Köpte bromsbelägg till min Volvo 940t -98 av dem för ett år sedan genom Mekonomen...
Jobbar utomlands stor del av året och har inte haft tid o köra bilen men när väl det är dags att byta klossar upptäcker jag att de inte passar...
Åker till min lokala Mekonomen där de tar upp problemet med generalagenten..
G partners AB efter att vi upptäckt fel i EBC-katalogen...
(sökte på nätet och fann där att de var generalagenter för EBC)
Till historien så var det så att grabbarna på Mekonomen beställde belägg ifrån EBC-katalogen och följde den på ett helt logiskt sätt. Beläggen som kom var märkta 740-940-960-S80/90-V80/90 men det tittade inte jag på när jag fick kartongen utan lade in den på hyllan i garaget bland reservdelar... 960 o S80/90 Har ju Multilink och många Volvos utomlands är monterade med Multilink. Kan vara så att katalogen fungerar bra utanför Sverige där Volvofloran ser lite annorlunda ut eller att man sällan sätter på EBC-prylar på en Volvo eftersom de ses som gubbbilar utomlands..
Till saken !
Representanten på G Partners vägrade byta ut varan och erkänna att det stod fel i katalogen... I katalogen fanns inte D104 beläggen (de rätta beläggen)som något alternativ till 940.
Men till 740 fanns de beläggen rätt benämnda på rätt plats i katalogen..
Mekonomen står nu för nya belägg till mig och tar de gamla tillbaks..
G Partners får sälja 2 uppsättningar belägg bak till min bil...
Det värsta var att jag stod bredvid killen på Mekonomen när han ringde och diskuterade med firman.
Vilken f-bannad idiot G Partners hade som representant....
Jag kommer inte att handla följande produkter eftersom detta är några av varumärkena de handlar med..
SPAX
SPARCO
EBC
Sparco Evo L stolar blir det inte trots att det var dem jag satt bäst i !
Vilken oseriös firma !!!!
Vad göra för att försvåra för dem !
e...