Låter ganska otroligt om polisen har anlitat honom just för att hålla koll på dig.
Det jag mest tror på är att han stör sig nåt in i bomben på dig, så han plockade fram kameran bara för det och låter dig tro att han hjälper polisen.
Folk i allmänhet har en tendens att störa sig på högljudda fordon.
Fick ett hål i ljuddämparen på min förra bil, och innan jag hann ordna det var den nån gubbe som tog tag i min arm när jag gick ute på stan och väste; Om inte du tar bort trimmet på din bil, ska jag se till att du åker dit för störande av allmänheten!
Jag väste tillbaks att släpper inte du min arm åker du in för misshandel fortare än du kan säga välling, gamle man.
Han släppte och har sedan hälsat glatt... Konstigt folk. Jag körde inte direkt fort med bilen heller..
Till saken hör dock det läskiga. Nu, tre år senare har JAG, av alla människor börjat störa mig på högljudda bilar som vrålar runt inne i stan. (Mest bilar som ungdomar har haft sönder avgaset på med flit...)
Men inte fan tänker jag grabba tag i nån för det.
Jag har iofs aldrig haft nån direkt högljudd bil heller, förutom när det råkat bli hål på nåt rör...

EDIT: Rättade ett stavfel...
nejbo skrev:
Bor i ett litet samhälle 16 mil norr om göteborg, åker en bmw 325 turbo med 3 tums. Åker förbi och ser att min pensionerade granne filmar mig, går då dit och frågar vad han håller på med. Får då till svar att han har fått i uppgift av göteborgspolisen att filma folk som kör för fort i samhället!
Han säger att jag kör stolle och att ljudnivån på min bil är helt oacceptabel och att han ska polisanmäla mig för detta. Hur troligt låter det att han har fått det i uppgift av gbg-polisen då? Och hur troligt är det att man skulle kunna åka dit på nåt sånt här?
Nån som varit med om något liknande och är det vanligt att privatpersoner får sånna här specialuppdrag av polisen?
/Mvh Sir Väs