Aktietråd

Saikko
29 februari 2016 · 120 Inlägg

Robert friman fortsätter att gå uppåt och jag frågar mig varför?

Exeotech gjorde en rusning och visar goda livstecken efter rapport idag och jag kan äntligen igen börja se blå siffror strax, fortsatt stort förtroende då jag ser detta bolag gå liknande framtids utsikter som Astg haft.

även free2move gjorde ett jätteryck efter rapport och de kan komma att bli en väldigt bra investering inom 2016.
ser även här liknande mönster som i Astg och håller tummarna för 1.2 mill aktier (30k) att ge utdelning i slutet av året eller början av 2017.

Astg i sig börjar också återhämta sig, dock väldigt lite handel just nu och jag ser ingen anledning att tradea aktivt i denna just nu, köp eller ignorera är mitt tips just nu, ingen ide att sälja just nu iaf enligt mig.

Vad tycker ni andra? ser ni några intressanta aktier jag missar?

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Saikko
1 mars 2016 · 120 Inlägg

Free2move såldes igår med ca 3k vinst och just nu sitter jag och kollar in hur långt ner den kan tänkas sjunka idag.
Tror dock på oviss framtid men ser detta som ett livs teckenoch kommer hålla koll kanske till och med köpa in mig igen vid låg nivå, tror inte 0.0017 håller hela dagen men att få kommer säljas på 0.0016.

så fort jag sålt av lite annat som dök in igår så kommer jag nog försöka köpa in mig igen och sen bara vänta ut den några veckor/månader och se vad som händer.

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Saikko
26 mars 2016 · 120 Inlägg

Så, har ni spenderat 2 veckor ute på koh tah kiev utanför kambodjas kust för att inte sälja av för tidigt som vanligt.

Robert friman har dubblat igen sen sist - sålde ju av för ett tag sen....

Exeotech var dock en glad överaskning och jag hoppas folk har lyssnat och gjort egna efterforskningar med förhoppningsvis en större aktie potfölj idag än för 2-3 veckor sen.
själv tänker jag endast plocka ut en liten del av vinsteen då jag tror på fortsatta framgångar iaf fram till midsommar.
sitter idag på 920k aktier men kommer minska ner antalet inom nån dag eller två (kanske en vecka veroende på vad som händer i kommande vecka) till 800k, med andra ord plockar jag inte hem nån stor del alls just nu utan endast för fickpengar under min väldigt väldigt jobba arbetssituation här i kambodja wink

Hoppas våren hittat hem för längtar lite efter svensk mat.

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
27 mars 2016 · 2 972 Inlägg

Exeotech var jag med på, och tänker nog också stanna där en stund till.
Robert Friman har jag dock missat sad Vet i tusan om det är lönt att hoppa på nu.

Gamle räven ASTG verkar vara på uppåtgående nu igen!

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
HeroiX
27 mars 2016 · 310 Inlägg

Roligt att det verkar gå bra för er! Funderar själv på att börja handla med aktier framöver :-)
Har ingen som helst erfarenhet inom detta, vad anser ni vara en bra peng att börja med? (tex är det värt att börja med 5000 eller bör man spara tills man har mer?)

BMW 523ia (1998)
torpis Forummoderator
27 mars 2016 · 10 572 Inlägg

HeroiX skrev:
vad anser ni ....

Steg 1 - lyssna inte på folk! Du måste själv läsa på tills du känner din säker att spendera vilken summa det vara monde i det bolag DU tror på.

Personligen orkar jag inte mixtra med tusenlappar hit eller dit, men det är ju jag. Personligen investerar jag i bolag med en produkt jag förstår mig hur den fungerar och kan/kommer distribueras. Personligen så tycker jag det är en för stor chanstagning att kasta sig in i tveksamma bolag på en forumrekommendation. Men åter igen det är ju bara jag. Som sagt lyssna inte på.... folk.

exempel: Jag tycker 5000kr är för mycket att gå in med i "Megatech research" bara för nån tjatar om det

exempel: Jag går gärna in med 500000kr i Tesla motors om jag själv tror att det blir en lyckad visning av Model 3 i veckan.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
HeroiX
27 mars 2016 · 310 Inlägg

torpis skrev:

HeroiX skrev:
vad anser ni ....

Steg 1 - lyssna inte på folk! Du måste själv läsa på tills du känner din säker att spendera vilken summa det vara monde i det bolag DU tror på.

Tack för råden! jag håller absolut med dig om att man inte ska lyssna på folk för mycket. Och att man ska satsa pengar i olika aktier istället för bara en. räknar med det jag går in med kommer jag förlora, så blir man inte bankrutt eller jävligt besviken, och tyvärr har jag inte 40-50k att gå in med direkt utan att det skulle vara förödande^^

Sen som du redan sagt man ska inte lita på folk men bara en generell fundering till er, handlar ni enbart i svenska aktier eller även internationella?

BMW 523ia (1998)
torpis Forummoderator
27 mars 2016 · 10 572 Inlägg

HeroiX skrev:

torpis skrev:

HeroiX skrev:
vad anser ni ....

Steg 1 - lyssna inte på folk! Du måste själv läsa på tills du känner din säker att spendera vilken summa det vara monde i det bolag DU tror på.

Tack för råden! jag håller absolut med dig om att man inte ska lyssna på folk för mycket. Och att man ska satsa pengar i olika aktier istället för bara en. räknar med det jag går in med kommer jag förlora, så blir man inte bankrutt eller jävligt besviken, och tyvärr har jag inte 40-50k att gå in med direkt utan att det skulle vara förödande^^

Sen som du redan sagt man ska inte lita på folk men bara en generell fundering till er, handlar ni enbart i svenska aktier eller även internationella?

Det är sällsynt att någon bara är snäll. Det råkar ofta vara så att personen med tipsen redan äger aktierna du ska köpa. Titta på twitterkontona tex, avanzamannen, Jokern mfl...  idag har jag köpt.... idag har jag sålt....  sällan/aldrig idag ska jag.   De köper själva, sen en hype på det så andra också går in, kursen går upp och de säljer. Dagen efter kommer tweets om att de gått ur och kursen rasar innan du hinner reagera.

though shit :-P

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Muttley
27 mars 2016 ·

HeroiX skrev:
Roligt att det verkar gå bra för er! Funderar själv på att börja handla med aktier framöver :-)
Har ingen som helst erfarenhet inom detta, vad anser ni vara en bra peng att börja med? (tex är det värt att börja med 5000 eller bör man spara tills man har mer?)

Summan kvittar, beroende på hur lång eller kortsiktig du är.  Är du långsiktig kan du ju månadspara ett par hundra med.

Läs en bok smile

HeroiX
27 mars 2016 · 310 Inlägg

tkd_rille skrev:

HeroiX skrev:
Roligt att det verkar gå bra för er! Funderar själv på att börja handla med aktier framöver :-)
Har ingen som helst erfarenhet inom detta, vad anser ni vara en bra peng att börja med? (tex är det värt att börja med 5000 eller bör man spara tills man har mer?)

Summan kvittar, beroende på hur lång eller kortsiktig du är.  Är du långsiktig kan du ju månadspara ett par hundra med.

Läs en bok smile

Självklart kan man det rådfrågar bara eftersom många här verkar ha rätt bra koll.

Böcker har jag läst mer än tillräckligt av tack så mycket

BMW 523ia (1998)
Muttley
27 mars 2016 ·

HeroiX skrev:

tkd_rille skrev:

HeroiX skrev:
Roligt att det verkar gå bra för er! Funderar själv på att börja handla med aktier framöver :-)
Har ingen som helst erfarenhet inom detta, vad anser ni vara en bra peng att börja med? (tex är det värt att börja med 5000 eller bör man spara tills man har mer?)

Summan kvittar, beroende på hur lång eller kortsiktig du är.  Är du långsiktig kan du ju månadspara ett par hundra med.

Läs en bok smile

Självklart kan man det rådfrågar bara eftersom många här verkar ha rätt bra koll.

Böcker har jag läst mer än tillräckligt av tack så mycket

Därför jag ger rådet att läsa en bok om ämnet smile  Bästa sättet att få sin egna uppfattning. De flesta här satsar på billiga kortsiktiga aktier.   
Inget jag skulle tänka på att lägga för mycket pengar på.

Saikko
28 mars 2016 · 120 Inlägg

Håller med både Rille och torpis.

man ska helt klart försök ha en egen uppfattning och inte lyssna för mycket på nån annan.
Mina trådar är ofta fyllda av mina egna tankar runt aktierna och betyder inte att jag är 100% säker på de jag gör.
Jag är endast en glad aktieamatör som gillar att diskutera och dela med mig av saker som i bästa fall kan få folk att lära sig om nåt som kan bringa in några extra kronor om man gör de rätt.

Att lyssna rakt av på någon utan att försöka lära sig själv först är vansinne.
Att lyssna på nån rakt av efter att man läst/tittat och gjort egna efterforskningar angående aktiehandel, Vansinne.

Läst på om aktiehandel, allt du kan komma över.
Här i forumtråden har det lagts upp många olika förslag, böcker, youtube med mera, läs allt, kolla på allt och tänk ut hur de vill investera dina pengar.

Lägre eller högre risk?
Vilken budget du ska lägga dig på?

de finns massvis med fråor du bör ställa dig själv först och ju mer du forskar ju fler kommer du ställa dig själv.

Aktien sjönk 5% på morgonen ska jag sälja eller sitta kvar?
aktien steg 5%på morgonen ,sälja eller sitta kvar?

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Saikko
30 mars 2016 · 120 Inlägg

Vad tror folket om avslutningen på veckan?

Exeo har ju gått nästan oförskämt bra och vi som sitter md i skeppe väntar olidligt på 2 kommande rapporter en bör komma när som helst och den andra senast imorgon.

Trevlig resa och lycka till, om 48 timmar arbetar jag från Rom, aldrig varit i italien så de ska bli spännande.
fortsätter de så här så kanske jag till och med letar rätt på nån rostfri gammalkärra att köra hem i smile

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
hardrox
30 mars 2016 · 731 Inlägg

Jag har tagit ut allt jag hade i aktier då jag fick en möjlighet att investera det på annat håll med säker dubblering av pengarna, kommer kliva in med lite fickpengar igen mot slutet av april antagligen. Men jag bevakar marknaden lite under tiden också smile

Exeotech har verkligen gjort en overklig snabb ökning, sist det hände ( jag brännde mig lite då ) så gick det ner i rask takt direkt när nyheten kom. Min tanke är att om minsta lilla inte är perfekt i rapporterna så kommer det falla en bit ner igen, känns som att aktien är värderad baserad på förväntningarna nu.

Grym resa har dom gjort i alla fall. ASTG är något undervärderade just nu tycker jag, dom har börjat rulla ut grejer till indra nu och säkrat finansieringen och fått in bra personer i styrelsen. Tidigare låg dom och vilade på 1,4kr och då med avsevärt mycket mindre information än vad som finns idag, hade jag haft pengar till aktier nu så hade jag inte köpt exeotech i alla fall.

Kul att det går bra nu smile

Audi RS3 (2018)
Muttley
30 mars 2016 ·

Utdelning för Nordea 5,93 st så klagar inte för dagens resultat.  2% upp ungefär för omx.  Så säljer snart fonder för ännu mer aktier :p

Senast redigerat av tkd_rille (30 mars 2016)

Saikko
4 april 2016 · 120 Inlägg

Delmål 1 : 500k:- på kontot innan midsommar 2016.
Delmål 2 : 1 miljon på kontot innan 2016 är över.

Tkd_rille kommer du ihåg mina delmål wink

Är ju inte riktigt där ännu men på god väg.
Mina slantar har varit och touchat på en tredubbel volym sen jag skrev mina delmål och jag har till och med så starkt fortsatt förtroende på exeotech att jag köpte ytteliggare ca 70k aktier idag när den dippat rejält.

Håller mina beräkningar och rapporterna är så pass lovande som jag har på känn så är ytterliggare en dubblering här inte alls långt borta.
Många avslutade förvärv av företag på uppgång, säkrad ekonomi och (i stort sett eller helt) skuldfria.
Så som jag ser de så kommer denna aktie rädda både mina delmål och mina framtidsplaner inom den närmsta tiden iaf.

Har även mest på skojj köpt 4k Anoto aktier.
Fortfarande en nära väns favorit aktie men den har varit ett sjunkande skepp i några veckor.
Så 0.43 gav jag och jag räknar iskallt med iaf en dubbling innan sommaren ( inga pengar jag vet men min vän tror på en vändning snart igen så jag köpte mig en "lotto")

Anoto är iaf ett säkrare kort än att spela på hästar/sport i mina ögon wink

Men då intresset här verkar ha svalnat och de mestadels e jag som babblar om mina ideer och tankar så kommer jag spendera ännu mindre tid i detta forum än innan.

Finns det nån som fortfarande vill bolla ideer och tankar fram och tillbaka så hojta till

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Brådhis * Voff voff *
4 april 2016 · 10 280 Inlägg

Jag misstänker att det är fler än jag som bara läser och inte skriver här...? Så iaf jag tycker det vore tråkigt om tråden somnade... smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
torpis Forummoderator
4 april 2016 · 10 572 Inlägg

Anoto har gått ner rejälv och ser ut att ha momentum neråt. Dessutom en produkt jag inte tror på alls (som sagt?!) Men det kvittar ju, det är inte deras produkt jag vill åt utan aktiespararnas pengar :-)  När den vänder kan det finnas uppsida på "ingenting" på spekulation.... så visst kan man dubbla pengarna, men man kan förmodligen komma in på halva priset också.  Vi får se om jag vågar chansa på något jag inte tror på.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Saikko
12 april 2016 · 120 Inlägg

Okej de verkar iaf finnas ett svagt intresse så jag fortsätter fast ännu mer sporadiskt tills jag ser att diskussionerna ökar.

Som sagt Torpis vad gäller Anoto är det en "lotto" jag chansat på med småpengar.
Tror inte heller direkt på produkten men då polarn gör de så chansar jag och hoppas på att som du säger iaf kunna dubbla på hype.

Vad gäller Exeotech så sitter man nu och väntar på nästa pm vilket ska inkludera siffror på dom förvärvade företagen och då får vi ju svart på vitt (förhoppningsvis) om det redan visat sig vara bra investeringar eller inte.
Vid Pm skulle jag säga att i absolut bästa fall kommer vi se en touch upp emot 50öre men där lär det också stoppa för attt i vanlig ordning vid för snabb uppgång sjunk ner på mer realistiska värden, denna gång tror jag dippen går ner till 35öre och lägger sig där, OM pm är så lovande som jag och många andra verkar tro.

Annars skulle jag nog vilja titta närmare på lifeassys - den har visat lite livstecken men vad jag förstått är det NE analkandes och andra inte allt för positiva nyheter, kan komma att bli intressant framöver så håll koll och börja forska gott folk smile

Och vad gäller att ha pengar i banker just nu som Tkd_rille är mitt personliga tips att vara väldigt försiktiga.
Speciellt nu när bland annat Nordea har börjat förbereda sig på hur dom ska bli utlösta ur nästa bankkris, jag ser det som ett väääääldigt stort varningstecken på att nåt snart kommer hända och mitt tips är då att passa sig för att ha pengar investerade i nån bank, inte bara Nordea utan alla banker.

Att dom haft möte med G20 tror jag ingen missat (?) och i och med att vi är med i EU så gäller EU´s regler och dom säger i dagsläget att privatpersoner med mer än 100.000€ på kontot kommer "få äran" att hjälpa bankerna ur nästkommande kris, har inte hunnit läsa allt för mycket om detta så är inte helt 100% insatt på hur detta skulle gå till men det låter iaf skrämmande i mina öron att privatpersoner, skattebetalare ska vara med att rädda bankerna när deras ägare borde vara fullt kapabla att rädda sina egna "företag" för det är precis vad dom är, vinstdrivande företag.

Rätta mig gärna om jag fått nåt om bakfoten, de e ju de forum är till för smile

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
Muttley
27 december 2016 ·

Saikko skrev:
Delmål 1 : 500k:- på kontot innan midsommar 2016.
Delmål 2 : 1 miljon på kontot innan 2016 är över.

Så nu har vi några dagar kvar av 2016.  Jag såg att du ej varit inne på ett bra tag. Men om du skulle råka komma in så vill vi se resultat smile
Skärmbild helst med.
Kom du i mål på delmål 2 ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang