någon konstigt med ljudet

MRapollo
10 juli 2007 · 400 Inlägg

när jag kopplar in slutsteget och basnarna så kommer det ljud ifrån basen fast volymen är på 0  och jag har testat me 2 slut steg och 2 basar låter likadant precis som den skicka ljud sen när man sänker basen på slutsteget så låter det inget sen när man höjer basen så kommer det då hoppar basen så det kan väll beror på antingen strömkablen eller sterion eller lågnivåkablen?

lite svårt att förklara

Senast redigerat av MRapollo (10 juli 2007)

gurenius
10 juli 2007 · 1 631 Inlägg

Du får förklara bättre. Det där är det ingen som kan svara på...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
loudness
10 juli 2007 · 4 554 Inlägg

menar du att de brusar ur den fast spelarens volym är på 0

_fillan_ med lem
10 juli 2007 · 1 925 Inlägg

verkar precis som om slutsteget ger ut lite till basarna även att volymen är på noll, det har väl med lågnivån o göra då antar jag ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
MRapollo
10 juli 2007 · 400 Inlägg

ja den ger ut ljud fast den är på 0 så är det lågnivåkablen så fall? har ju testat me 2 olika steg och 2 olika basar så

Morken
10 juli 2007 · 53 Inlägg

Kan det inte va så att du har skruva upp för mycke frequens så den låter lite???

Jag hoppas att du har lågnivån på motsatt sida bilen där högtalarkablar och dyl. är

Senast redigerat av Morken (10 juli 2007)

Jag vet vad jag vill, Men jag vill mycket mer
MRapollo
10 juli 2007 · 400 Inlägg

ja då det är den men det lät inte så innan när allt va på fullt kan ju vara så att min lågnivåkabel är för klen eller? för jag testa ett 1000watt steg och kablen klarar av 300watt bara

Morken
11 juli 2007 · 53 Inlägg

MRapollo skrev:
ja då det är den men det lät inte så innan när allt va på fullt kan ju vara så att min lågnivåkabel är för klen eller? för jag testa ett 1000watt steg och kablen klarar av 300watt bara

Då borde du nog byta ut lågnivåkabeln.. det är de enda jag kan tänka mig isåfall... men jag är inte säker

Senast redigerat av Morken (11 juli 2007)

Jag vet vad jag vill, Men jag vill mycket mer
Sharky
11 juli 2007 · 10 287 Inlägg

Stopp här nu lite.

MRapollo: Vad menar du med ljud? Menar du musik eller oljud (brus, knaster, sprak)?

Och lågnivåkabeln har inget att göra med hur kraftigt slutsteg man har.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
HenkeYo
11 juli 2007 · 10 Inlägg

Jag skulle tro att du antingen har jordfel eller så får du in störningar i signalkabeln. Prova med att byta jordpunkt, försvinner det inte då, så får du titta så du inte har dragit signalkabeln intill en strömförande kabel. Du kanske har en lågprisvariants kabel som inte är gjord för bilar.. Lycka till och hoppas det hjälper. / Henrik

Subaru Impreza Gc8 Group-N Spec
Subaru Impreza GT "Grupp N Spec" (1999)
BMW E30 325im Turbo "M20B28" (1990)
MRapollo
11 juli 2007 · 400 Inlägg

yes det brusa osv men jag har jordat om allt dragit om alla kablar igen så får väll se hur det blir om det inte blir bra va kan det då vara sterion eller ?

skumtezz
11 juli 2007 · 306 Inlägg

är det typ ett whiii ljud eller?

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P
skumtezz
11 juli 2007 · 306 Inlägg

generator ljud.
dålig jord eller så ligger lågnivån för nära strömkabeln.
så har det vart på killens bil och det känns nästan som om det borde vara det på din med=)

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P
MRapollo
11 juli 2007 · 400 Inlägg

skumtezz skrev:
generator ljud.
dålig jord eller så ligger lågnivån för nära strömkabeln.
så har det vart på killens bil och det känns nästan som om det borde vara det på din med=)

okej strömsladden går ena sidan av trösklen sen lågnivåkablen på andra sidan har jordat om den nu så ska se hur det går big_smile

skumtezz
11 juli 2007 · 306 Inlägg

MRapollo skrev:

skumtezz skrev:
generator ljud.
dålig jord eller så ligger lågnivån för nära strömkabeln.
så har det vart på killens bil och det känns nästan som om det borde vara det på din med=)

okej strömsladden går ena sidan av trösklen sen lågnivåkablen på andra sidan har jordat om den nu så ska se hur det går big_smile

får hoppas att det funkar nu dåsmile

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P
MRapollo
14 juli 2007 · 400 Inlägg

problemet löst va strömsladden som hade brunnit eller något köpte en ny och nu funkar det prefan igen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang