5517
Sök

Saab 9000 turbo

100 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
Snälla hjälp mig jag får snart hjärnsläpp...

Det började helt av sig själv för ett tag sen.. först la farthållaren av och nu detta.

TOMGÅNGEN flyger upp vid start till 2500 varv och stannar där ibland ända upp till
3000 varv per minut.. sen ibland lägger den sig rätt men nästan aldrig nu..

har testat byta tomgångsmotor utan förbättring...
någon som vet vad man ska kolla här näst?
vad kan det vara för fel?  sad

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

hater
656 Inlägg
21 juli 2007
Har du trimmat eller?Har en polare som har trimmat sin Supra dock.. hans tomgång spökar också, visserligen för att han inte mappat ännu, men ja. Bara en tanke smile

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

2 164 Inlägg
21 juli 2007
Vilken årsmodell gäller de?
Vilken motor och är den trimmad?

MVH

F

100 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
Jo den är inte riktigt orginal ligger väl på ca 300 hästar... men den har fungerat bra innan sen rätt vad det va så börja detta .. ska ut och pilla imorrnbitti fan kan ju inte köra runt med en tomgång på 2500-3000 varv  sad

hjälp mig nån ?

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

100 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
2,0 liters motor årsmodell 1989

Sök