skadade 18" fälgar. bråskande.

bokia
19 juli 2007 · 172 Inlägg

hej köpte idag ett par 18" fälgar.

stod att dom va lite kantstötta å att de nästan inte syntes.
men när jag väl får hem dom så e dom inte alls fina:(

syns ju kanske inte så jävla mycket men syns ändå liksom.
han har även lackat dem på vissa ställen.

vad ska jag göra.??

ringde han men han säger ju bara att han sa att dom va lite kantstötta. sen tror jag att dom blivit lite fraktskadade på bussgods efter som han har pakitera dom men en sopsäck över verje fälg.


va ska ja göra???
vad kostar det att fixa fälgar? e de värt det?

index
19 juli 2007 · 658 Inlägg

Du kan ju fota fälgarna och skicka bilderna till säljaren och fråga om de var i det skicket när han skickade de eller om de på bussgods skadat de. Svarar han att de blivit skadade på bussgods så är det bara att begära att han betalar tillbaka pengarna och du skickar fälgarna för då är det brist i paketeringen och det är säljarens fel..
Man ska aldrig köpa något osett wink
Brukar kosta runt en tusenlapp/fälg att renovera fälgar på en firma..

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
bokia
19 juli 2007 · 172 Inlägg

okey tack tack ska kolla upp det där.

Torlejf Bilvårdstönt.
21 juli 2007 · 1 109 Inlägg

Varför frågade du inte säljaren om bilder på alla skador? Innan du köpte dom?

Bygger rolig bil. :)
E30Tompa Rörpulare
21 juli 2007 · 1 453 Inlägg

Fan va surt... men som ovan, varför begärde du inga bilder först? Och om han inte packat dom rätt så e de bristfälligt embalage och då står inte bussgods eller va de nu var för något fraktbolag inte för ett jota... Hoppas de ordnar sig för de kostar sig sin lilla slant att fixa till fälgar=/

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
dj_padde
21 juli 2007 · 1 813 Inlägg

köper du grejer privat å utan kvitto m.m så kan du bara vara glad att du iaf fick grejerna som dom var... finns ingen lag på att han ska ge dej pengarna tillbax tyvärr.. å befintligt skick finns inte heller kvar längre när man säljer grejer.. därför köper man privat grejer 4 ögon i mellan annars om man ska få det skickat så tar man en firma då du kan få tillbax dina pengar vid skador m.m !

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang