4145
Sök

Kör i 120 km/h från passagerarsätet - La upp klippet på Garaget

BMW Power
2 362 Inlägg
10 juli 2007
LordGlassboet skrev:
FugitivE skrev:
FireTraXX skrev:

Nej...

BTW:
Om man inte är 20 så måste man i princip mörda för att åka i fängelse.

Jaså? jag ser det som lika olagligt...  så du påstår att det inte är "lika" olagligt att köra för snabbt och få för sig idén att köra från passagerarsidan... vart är det som skiljer ?

Vad sägs om kontroll på bilen?

Vad har det med lagen och göra? jag frågar vad han tycker är så mycket grovare med det hela.. inte hur man har kontroll på bilen eller ej..  vem som helst kan ju köra för fort och inte ha någon bättre kontroll över bilen heller, eller hur?

BMW, bogsering med wire :/

410 Inlägg
10 juli 2007
Decibel skrev:
laika skrev:
LordGlassboet skrev:
Det är lite skillnad på att öka effekten på en bil, olagligt, jovisst, men kan ÖKA säkerheten i trafiken, mot att sitta och köra på passagerarsidan, helt utan kontroll med NOLL säkerhet. Tycker de va helt jävla rätt att anmäla det, nån stans får gränsen gå

men sen får du också se det som att han kan mycket väl förstöra hans liv om grabben får fängelse för att körde från passagerar sidan på en till synes tom väg. Då tycker jag det är lite fel att anmälan kommer från någon som gör det för sin egen njutnings skull. Hade det vart så att han verkligen gjorde det för säkerheten och rättvisans skull, så hade inte han lagt upp all jävla info om anmälan och vart man kan hitta klippet m.m. då hade han gjort anmälan och höllt käft efter det.

Hoppar in...

Är det sådan mentalitet vi vill ha i Sverige?
Blunda så fort ett brott begås för att gärningsmannen kanske får det jobbigt p.g.a. det han gjort?
Han är så pass ung att fängelse blir det inte tal om, möjligen lite böter och utan kort ett tag.
Självklart är jag så juridiskt bevandrad att jag kände till detta, att sätta nån på kåken har aldrig varit min intention eller avsikt.

Jag njuter inte ett dugg, jag tycker det är förfäligt att man ens tänker på att göra sådär.

Men sluta säga emot dig själv för fan ena sekunden snackar du om säkra vägar sen så skriver du att du satt full som ett svin i en bil som avverka 44 mil på 2 timmar och 40 minuter. Det är inte ett sånt Sverige jag vill ha! hade du vart på samma väg som grabben du anmälde så förstår jag dig. Men att du anmäler honom för något som du gissar dig till hur farligt det kunde ha varit tycker jag är fel.

Sen så utalar du dig om att du är så juridisk bevandrad men det innebär inte att han inte blir gjort till ett exempel och får fängelse och bara för att du är juridisk bevandrad innebär inte det att du kan gå till grabben och garantera honom att han inte får fängelse.

Maizer
10 juli 2007
Decibel skrev:
Till skillnad från era försök till pajkastning så hade iallafall jag mycket goda grunder till mina uttalanden.

Sluta fäkta i luften om ni inte har nåt att komma med, slutar ju bara med att denna extremt trevliga tråd blir låst.

Herrn som framförde bilen som finns i min profil avled i cancer, och enligt svensk lag kan man inte i efterhand åtala avlidna personer, om det inte är extremt grovt brott.

Av någon anledning känns det som du sitter och snackar en jävla massa skit.
Du hade väl hunnit överräcka honom till lagens långa arm innan detta hände? För han kan väl inte varit så nära döden om han kunde köra i den hastigheten en så lång sträcka? Eller var han kanske det? Då var han möjligen t om en ännu större trafikfara än allas vår svante?

2 911 Inlägg
10 juli 2007
laika skrev:
Men sluta säga emot dig själv för fan ena sekunden snackar du om säkra vägar sen så skriver du att du satt full som ett svin i en bil som avverka 44 mil på 2 timmar och 40 minuter. Det är inte ett sånt Sverige jag vill ha! hade du vart på samma väg som grabben du anmälde så förstår jag dig. Men att du anmäler honom för något som du gissar dig till hur farligt det kunde ha varit tycker jag är fel.

Sen så utalar du dig om att du är så juridisk bevandrad men det innebär inte att han inte blir gjort till ett exempel och får fängelse och bara för att du är juridisk bevandrad innebär inte det att du kan gå till grabben och garantera honom att han inte får fängelse.

Skulle vägen bli säkrare om jag satt nykter i baksätet?
Skulle vägen bli säkrare om jag satt till höger istället för till vänster?

Jag är åkrädd som fasiken och när jag åker med nån är det normal hastighet som gäller annars får dom en högernäve, det kan nog flertalet som känner mig här intyga smile
Onyktert går de bättre.

Ang. din tolkning av brottspåföljden så har jag ingen anledning att försvara eller förtydliga hur man dömer i Sverige, vi får helt enkelt se.
Senast redigerat av Decibel (10 juli 2007)

410 Inlägg
10 juli 2007
Decibel skrev:
Till skillnad från era försök till pajkastning så hade iallafall jag mycket goda grunder till mina uttalanden.

Sluta fäkta i luften om ni inte har nåt att komma med, slutar ju bara med att denna extremt trevliga tråd blir låst.

Herrn som framförde bilen som finns i min profil avled i cancer, och enligt svensk lag kan man inte i efterhand åtala avlidna personer, om det inte är extremt grovt brott.

1. Vad är dina goda grunder? jag kan förstå anmälan om jag anstränger mig men inte att du sedan skriver om det på garaget och lämnar ut polisanmälan till alla som ber om det samt att du gör klippet tillgänglit för alla på internet.

Tråkigt att höra med cancer aldrig kul men det faktum att föraren är död ursäktar inte ditt hyckleri

bojboj
10 juli 2007
Idiot!! Ni som sitter och skyddar han som körde. Bara tänk,att allt hade gått åt helvete, han tappar kontrollen över bilen och hinner inte bromsa. Bara för att han tycker det va fräckt. Tänk om hade kört på din bil när du kör. eller haft ihjäl någon? Din bror kanke? Farsan eller morsan? Då hade jag velat se er sitta och skriva om någon i din familj hade avlidit att det är synd att sabba killens liv genom att polisanmäla detta. Jävlar säger jag bara om jag hade sett någon passera mig på motorvägen sittandes på fel sida i bilen. Tänk efter själva lite

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2007
måste bara säga vilken rolig tråd det här var att läsa lol
Senast redigerat av _Glenne_ (10 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 911 Inlägg
10 juli 2007
Maizer skrev:
Decibel skrev:

Du hade väl hunnit överräcka honom till lagens långa arm innan detta hände? För han kan väl inte varit så nära döden om han kunde köra i den hastigheten en så lång sträcka? Eller var han kanske det? Då var han möjligen t om en ännu större trafikfara än allas vår svante?

Jaha ?

DFFL
9 020 Inlägg
10 juli 2007
FugitivE skrev:
LordGlassboet skrev:
FugitivE skrev:

Jaså? jag ser det som lika olagligt...  så du påstår att det inte är "lika" olagligt att köra för snabbt och få för sig idén att köra från passagerarsidan... vart är det som skiljer ?

Vad har det med lagen och göra? jag frågar vad han tycker är så mycket grovare med det hela.. inte hur man har kontroll på bilen eller ej..  vem som helst kan ju köra för fort och inte ha någon bättre kontroll över bilen heller, eller hur?

Hade jag fått 2 års fängelse för min fortkörning i maj så hade jag flytt landet.
Där är skillnaden.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 911 Inlägg
10 juli 2007
_Glenne_ skrev:
måste bara säga vilken rolig tråd det här var att läsa lol

Ujuj, vänta du bara, inte slut ännu tongue

Maizer
10 juli 2007
Decibel skrev:
Maizer skrev:
Decibel skrev:

Jaha ?

Jaahaaa?
Du är så jävla stolt över vad du åstadkommit, sprang du till fröken när nån hade gått över skolans linjer på dagis också?

BMW Power
2 362 Inlägg
10 juli 2007
FireTraXX skrev:
FugitivE skrev:
LordGlassboet skrev:

Hade jag fått 2 års fängelse för min fortkörning i maj så hade jag flytt landet.
Där är skillnaden.

Ett brott är alltid ett brott, skiter väl fullständigt i hur hårt straffet är..

2 911 Inlägg
10 juli 2007
Maizer skrev:
Decibel skrev:
Maizer skrev:

Jaha ?

Jaahaaa?
Du är så jävla stolt över vad du åstadkommit, sprang du till fröken när nån hade gått över skolans linjer på dagis också?

När nån tog den stooora röda traktorn före mig i sandlådan, då sprang jag direkt!

257 Inlägg
10 juli 2007
LordGlassboet skrev:
FugitivE skrev:
FireTraXX skrev:

Nej...

BTW:
Om man inte är 20 så måste man i princip mörda för att åka i fängelse.

Hur mycket kontroll har man när man kör fort? typ ögat är inte så snabbt som man, det gör att det tar ett lite tag att din hjärna ska förstå att du ska bromsa. man kommer fram fort ihöga hastigheter med. Lika farligt då med!!kvitar det båda sakerna är olagliga.

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

410 Inlägg
10 juli 2007
Decibel skrev:
laika skrev:

Jag är åkrädd som fasiken och när jag åker med nån är det normal hastighet som gäller annars får dom en högernäve, det kan nog flertalet som känner mig här intyga smile
Onyktert går de bättre.

Ang. din tolkning av brottspåföljden så har jag ingen anledning att försvara eller förtydliga hur man dömer i Sverige, vi får helt enkelt se.

Nu snacka jag inte nyckter het polisen själva säger att dom skiter i om alla passagerar är fulla bara föraren är nykter. Men du anstränger dig med att anmäla en ung främling utan att varit med i bilen eller runt bilen pga ett klipp som såg farligt ut när du sitter i en bil som ÄR GARANTERAT trafikfarlig och ursäktar dig med FYLLA. Det är ju det de flesta barnmisshandlarna och hustrumisshandlarna ursäktar sig med att dom är fulla eller alkisar. Är det dom du vill jämföra dig med. som tidigare talare i forumet så har du visat vem du är.

DFFL
9 020 Inlägg
10 juli 2007
FugitivE skrev:

Så du jämställer alltså mord och fortkörning?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 911 Inlägg
10 juli 2007
laika skrev:
Decibel skrev:
laika skrev:

Onyktert går de bättre.

Nu snacka jag inte nyckter het polisen själva säger att dom skiter i om alla passagerar är fulla bara föraren är nykter. Men du anstränger dig med att anmäla en ung främling utan att varit med i bilen eller runt bilen pga ett klipp som såg farligt ut när du sitter i en bil som ÄR GARANTERAT trafikfarlig och ursäktar dig med FYLLA. Det är ju det de flesta barnmisshandlarna och hustrumisshandlarna ursäktar sig med att dom är fulla eller alkisar. Är det dom du vill jämföra dig med. som tidigare talare i forumet så har du visat vem du är.

Det är du som jämför, inte jag
Det är dina tolkningar, inte mina

BMW Power
2 362 Inlägg
10 juli 2007
FireTraXX skrev:
FugitivE skrev:

Så du jämställer alltså mord och fortkörning?

Självklart jämställer jag dom inte, men jag säger ju fortfarande även om det går från Mord till att du rycker en gammal tantshandväska så är det ett brott? visst? lagar ska ju hållas?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
10 juli 2007
Maizer skrev:
FireTraXX skrev:
Maizer skrev:
Hehe roligt att se en skolpolis, och sedan en som ser upp till skolpolisen.lollollollollol

Nej det gör jag inte.
Men jag kan tycka att det var onödigt, samtidigt som jag tycker det var rätt.

Det var inte riktat till dig utan smörbögen golfarn.

Seriöst vad är de för fel på dig?! Du är så pinsam!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Svindåre
1 433 Inlägg
10 juli 2007
idiotiskt gjort. han får skylla sig själv om han lägger ut filmen på internet som man ser nyllet på i flera sekunder. den här gången krockade han inte, men kanske nästa gång?  bra att han åkte fast. annars kanske han skulle göra ännu faligare grejjer! vem vet?

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Sök