Very slow.. Igentligen inte hänt några framsteg alls, jobbar på den när de känns bra helt enkelt, har ändå gett upp hoppet om denna sommar med den hehe. Men börjat kolla upp lite med lack och sånt. Vill testa att lacka själv
Annars har allt jobba vart me fronten som inte är bra avgjutning alls igentligen, sne å skev. Men den får gå nu. Blir ändå en busbil som ska användas hårt!
Här har de inte hänt mycke. Enbart lite smått slipande imellanåt. Grejat lite smått me bromsoken me, luft nipplar ( 3 på var ok) sitter såklart fast och måste borras ur) Gav upp hoppet om att kunna köra i år så den ligger lite nere.
Får nu se om mekar lusten kommer tillbaka så de blir till nästa sommar. Dock lite fundering på ett mellaprojekt oxå.. Kan bli så
Blev inget mellan projekt som tur var kanske. Dock köpt mej ett hus nu så de lär ju ta en hel del tid med från mek. Enda som hänt de senaste är nog bara att den är nerriven igen hehe. Ville göra lite bättre med bromsrör och allt bakom motor så de var bara att lossa ramen med motor och dra bort den, mycke smidigt får ja lov att säga, tog kanske en kvart
Råka dyka på en motor till nästa bygge, tror de kan bli en koja det med men som sagt det är framtiden å ska försöka få tummen ur å fixa klart denna nu
Du fixar det! Får komma ner och pusha lite om det avstannar. Fast... då finns risk att jag pladdrar bort bilen i husrenovering och DET är kanske inte en risk du törs ta...
Hur löser det sig med besiktning med den där motorn? Är väl strax under 40hk i originalmotorn och 101hk i swift-motorn? Är ju lite mer än de 20% som är tillåtna i effektökning. Skitgrymt projekt, väntar på att det ska uppdateras lite mer flitigt
Får se om ja vågar de Vivendi Reggning vara relativ enkel, reggar om den bara till en cooper s så ska den vara godkänd för runt 120 hk. Det finns de som gjort så nu i sverige...
Vinkel slipen åkte i fronten nu för ett tag sen. det blir en 2 delad front istället. Som en vanlig huvöppning och resten av front med snabb fästen. Annars har ja bara grejat smått med uppfräschning av motor. blästrat ventilkåpa och snart insuget.
Tvärr inga kort på fronten men här är ventilkåpan.
Sen kom de hem ett annat paket till nästkommande projekt, förmodligen dumt att skaffa de innan den andra e klar men kunde inte stå emot härliga varv
hojjta till om du är intresserad av en Mini Kaross i fint skick! redan demonterad, bara börja bygga
Pris på kojan?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Efter å har varit hemma å hälsat på nu så såg ja hur bra det går för far me sin swift konvertering så ja kom på att ja måste sätta fart! Han har fått till så hela instrumentbrädan från swift sitter i kojan även, värmepaket m.m. Motorn sitter i å startar fint. även ett fett dubbelpipigt 3" dtm utblås satt på i mitten, min far e iaf över 60 år
Så nu idag har ja varit nere, kapen åkte i i de bakre hjulhusen för att få mer frigång för bakhjulen.. Sen åkte motorn på en pensel renovering, kul när de ser någorlunda fräscht ut me ventil kåpan är inte den ja ska ha som sitter på..