Golf Vr6 eller Nissan 200sx

viGGe- Tyskstükare!
17 juli 2007 · 225 Inlägg

Jag skulle välja VR6:an.
Ovanligare, snyggare och ett underbart ljud!

falloutboy
17 juli 2007 · 1 723 Inlägg

nissan 200sx skrev:

falloutboy skrev:
vr6 utan att ha provat en 200sx. Bara för att en 200sx känns som det uppenbara valet och för att vr6an har skönt ljud.

och en tanke... måste man alltid utgå från hur lättrimmad bilen är? majoriteten lär inte trimma, utan byta bil när de inser hur dyrt det är om man inte kan göra det mesta själv.

Men man kan ju inte bara köpa en bil för att den låter härligt heller... polaren har en vr6, visst låter den härligt men va gör en bil me 3" system, öppet filter och dump? smile låter lite härligare enligt mitt tycke iaf.. Sen hade vi ju turbo och bakhjulsdrift bra mkt roligare än en sugmotor me framhjulsdrift... Tyckte efter min tur me en vr6 att de e inte var nått speciellt alls, motor mässigt..

ok, den är även skön att köra.

jag gillar 6ans ljud bättre än ett, ur min hörvinkel, burkigt ljud från en 4a.

och dumpljud i all ära... men, nej tack. det är så överreklamerat så det finns inte. (snäppet efter aluvinge).

Senast redigerat av falloutboy (17 juli 2007)

Vallås Locos
17 juli 2007 · 407 Inlägg

VR6 helt klart enligt mitt tyckte! Alla som har haft en Nissan 200 har alltid haft en jävla massa krångel med dem. Golfens ljud är riktigt härligt och där är inget töntigt tubro fjön utan ett riktigt härligt muller. Men sedan får ju din plånbok se över vad den har råd med i försäkringsväg och så vidare. Ska också erkänna att de som har haft VR6:or och som jag känner inte heller har haft problemfriga bilar. Men bägge två är riktiga ungdomsbilar så pill är nog att räkna med...

Senast redigerat av Vallås Locos (17 juli 2007)

hasse83
17 juli 2007 · 168 Inlägg

Min första bil var en Vr6 Syncro av 95 års modell.  Efter det har jag ägt S40-T4 Subaru Impreza GT(Trimmad) och nu rattar jag en gammal Bmw 318IS från 96.

Släng på ett öppet filter på Vr6an och den låter tokgött behövs inga 3" system. Efter Subban så var ju Vr6an tokigt skojfrisk köra. Klart jag var yngre då med smile

Kan ju tilläggas en Golf 6a har en slitstark motor (visst den har andra brister som mest beror på ungjävlars sätt köra).

Sen att 200sx ser ut som ren sk*t inuti gör ingen lyckligare heller.

Tysk kvalité ska det va! big_smile

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
klinder ...
18 juli 2007 · 227 Inlägg

Jag själv sitter och funderar på en Nissan 200sx med tanke på just bakhjulsdriften...

* dom har ungefär samma effekt orginal
* dom väger ungefär samma orginal

Sen att en 200sx skulle vara vanligare än en VR6 må väl hända men dom är ju definitivt inte vanligare än en Golf 3'a förövrigt..

Bensinförbrukningen är ju inte så svår att räkna ut...
6 cylindrar 2.8 liter
4 cylindrar 1.8 liter + turbo

Detta säger iaf mig att Golfen drar mer bensin men har ett större vrid än vad 200'an har medans 200'an går att köra billigare och när man vill gasa så finns turbon där och hjälper till smile

hedley skrev:
mer körglädje i nissan? har ni ens suttit i en golf med väghållningskit??!

en polare te mej hade en vr6 med väghållningskit och den var som en gocart att köra..sjukt rolig!

finns ju kompressorkit till dom om man nu vill ha mö effekt..

jag hade nog valt vr6.an eftersom nissan är för vanlig nu nästan och jag har provkört båda bilarna och den jag tyckte svarade bäst i styrningen var golfen.

- med golfen är ju tyvärr FWD men annars en jävligt rolig bil smile

Låter ju vettigt att säga att det finns kompressorkit's till VR6'an med tanke på att ett sådant kit och tillbehör till det går på mer än hela hans budget...

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
NorrmaN_Racing Olofström , Blekinge
18 juli 2007 · 211 Inlägg

Låter ju vettigt att säga att det finns kompressorkit's till VR6'an med tanke på att ett sådant kit och tillbehör till det går på mer än hela hans budget...

Finns både kompressorkit och turbokitt
Kompressorkitt ca 50k
Turbokitt ca 25k
Vid 0,6 bars laddtryck i en vr6:a så får man ut ca 280 hk!

Nissan Cherry Turbo "Sleeper" (1985)
tecman
18 juli 2007 · 1 741 Inlägg

NorrmaN_Racing skrev:

Låter ju vettigt att säga att det finns kompressorkit's till VR6'an med tanke på att ett sådant kit och tillbehör till det går på mer än hela hans budget...

Finns både kompressorkit och turbokitt
Kompressorkitt ca 50k
Turbokitt ca 25k
Vid 0,6 bars laddtryck i en vr6:a så får man ut ca 280 hk!

jo men för 25k får man ju ut bra mycket mer än 280 häst ur en 200sx... och för 50k på bara motor så kommer man ju köra ihjäl sig pga för många hästar för lite bromsar och dyl...

Krille_89 skrev:
Tack för alla bra svar;) Ska jag vara ärlig så lutar det åt en Nissan så det kommer förmodligen bli en sådan  Har kollat på lite Nissan 200sx på blocket och väldigt många är obesiktade, det låter konstigt i mina öron att man inte besiktar den, om man ändå vet att det inte är något fel på bilen, eller har dom några vanliga fel som är dyra att återgärda? Vad ska man kolla på innan man handlar? Tacksam för svar!

en obesad bil brukar alltid(!) ha mer problem än vad ägaren säger. eller så bor dom på ett ställe där trim absolut inte tillåts genom bes och besar den inte just därför. fel.. hmm ojebyten ofta? , oljekylare?, oljetempmätare? laddtrycksmätare?

Kolla så inte oljan skjuter i temp då är den ganska säker både gammal och plågad olja.
laddar turbon som den ska? rasslar/viner turbon ovanligt mycket?
några missljud vid 2000-3000 rpm?
testa kopplingen slirar den då du drar iväg eller greppar den som den ska? (rätt vanligt att den slirar på en så lek uppmanande bil)

enda felet som är vanligt är ju vevlagerrasen pga dåliga oljebyten så att oljan har blivit för het och tappat sin smörjande effekt. (kan även uppstå vid fullgasrepor och dyl då tempen kan skjuta i höjden ordentligt)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang