2454
Sök

hjälp montering jt- 3 tums på saab 9000

preem pump
836 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
någon som har några bra tips gällande montering 3" på saab 9000
hur man enklast går tillväga osv
gärna bilder och anvisningar

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

7 Inlägg
18 augusti 2007
det är bara att plocka ner det gammla systemet som sitter och köpa massa 3" rör och böjar och montera ihop det det är lite pill men det går! kolla på min!

preem pump
836 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
skummodanne skrev:
det är bara att plocka ner det gammla systemet som sitter och köpa massa 3" rör och böjar och montera ihop det det är lite pill men det går! kolla på min!

asså jag har köpt ett jt system så det e lugnt
men framme vid turbon är det LITE trångt
tänkte kolla om någon har bytt downpipen och har tips hur jag ska göra
resten tror jag nog att jag fixar

Fri fart för ett fritt folk!
14 653 Inlägg
18 augusti 2007
tålamod är ett hett tips

är inge vidare just på saab men av erfarenheter med turbosar rent allmänt så är det bäst att ta ner allt utom downpipen först
sedan släppa lite i taget på varje bult

skulle inte förvåna mig om det underlätta att plocka ur intercooler och kylare för att komma åt för det ser Ap trångt ut på saabarna
räckte när jag felsökte skenande ladd på en 9000 talladega var så man grät när man var och slet i alla slangar vid wastegatesklockan smile

Kör fort så hinner inget hända...

buffys
18 augusti 2007
jag tog bort min downpipe på en gammal 9000 turbo o va jag kommer ihåg så va de inte så jävligt, gick  rätt fort...det var iofs en -88...

preem pump
836 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
får väl se hur det går
måste väl ta bort ac kompressorn oxå, och för att ta bort den så måste man ju släppa på multiremmen som sitter spänd med en dämpare.
har borrat lite i en tving som jag ska använda att trycka ihop den med
annars så får jag väl riva ner hela frontpartiet på bilen oxå

1 019 Inlägg
18 augusti 2007
Du behöver inte plocka bort nånting. Downpipen sitter med tre skruv i turbon, två går bra men den tredje är ett helvete. Speciellt när du ska dit med 3". Med en stor portion tålamod så fixar det sig.

Häng upp hela systemet och justera det så det sitter bra innan du drar åt alla klämmor och skruv.

Sök