Motorproblem Golf 3:a 1,4l

Excilcior
19 juli 2007 · 13 Inlägg

Låter precis som att den suger luft nånstans när man gasar till lite. Det hela började när avgassystemet gick av strax före "katten". Jag har kollat alla slangar och provat med att spruta startgas kring insuget men hittar inget fel. Kan det vara lambdasonden som håller på att ge sig? Fast då borde väl tomgången vara dålig? Det är bara när man gasar till som man märker av det hela annars är allt som vanligt.

Markus_MR2
19 juli 2007 · 761 Inlägg

Kanske så att du inte har hört ljudet innan pga högre avgasljud?? En del motorer låter lite extra precis när du trycker till men sedan tystnar det igen.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
Excilcior
19 juli 2007 · 13 Inlägg

Jag hörde ljudet även när avgasröret va av. Trodde först att det berodde på det. Men nu har jag svetsat ihop skiten och ljudet är fortfarande kvar. Ljudet verkar komma ifrån insuget men kan inte hitta nåt fel där.

Markus_MR2
19 juli 2007 · 761 Inlägg

Kanske dum fråga, men hur vet du att något är fel?  Kollat luftfiltret??

Edit: Kan väldigt lite om golf 3:or, men jag vet däremot att 2:orna hade mono jetronic och där kunde tätningen mellan spjällhus och insugsgrenrör ge upp, kanske ser ungefär likadant ut på din, och då får man just sådana fenomen att det läcker när motorn rör på sig.

Senast redigerat av Markus_MR2 (19 juli 2007)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang