trycka igenom lmm?

opelmtx
13 juli 2007 ·

som sagt alla säger att det inte går att trycka igenom lmm. men varför går det inte? det är ju lika mycket luft passerar ju igenom den iaf

loffe007
13 juli 2007 · 905 Inlägg

opelmtx skrev:
som sagt alla säger att det inte går att trycka igenom lmm. men varför går det inte? det är ju lika mycket luft passerar ju igenom den iaf

för att den är trycksatt. ?

noki
13 juli 2007 · 87 Inlägg

Vet många som trycker igenom lmm på Opel calibror tex, så det går allt! Men det är inte lika bra som att suga genom den! Pga av som nämnts att luften komprimerats!

(\__/)
(='.'=) This is bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!!!
Andreas 940 -utan 940
13 juli 2007 · 1 728 Inlägg

En annan nackdel är att luften som passerat turbon innehåller olja som kan paja mät-tråden.

loffe007
13 juli 2007 · 905 Inlägg

Andreas 940 skrev:
En annan nackdel är att luften som passerat turbon innehåller olja som kan paja mät-tråden.

brukar väl inte bli så jätte mycket olja om turbon är fräsch och man kör med öppen vevhusventilation? Men självklart är juh detta också en anledning.

Senast redigerat av loffe007 (13 juli 2007)

Erick
13 juli 2007 · 4 767 Inlägg

En annan grej som gör att det blir totalknas är den stora skillnaden i temperatur! Vid höglast på motorn är insugsluften mkt varm, och vid kallstart är den jättekall, detta ger stora skillnader i hur mkt syra som egentligen kommer in i motorn, och du kommer få fel bränsleblandning alldeles för ofta, speciellt vid höglast (när du vill ha effekten).

Kör med återcirk-dump istället och behåll dina hästkrafter..

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
alexus65
13 juli 2007 · 152 Inlägg

Många kör ju med det så här. Min kompis gör det på sin 9000 turbo och det funkar klockrent!

LÄNK: http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=487321

Senast redigerat av alexus65 (13 juli 2007)

Insane Base
Mazda 323 (1989)
bumpe Lastbilsmekaniker
13 juli 2007 · 3 878 Inlägg

alexus65 skrev:
Många kör ju med det så här. Min kompis gör det på sin 9000 turbo och det funkar klockrent!

LÄNK: http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=487321

Det lär ju inte bli bättre med ett sportfilter där än med vanligt filter i luftburken. En temperaturökning på 20grader C ger en effektförlust på ca 1%. Den procenten är vad ett sportfilter ger ungefär. Luften är kanske 60grader varmare vilket ger 3% sänkt effekt.

Så se till o ha kalluftsintag och sätt Lmm innan turbon. En frisk turbo släpper en hel del olja...

opelmtx
14 juli 2007 ·

jag kör som det är tack iaf smile

alexus65
14 juli 2007 · 152 Inlägg

bumpe skrev:

alexus65 skrev:
Många kör ju med det så här. Min kompis gör det på sin 9000 turbo och det funkar klockrent!

LÄNK: http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=487321

Det lär ju inte bli bättre med ett sportfilter där än med vanligt filter i luftburken. En temperaturökning på 20grader C ger en effektförlust på ca 1%. Den procenten är vad ett sportfilter ger ungefär. Luften är kanske 60grader varmare vilket ger 3% sänkt effekt.

Så se till o ha kalluftsintag och sätt Lmm innan turbon. En frisk turbo släpper en hel del olja...

Filtret sitter nu långt ute i skärmen och får frisk luft. Röret räckte inte till innan. Som sagt det är inte min bil heller.

Insane Base
Mazda 323 (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang