Så, nu har jag skickat över denna tråd + allt jag vet till en polare på Expessen. Sedan har jag anmält MySpons hos SEB och VISA. Nu ska jag göra en polisanmälan.....
Nu säger jag inte att det är så. Men ridetech kan ha "köpt" tjänsten av myspons för låt oss säga 650 kr/ avtal dom skriver ut. 50kr / avtal blir då över till myspons som har massa utgifter med div reklam, firman går i kk och ni har inga pengar att hämta. Och ägarna bakom ridetech/myspons går fria.
Det faktum att dom kanske inte har pengar på kontot gör ju inte att dom inte blir skyldiga att betala tillbaka om domstol dömmer detta.
Myspons.se är inget aktiebolag, Altså, ägarna är juridiskt ansvariga. Hade det varit ett aktiebolag så hade företaget antagligen blivit återbetalningskyldiga, tills det går i konkurs om dom inte har tillräckligt med resurser.
Nu är ju inte MySpons ett AB, vilket som sagt sätter ägarna på pottkanten om det nu visar sig att dom begått kontraktsbrott, och andra brott mot lagen (vilket en duktig åklagare säkert kan gräva fram ett antal olika brott i denna affären, t.ex. det faktum att dom använt sig av företag som inte skrivit under avtalet, och gett ut "spons" från företag som varit ovetande, Detta borde dom kunna klassa som egenmäktigt förfarande). I dessa fall står ägarna som återbetalningsskyldiga och skadeståndskyldiga till företagen, tills dess att dessa går i personlig konkurs. Även i detta fallet så kanske inte alla får sina pengar tillbaka, men man kan ju åtminstånde glädja sig åt att personen som har blåst er inte kommer att leva ett speciellt underhållande liv under dom närmsta 5 åren iaf.
Om myspons inte är ett AB så hade jag INTE beställt dela från ridetech då dessa åker med i skiten mer än vad dom redan är. Vid beställning kan det bli dragna pengar för delar men ingen leverans, eller leverans och sedan kk och man har ingen garanti på delarna mer.
Så, nu har jag skickat över denna tråd + allt jag vet till en polare på Expessen. Sedan har jag anmält MySpons hos SEB och VISA. Nu ska jag göra en polisanmälan.....
Nu har vi updaterat vår sida med en "Varning" hoppas att flera anmäler detta nu.
Har varit i kontakt med Bedrägeri roten i Linköping som kommer utreda detta. De ser inga anmälningar säger de??? Ska det hända något snabbt och inte alla "utredningar" läggsner innan de ens har påbörjats så ligg på.
Det är eran chans att få tillbacka era pengar!
Bedrägeriroten i Linköping kommer göra och stå för utredningen om det blir en, skicka ert anmälnings nummer ditt alt. ring dem och meddela dem det så att inte er sation var den nu är i landet sitter på skiten i månader kanska år!
man kanske ska tänka på att alla som jobbar på ridetech är nog knappast skyldiga till det som hänt utan det är ägaren som gjort något galet värt att tänka på innan någon börjar gapa på någon som står i kassan
Säkert värdelöst.... Dom tar dina 699kr och säger att dom har hittat en sponsor till dig... Sen får du säkert 10% rabatt hos din *sponsor*.... nee verkar skumt...
Varför verkar det skumt?
Jadu... Vad var de ja sa...?
Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Säkert värdelöst.... Dom tar dina 699kr och säger att dom har hittat en sponsor till dig... Sen får du säkert 10% rabatt hos din *sponsor*.... nee verkar skumt...
Varför verkar det skumt?
Jadu... Vad var de ja sa...?
Klart det var skumt från början...Betala för att få sponsorer...det dummaste jag läst!
vore som sagt intressant att se hur många som klickade på mysponsreklamen via garaget.org och blev lurade.
Sen tycker jag ju det är bra att reklamen togs bort men det tog ett tag...den rullade på där ett bra tag innan bedrägeriet hade uppdagats.
En redig koll på vad som läggs upp chrizz så det inte händer igen...kanske kan vara svårt att kolla alla men för att inte lura någon mer så är det ytterst viktigt!
Som nån sa tidigare i tråden finns det liknande företag i usa som faktiskt gör ett bra jobb utan att lura folk, så man ska absolut inte skylla Crizz att han inte gjorde nått åt annonsen för det kunde mkt väl ha vart ett seriöst företag.
fattar inte varför man ska skylla >Crizz< om man annonserar i bilsport o.s.v då kan man väl inte tänka på att det handlar om ett oseriöst företag...eller?
håller med dig, annonsera kan/får alla, men när man utger sig att va ett företag/AB då kan man inte direkt tänka på oseriös...det va det vad jag menade!!!
haxer skrev:
Annonsera kan ju vem som helst göra störst plånbok vinner dock så var detta svårt att upptäcka kolla gärna mitt andra svar längre upp