7562
Sök

Bustningar orginal vs uppgradering

Mr: Mike
231 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Tja.

Äger en Nissan 200sx s13 som håller på att byggas om (hållt på i 2år). Någon som vet något om bustningarna på bilen.

Först min tanke.
Köpa "camber-kits" bak för att balansera upp den, sen fram kommer jag svettsa ett nytt stag som håller ihopa framvagnen. Finns det någon mening att byta bustningarna då? Dom som sitter på nu är OK.

Förslag?

//Mike

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
11 juli 2007
Gällande bussningarna så handlar det ju om komfort VS Feedback.
Orginal bussningar ger helt klart bättre komfort fast jag tror inte du är ute efter det?
Polyesterbussningar ger mer feedback från chassit, lättare att känna precis var gränsen går att köra i kurvan utan att den släpper. Ger dock inte så mkt snabbare kurvhastighet i sig utan mer bara att DU kan köra fortare...

1 827 Inlägg
11 juli 2007
Att byta bussningar ingår ju i vilket racebygge som helst. Chassiet blir mycket styvare och direkt.

Energy Suspension bör ha bussningskitt till din bil och dom funkar kanon.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Mr: Mike
231 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Tack för förslagen. Får bli att byta dom!

//mike

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

Sök