3534
Sök

FORDMOTOR Hjälp!

4 Inlägg
2 oktober 2005
Trådstartare
Hej!
Om det finns ngn där ute som kanske vet vad som hänt med min Ford så skulle jag bli glad! Jag körde från jobbet en dag då motorn bara dog. Efter 4 timmar hos en bilmeckare och 2400.- fattigare hade jag fortfarande inte fått svar på vad det skulle komma att kosta. Litar INTE på bilmeckare.. Tydligen så är det ett elfel eftersom ström inte kommer fram till stiften. ALLT annat funkar dock. Bilen är en Fiesta -93 som bara rullat 3000 mil. Det är ett brytarlöst system på den. Vad kan man göra? Måste man lägga ner 7000.- på en bil som står i 6000.- haha? Har sett på många forum att folk har liknande problem med sina fiestor. Ngn borde ju veta!?

Man går o köper en "tant-bil" som knappt gått 60 mil per år då damen hade den och utan ngn utrustning alls! Ändå får man problem. Skulle behållt min Celica!
Senast redigerat av Novaloui (2 oktober 2005)

2 122 Inlägg
2 oktober 2005
följ upp kablarna och se var de tar vägen... kan ha släppt någon jord eller vara glappt någonstans och spraya kontakt spray på alla kontakter du hittar smile
Senast redigerat av Kirre (2 oktober 2005)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

4 Inlägg
2 oktober 2005
Trådstartare
Jag har haft bilen inne och kollat upp kablarna.. den går inte heller att dra igång som vissa andra verkar kunna med liknande problem=/

228 Inlägg
2 oktober 2005
men du det kan vara så lätt som att det sitter en brytare i baljan bak som har hoppat...som stryper allt som går..wink annars finns det tändslutsteg i den där med antar jag...den är ganksa billig...jorden på spolen kan det vara med...eller bara en kortis i tändlåset...nu har du massa tips..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

4 Inlägg
3 oktober 2005
Trådstartare
Tack för inlägget.

Brytaren där bak som slår av allt vid en krock är det inte tyvärr tongue Ska ta o kolla spolen imorgon.

Sök