5660
Sök

bilen går varm

607 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
Har ett jobbigt problem med audin. Det är så att bilen temp går på max då man inte ens har haft igång bilen. Vad tror ni problemet kan vara ?

Den går bra annars men man vill helst att den visar rätt temp. Kan det vara en givare som har gett upp ? för jag provade att byta en som såg dålig ut men den fortsatte visa hög temp

Säger dom något på besiktingen om detta ?
Senast redigerat av YööA (20 juli 2007)

Brynäs tigers

607 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
Om någon vet vad felet kan vara så har jag några bilder på motorn så ni kan gärna guida mig rätt där

Brynäs tigers

607 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
Någom motor expert måste ju kunna veta

Brynäs tigers

Drop Shop
926 Inlägg
20 juli 2007
går mätaren upp till max utan att bilen ens är startad så lär mätaren vara lite paj

21 761 Inlägg
20 juli 2007
På min 240 så gjorde tempmätaren precis så där, det började med att mätaren gick upp till max när jag körde men en gång så hände samma sak när jag vred på tändningen och bilen hade stått på jobbet hela dagen.

Felet var att kabeln till tempmätaren hade trasig isolering så att trådarna jordades i motorblocket, då får mätaren en jordsignal vilket gör att mätaren går upp till max. Jag bytte ut en bit av kabeln och sedan dess har det fungerat.

607 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
På min 240 så gjorde tempmätaren precis så där, det började med att mätaren gick upp till max när jag körde men en gång så hände samma sak när jag vred på tändningen och bilen hade stått på jobbet hela dagen.

Felet var att kabeln till tempmätaren hade trasig isolering så att trådarna jordades i motorblocket, då får mätaren en jordsignal vilket gör att mätaren går upp till max. Jag bytte ut en bit av kabeln och sedan dess har det fungerat.

Gör man det från motor rummet. Jag har några bilder på motor rummet. Kanske du vill förklara vars det sitter .

Brynäs tigers

21 761 Inlägg
20 juli 2007
Jag har tyvärr ingen aning om vart tempgivarkabeln finns på din Audi, på min 240 så sitter den i motorblocket under insugningsröret ungefär.

Sök