Jag sa inte att det var olagligt, jag gjorde en anmälan för att göra en rättslig prövning om det är det.

fy fan va elakt så du vill påstå att du är villig att riskera en ung kille två års fängelse samt förstöra hans framtid för att du ville göra ett litet socialt experiment på en tråkig kväll. Det låter verkligen som du tänkte igenom det hela.

Det var ju han själv som riskerade det, om inte förståndet fanns på plats att inse att gärningen var något sånär överdriven och kanske kunde resultera i att pappa blev arg (eller värre) så borde nog inte det ha gjorts överhuvudtaget wink

1 489 Inlägg
10 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
Decibel skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Haha!lol har du lust o mejla över polisanmälan du gjorde? intressant o läsa!

Skickad i PM

Såg de! Tackar! big_smile

Kan nån skicka den i ett PM till mig med ?

• Även den starka måste ta i när han skiter

Eliminator
1 441 Inlägg
10 juli 2007
>>Decibel<<Tyckte du skrev lite tidigare,, Jag står för vad jag gör,,,,,

//T
Senast redigerat av Sokrates (10 juli 2007)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

410 Inlägg
10 juli 2007
LordGlassboet skrev:
Det är lite skillnad på att öka effekten på en bil, olagligt, jovisst, men kan ÖKA säkerheten i trafiken, mot att sitta och köra på passagerarsidan, helt utan kontroll med NOLL säkerhet. Tycker de va helt jävla rätt att anmäla det, nån stans får gränsen gå

men sen får du också se det som att han kan mycket väl förstöra hans liv om grabben får fängelse för att körde från passagerar sidan på en till synes tom väg. Då tycker jag det är lite fel att anmälan kommer från någon som gör det för sin egen njutnings skull. Hade det vart så att han verkligen gjorde det för säkerheten och rättvisans skull, så hade inte han lagt upp all jävla info om anmälan och vart man kan hitta klippet m.m. då hade han gjort anmälan och höllt käft efter det.

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
10 juli 2007
Sokrates skrev:
>>Decibel<<Tyckte du skrev lite tidigare,, Jag står för ad jag gör,,,,,

//T

Står de någonstans att han inte gör de?
Han låg tydligen i baksätet full och körde inte under den där turen, vad ska han stå för?

Signaturtext kan du vara själv!

2 911 Inlägg
10 juli 2007
Sokrates skrev:
>>Decibel<<Tyckte du skrev lite tidigare,, Jag står för vad jag gör,,,,,

//T

Japp, vart vill du komma?

410 Inlägg
10 juli 2007
Decibel skrev:
Sokrates skrev:
Klipp  från Decibels garage "Första bilden efter köp, denna kärran gick äckligt bra för att vara en 520. Avverkade Stockholm <-> Sundsvall på 2 timmar och 40 minuter på premiärturen, förvisso mitt i natten men impad av den ändå.

ca 45 mil? 2.40!!

//Tommy

Var det jag som körde? vart står det?, ser bara att det står att det tog 2h 40min på 44 mil, inget annat. Själv var jag karatefull i baksätet efter bärsen på gröna lund.

men varför tar du inte ditt jätte civil kurage och räddar världen från din kompis då?

410 Inlägg
10 juli 2007
LordGlassboet skrev:
Sokrates skrev:

//T

Han låg tydligen i baksätet full och körde inte under den där turen, vad ska han stå för?

Att han inte anmälde sin kompis som körde farligt men han anmäler en total främling och riskerar att förstöra hela hans liv.

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
10 juli 2007
laika skrev:
LordGlassboet skrev:
Sokrates skrev:

//T

Att han inte anmälde sin kompis som körde farligt men han anmäler en total främling och riskerar att förstöra hela hans liv.

Är jag ensam i forumet om att tycka de är skillnad på att köra för fort och att köra utan att sitta i förarsitsen?

BMW Power
2 362 Inlägg
10 juli 2007
laika skrev:
LordGlassboet skrev:
Sokrates skrev:

//T

Ja, jag tänkte faktiskt precis samma sak där..

BMW, bogsering med wire :/

2 911 Inlägg
10 juli 2007
laika skrev:
LordGlassboet skrev:
Det är lite skillnad på att öka effekten på en bil, olagligt, jovisst, men kan ÖKA säkerheten i trafiken, mot att sitta och köra på passagerarsidan, helt utan kontroll med NOLL säkerhet. Tycker de va helt jävla rätt att anmäla det, nån stans får gränsen gå

men sen får du också se det som att han kan mycket väl förstöra hans liv om grabben får fängelse för att körde från passagerar sidan på en till synes tom väg. Då tycker jag det är lite fel att anmälan kommer från någon som gör det för sin egen njutnings skull. Hade det vart så att han verkligen gjorde det för säkerheten och rättvisans skull, så hade inte han lagt upp all jävla info om anmälan och vart man kan hitta klippet m.m. då hade han gjort anmälan och höllt käft efter det.

Hoppar in...

Är det sådan mentalitet vi vill ha i Sverige?
Blunda så fort ett brott begås för att gärningsmannen kanske får det jobbigt p.g.a. det han gjort?
Han är så pass ung att fängelse blir det inte tal om, möjligen lite böter och utan kort ett tag.
Självklart är jag så juridiskt bevandrad att jag kände till detta, att sätta nån på kåken har aldrig varit min intention eller avsikt.

Jag njuter inte ett dugg, jag tycker det är förfäligt att man ens tänker på att göra sådär.

DFFL
9 020 Inlägg
10 juli 2007
LordGlassboet skrev:
Är jag ensam i forumet om att tycka de är skillnad på att köra för fort och att köra utan att sitta i förarsitsen?

Nej...

BTW:
Om man inte är 20 så måste man i princip mörda för att åka i fängelse.
Senast redigerat av FireTraXX (10 juli 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Maizer
10 juli 2007
laika skrev:
Decibel skrev:
Sokrates skrev:

ca 45 mil? 2.40!!

//Tommy

men varför tar du inte ditt jätte civil kurage och räddar världen från din kompis då?

Ja precis, att en sådan här fartdåre rör sig ute på vägarna är för mig helt oförståeligt och det väcker väldigt starka känslor inom mig. Att du kan låta en sådan ostabil människa färdas ute på vägarna kan jag inte förstå, do it twice, be a hero once again!

410 Inlägg
10 juli 2007
Mathsa skrev:
laika skrev:
Mathsa skrev:

Spelar väl ingen roll olagligt som olagligt.Kolla på din film som du inte vågar erkänna att det är du kör,du kör över spärrområde,heldragna linjer etc det kallar jag med vårslös körning.Men det är klart det är ju inte så farligt för du satt ju på rätt sida:rolleyes:eller vem det nu var:rolleyes: nä fortsätt du vara mr redig,man kan ju alltid hoppas du får smaka på din egen medicin.Och du golfarn det verkar allt som decibel kan prata för sig själv.Ha det gött..bye

tack mathsa det var det jag menade. Ditt klipp verkar inte heller vara hundra procent säker körning särkilt med tanke på att andra bilar var där.

Mitt klipp???

förlåt jag syftade på decibel blev lite fel där

DFFL
9 020 Inlägg
10 juli 2007
Känner att det nog måste skrivas igen.
Han får böter, villkorlig dom och indraget körkort.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Eliminator
1 441 Inlägg
10 juli 2007
>>Decibel<<Ibland är det bättre att vara tyst,, nu har du visat vem och hur du är.

Dock,,,så tycker också att ssssvantes video och handling är vidrig.

rNo more comments!!! //T

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

BMW Power
2 362 Inlägg
10 juli 2007
FireTraXX skrev:
LordGlassboet skrev:

Nej...

BTW:

Jaså? jag ser det som lika olagligt...  så du påstår att det inte är "lika" olagligt att köra för snabbt och få för sig idén att köra från passagerarsidan... vart är det som skiljer ?

BMW, bogsering med wire :/

2 911 Inlägg
10 juli 2007
Till skillnad från era försök till pajkastning så hade iallafall jag mycket goda grunder till mina uttalanden.

Sluta fäkta i luften om ni inte har nåt att komma med, slutar ju bara med att denna extremt trevliga tråd blir låst.

Herrn som framförde bilen som finns i min profil avled i cancer, och enligt svensk lag kan man inte i efterhand åtala avlidna personer, om det inte är extremt grovt brott.

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
10 juli 2007
FugitivE skrev:
FireTraXX skrev:
LordGlassboet skrev:

Nej...

BTW:

Jaså? jag ser det som lika olagligt...  så du påstår att det inte är "lika" olagligt att köra för snabbt och få för sig idén att köra från passagerarsidan... vart är det som skiljer ?

Vad sägs om kontroll på bilen?

Sök