Är det på skämt eller är dom så dumma?

Kristian_L
12 augusti 2007 · 1 893 Inlägg

Video klippen visar inte hela vägen, från det repportern går fram till den intervjuade, till repportern lämnar den samma. Vissa människor visar de flera ggr, med andra emellan, så det är helt klart ihopklipt för att förstärka "DUM" vinkeln.
Sedan är det min erfarenhet (Jag har varit där några månader av mitt liv.) att de flesta jänkarna inte vet mera än att, det finns andra länder än de själva. De har antagligen sett både en jord glob och kartor i skolan, men lärarna har inte lagt nått krut på att lära ut mera än att det finns "andra". (Att kriga emot.)
Vid ett tillfälle, när jag var vid "North rim" vid Grand Canyon, frågade en i mina ögon ganska smart gubbe, jag pratade med, om min brytning. Fast han frågade inte "var" jag kom ifrån, utan "vilken delstat". Grand Canyon är ändå ett turist ställe, där finns en hel del annat folk (=Turister). Men ha sa att det aldrig slog honnom att jag kunde vara från utanför landets gräns.
Ändå var han en av få som direkt frågade "Sweden, it's in Europe, right?"

Jag har sett flera liknande "reportage" tidigare. Observera at, de står inte i finans kvarteren och frågar folk i kostym. De haffar folk ute i förorterna (Där det finns folk som aldrig passerat tredje klass.) Det finns folk som inte vet ett skit, vist. Men reportern kunde lika gärna frågat en NY-bo vart Californien ligger, de hade antagligen inte klarat av det heller, och hade de, så skulle reportern bara fråga nästa, tills han fått sina 15 minuter.
Han står garanterat inte vid en internationell flygplats och gör repportaget. Då skulle han få stå länge innan han fyllt sina 15 minuter med "dum" bommar.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
perpelle
12 augusti 2007 ·

Hopklippt skit.
Jag kan göra samma sak i Sverige. Börjar med bratsen och slutar med blondinerna.

twin_cam Smålänning
12 augusti 2007 · 7 877 Inlägg
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Trozzo Oekonomisk, ja visst
12 augusti 2007 · 966 Inlägg

twin_cam skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=0e87uuThuh8&mode=related&search=
En amerikan om sitt hemlands folk tongue

Snacka om att han kommer få skit för det, det blir väll livstids eller så kanske han bara "försvinner"

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Rejad Maskin stundent!
15 augusti 2007 · 218 Inlägg

Alltså herregud, att amerikaner är korkade är väl ingen nyhet, men nån slags gräns måste det finnas. Visst att klippet i den här tråden inte ger nån fair vinkel, men att nästan hälften av amerikanarna tror att solen snurrar runt jorden är fan helt otroligt.

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang