2914
Sök

Grannen filmer mig i uppgift av Göteborgspolisen!

48 Inlägg
20 juli 2007
hej detta låter kul var det i skövde du bodde. kommer därifrån å är hemma på semester vore kul att åka förbi å kolla på detta smile kan säga att har en bil som låter bra me=) haha kanske sätta dit gubben

nejbo
34 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
han bor i stenstorp så är bara å komma haha big_smile gubben är precis knack i huvudet. har fler roliga historier om honom, vi spelade med två bilar med bagageluckorna öppna och han bor mer än 200 m bort ungefär, kom han ner en kväll när vi stog och spelade lite, visserligen ganska högt men va inte sent eller så. han kom ner iaf och klagade på att hans rutor vibbrerade och att när dom satt nere i källaren och kollade på teve så hörde dom inget. haha.

men man blir ju lite skrajj när han säger att han har kontakt med polisen och filmar en och säger att man ska bli polisanmäld och grejjer! hehe.

dä va birrigt bö...

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
20 juli 2007
*Fan* har ej folk något eget liv någomera i detta land ..... ???

Ä detta land e på väg mot att bli en dyng håla där man snart kan knapt röra ett finger
innan någon lägger i sig i ens liv ....

Dax att köra ut dom till en öde ö å spränga den  ....... wink

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

881 Inlägg
20 juli 2007
lonewolf-holm skrev:

Ä detta land e på väg mot att bli en dyng håla där man snart kan knapt röra ett finger

//S

Flytta till norrland, här är det ingen som bråkar av vad jag har upplevt. tongue

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
20 juli 2007
Har själv en granne som ville polis anmäla mig för att mina bilar låter för mycket. Sista sa hon att min merca skulle polisanmälas och att den aldrig skulle klara besiktningen med det ljudet, men som det råkade sig kom jag precis hem från besiktningen, flängde upp besiktningspappret i ansiktet på henne och sa att dom inte klagade något på hur den lät. Sen dess har hon inte ens pratat med mig lol

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Turbocharged
421 Inlägg
20 juli 2007
RouziMotorsport skrev:
sånt där kan man åka fast för..filma folk olovligt...
vet att det finns en lag för dt..

Eeh, nej, det finns det inte. Inte sålänge man befinner sig på allmän plats eller mark där man har lov att filma/fota. Detta är skyddat av grundlagen.

Däremot är det som sagt inte lagligt att utge sig för att arbeta för polisen, och även om han skulle göra det (vilket han definitivt inte gör) så kan film från en vanlig videokamera inte användas som bevis även om man hade kört förbi i 200km/h eftersom det måste bevisas hur fort man körde, inte bara att man troligen körde för fort.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
20 juli 2007
PlumCrazy skrev:
lonewolf-holm skrev:

//S

Flytta till norrland, här är det ingen som bråkar av vad jag har upplevt. tongue

Ja man skulle kanske packa väskan å åka upp å pola med myggen å ta sig En NorrlandsGuld å va sig själv för en stund wink

566 Inlägg
20 juli 2007
ha ha de finns idioter till allt..ja fick ett vykort på posten för några år sen när ja hade en 142..å där stog de..det finns dom med förstånd och dom utan..du körde i 115 förbi mitt hem(adress)wink..förstår inte hur den skrothögen gick så fort. hmmm ja för de första så kom knappt 142 upp i 115 å sen va de en kurva som man omöjligt kan köra så fort i..men efter de så gick de bött förbi han.

Colaberoende
1 219 Inlägg
20 juli 2007
Tycker synd om gubben. Han kan inte må bra men det är tråkigt att hans ensamhet ska gå ut över sådana som har ett liv.

Hans kamera kommer inte gälla ett skit. Kör du stoll så kanske poliserna tar en extratur i ditt område bara men i bevis i hastighetsöverträdelse kommer han inte långt.

*Måtte jag inte bli sån när jag e gammal*

/Ena

10 sec före dig...
540 Inlägg
21 juli 2007
troligen har polisen bätter saker för sig typ mord... dom har inte mycket tid att jaga efter någon som kör lite fort och låter mycket...

hater
656 Inlägg
21 juli 2007
Ahh - varför kan inte mina grannar filma lite så man kan motslå lite. Hade jag varit du hade jag traskat ner till polisen o frågat hur det var och ja, irritera han lite som sagt. smile

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

Kettunen
21 juli 2007
En Dum Gammal sinil gubbe bara,. Inge att bry sig om....

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
21 juli 2007
wink gå till han å fråga om du får filma hans fru .... göra något oanständigt ....
Eller föreslå att han skaffar sig en hobby innan han skrumpnar ihop helt till ett russin.

//S
Senast redigerat av lonewolf-holm (21 juli 2007)

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
21 juli 2007
är det Morell som är i farten nu igen Nejbo? wink

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

nejbo
34 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
näe adam det måste vara morells närmaste släkting big_smile haha inget skönt att veta att han inte kan göra något iaf. imorn blir det till att lägga en riktigt metmask på hela gatan iaf!!! big_smile vi åker ett helt gäng från mig imorn till tibro wink hoppas det blir många bilar och ett jävla ös big_smile

/Mvh grabbarna från stenstorp!!

ps. hoppas på mycket motstånd mot beemern wink ds.

dä va birrigt bö...

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
21 juli 2007
väntar på en spännande fortsättning big_smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 juli 2007
Låter ganska otroligt om polisen har anlitat honom just för att hålla koll på dig.

Det jag mest tror på är att han stör sig nåt in i bomben på dig, så han plockade fram kameran bara för det och låter dig tro att han hjälper polisen.
Folk i allmänhet har en tendens att störa sig på högljudda fordon.

Fick ett hål i ljuddämparen på min förra bil, och innan jag hann ordna det var den nån gubbe som tog tag i min arm när jag gick ute på stan och väste; Om inte du tar bort trimmet på din bil, ska jag se till att du åker dit för störande av allmänheten!
Jag väste tillbaks att släpper inte du min arm åker du in för misshandel fortare än du kan säga välling, gamle man.
Han släppte och har sedan hälsat glatt... Konstigt folk. Jag körde inte direkt fort med bilen heller..

Till saken hör dock det läskiga. Nu, tre år senare har JAG, av alla människor börjat störa mig på högljudda bilar som vrålar runt inne i stan. (Mest bilar som ungdomar har haft sönder avgaset på med flit...)
Men inte fan tänker jag grabba tag i nån för det.
Jag har iofs aldrig haft nån direkt högljudd bil heller, förutom när det råkat bli hål på nåt rör... hmm

EDIT: Rättade ett stavfel...

nejbo skrev:
Bor i ett litet samhälle 16 mil norr om göteborg, åker en bmw 325 turbo med 3 tums. Åker förbi och ser att min pensionerade granne filmar mig, går då dit och frågar vad han håller på med. Får då till svar att han har fått i uppgift av göteborgspolisen att filma folk som kör för fort i samhället!

Han säger att jag kör stolle och att ljudnivån på min bil är helt oacceptabel och att han ska polisanmäla mig för detta. Hur troligt låter det att han har fått det i uppgift av gbg-polisen då? Och hur troligt är det att man skulle kunna åka dit på nåt sånt här?

Nån som varit med om något liknande och är det vanligt att privatpersoner får sånna här specialuppdrag av polisen?

/Mvh Sir Väs
Senast redigerat av Irmscher Vectra (21 juli 2007)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
21 juli 2007
kallas Ofredande och är olagligt i Sverige om han nu inte verkligen ha fått i uppgift att göra så... vilket han måste ha papper på och legitimation på för att få göra... med det verkar ju högst otroligt....

Team Insane Racing

2 911 Inlägg
21 juli 2007
Polisen får inte anlita utomstående som inte har utbildning för att insamla bevis, inte ens advokater eller läkare (som är en skyddad titel) får göra detta.

Personal som samlar bevis är poliser, inget annat, allt annat är dravel.
Nästa gång din granne sliter kameran, lägg dig på varvstoppet ett par sekunder och slå sedan på mobilen på inspelning (de flesta nyare lurar har funktione inbyggd, eller ring upp ditt eget mobilsvar) och konfrontera herrn ifråga.

Bara nämna det att du talat med vakthavande om bevakningen och dom känner inte till något om det, se vad han säger.

50cent på att han drar samma historia igen, busted sockervadd

Living in the fastlane
128 Inlägg
21 juli 2007
Är ingen expert på detta men om han nu skulle filma dig och man ser att det är du som kör och att du kör som en galning kan väl polisen ta honom för grov vårdslöshet i trafik?

Sök