2125
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Update: Idag låg en liten lapp från posten, hade ett paket att hämta ut big_smile Gick in, sa hej till hunden sen gick jag direkt till posten tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/245805_6l2lwf.jpg
Hmm, vad kan detta vara tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/245806_92054r.jpg
Ett par ögonlock big_smile

Var ju såklart tvungen att gå ut och provmontera för o se hur de blir tongue

http://www.garaget.org/archive/59709/60488/60488-716669.jpg
Kommer bli skitsnyggt när jag får på lite lack på dom big_smile

Ser lagom kaxig ut nu smile Ska bara få lite färg på dom och få på vingen där bak också tongue

Får tacka vulture här på garaget som jag köpte dom av. Hade aldrig haft råd annars tongue

Så de va en liten uppiggande sak i den här tråden roll Ska försöka börja med nedmonteringen av motorn lite senare idag. Kommer isf me en update till, men förmodligen bara skriftlig. Finns tillräckligt me motorbilder i den här tråden just nu wink

/Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (1 februari 2008)

Egenföretagare
2 496 Inlägg
1 februari 2008
Roligt att det händer något som inte är ett problem iallfall smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

4 299 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
tsdi skrev:
Roligt att det händer något som inte är ett problem iallfall smile

Hehe, aaa. De e rätt skönt tongue De e dessutom nåt som inte kan krångla särskillt smile

/Jacob

645 Inlägg
1 februari 2008
Inga problem att regga sig på STCS wink själv forumet kräver inte att man betalt avgiften big_smile är faktist medlem där jag med pga ett ex som kör saab tongue

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
1 februari 2008
big_smile Kul att det kom fram före helgen! big_smile Å kul att de kom till nytta, de har bara legat här sen jag sålde min 9000 för några år sedan... smile

Och roligt att få se bilderna också! wink

Du, hoppas det löser sig med motorproblemen, och att det inte drar iväg och blir alltför dyrt. Ibland kan det vara skönt att få göra något lite "onödigt" som syns på utsidan också... smile

Kram // Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

4 299 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Quantic skrev:
Inga problem att regga sig på STCS wink själv forumet kräver inte att man betalt avgiften big_smile är faktist medlem där jag med pga ett ex som kör saab tongue

Okej, de e bara om man vill ha den där tidningen och de andra som man måste betala avgiften då lr??

/Jacob

645 Inlägg
1 februari 2008
Rallyhalle skrev:
Quantic skrev:

Okej, de e bara om man vill ha den där tidningen och de andra som man måste betala avgiften då lr??

/Jacob

Yesbox smile

offtopic: Visst fan drog jag förbi dig imorse nere vid övergångsstället? lol
Senast redigerat av Quantic (1 februari 2008)

4 299 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Quantic skrev:
Rallyhalle skrev:
Quantic skrev:

/Jacob

Yesbox smile

offtopic: Visst fan drog jag förbi dig imorse nere vid övergångsstället? lol

Ok, perfekt smile

Hmm, jag gick till bussen vid halv 9, så de kan ha varit jag tongue Va helt inne i mobilen så jag märkte inte riktigt vad som hände runt om lol

/Jacob

4 299 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
vulture skrev:
big_smile Kul att det kom fram före helgen! big_smile Å kul att de kom till nytta, de har bara legat här sen jag sålde min 9000 för några år sedan... smile

Och roligt att få se bilderna också! wink

Du, hoppas det löser sig med motorproblemen, och att det inte drar iväg och blir alltför dyrt. Ibland kan det vara skönt att få göra något lite "onödigt" som syns på utsidan också... smile

Kram // Ellen smile

Japp, jäkligt skönt att dom kom idag big_smile Misstänkte de, dom va ju ganska dammiga lol wink

Får hoppas på de bästa, ska obducera den i helgen wink Misstänker ventilerna, och e de dom så hoppas jag på att jag har råd me en liten uppgradering av dom big_smile

Tack så mycket för att du hörde av dig big_smile

/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
2 februari 2008
Tjenare! smile
Satt inte vi datan så länge igår pga att ja va hos tjejen tongue så får kommentera idag wink

Jäklar va snyggt de kommer bli me ögonlocken du wink
Trevligt när folk hör av sig som har lite grejer liggandes smile

Lycka till med nedrivningen av motorn nu för jag håller tummarna för att de vara är något litet smile
Keep on!
mvh kimpa

4 299 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
Tja smile

Japp kommer bli grymt wink Ska bara se om jag ska ta och förbättra passformen lite, va en glipa vid blinkersen nämligen wink Ja de e alltid kul när de händer big_smile

Tack, har börjat lite smått. De verkar som att kaminställningen har blivit lite fel hmm Så de blir till och riva bort toppen och kolla ventilerna, så att så litet vetti fan om de e hmm

De ska jag wink
/Jacob

4 299 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Update: Hej allesammans, lyckades komma ut lite till bilen idag för att börja demonteringen IGEN. Kom en bit men jag hittade en eventuell orsak till varför jag de inte verkar gått som de ska.

Så här ska kamdrevet se ut egentligen (fokusera på centrum av drevet)
http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/248524_dfjhdi.jpg

Och så här ser mitt andra kamdrev ut hmm (Det är drevet som sitter på insugskammen)
http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/248539_i22uj4.jpg

Så att nu måste jag fixa fram ett nytt drev, ska se me min skrot-lärare om han har nått. Förhoppningsvis har han de smile

Men jag ska iaf plocka bort toppen för att kolla ventilerna, för ventilerna på 3 cylindern stog helt öppna. Så risken e att dom gått åt helvete. Men de e ju bara 2 då åtminstone wink

Nästa update blir nog på onsdag, har träning och skit imorrn, så de blir nog lite tajt om tiden.

Men ha de bra tills dess smile
/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
4 februari 2008
Rallyhalle skrev:
Update: Hej allesammans, lyckades komma ut lite till bilen idag för att börja demonteringen IGEN. Kom en bit men jag hittade en eventuell orsak till varför jag de inte verkar gått som de ska.

Och så här ser mitt andra kamdrev ut hmm (Det är drevet som sitter på insugskammen)

Så att nu måste jag fixa fram ett nytt drev, ska se me min skrot-lärare om han har nått. Förhoppningsvis har han de smile

Men jag ska iaf plocka bort toppen för att kolla ventilerna, för ventilerna på 3 cylindern stog helt öppna. Så risken e att dom gått åt helvete. Men de e ju bara 2 då åtminstone wink

Nästa update blir nog på onsdag, har träning och skit imorrn, så de blir nog lite tajt om tiden.

/Jacob

Ja se där..
Tråkigt när du dragit på allt och det går sönder men hoppas din lärare (skrotnissen tongue )
Har något till bilen nu smile

Men hoppas de inte är något mer, men kika igenom allt noga så vet du och är säker iallefall så du inte har någon med schev ventil eller så.. smile

Keep it up! smile
Lycka till i morrn i skolan och på träningen wink själv är man ju ledig cool hehe
mvh Kim

4 299 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle skrev:

/Jacob

Ja se där..
Tråkigt när du dragit på allt och det går sönder men hoppas din lärare (skrotnissen tongue )
Har något till bilen nu smile

Men hoppas de inte är något mer, men kika igenom allt noga så vet du och är säker iallefall så du inte har någon med schev ventil eller så.. smile

Keep it up! smile
Lycka till i morrn i skolan och på träningen wink själv är man ju ledig cool hehe
mvh Kim

Mmm, de har han säkert. Han har de mesta tongue

Precis, lika bra och gå igenom så att jag vet att allt e friskt så jag slipper plocka ner den en 3:e gång roll

De ska jag smile
Tack.
Ledig, va e de för jävla stil yikes wink De vill jag också va, men då borde du ju få en del gjort på bilen tycker jag wink
/Jacob

319 Inlägg
4 februari 2008
Oh fan såg kinkigt ut med drevet hmm Men lycka till hoppas som kimpan_90 att skrotnissen har ett drev tongue

4 299 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
RPMDennis skrev:
Oh fan såg kinkigt ut med drevet hmm Men lycka till hoppas som kimpan_90 att skrotnissen har ett drev tongue

Mmm, de innebar att minst 2 ventiler gått åt helvete hmm Men förhoppningsvis e de bara 2 också tongue
Tack, de löser sig nog wink E trots allt en ganska tor skrot han jobbar på smile

Men däremot har jag börjat fundera på ett par variabla drev som finns hos speedparts, som dessutom e jävligt snygga tongue Men dom e tydligen ingen toppkvalité precis, så jag tror de blir ett original iaf roll

Har också fått iväg ett CV till ett företag där jag kanske ska börja jobba helg och lov big_smile Får se hur de går, får förhoppningsvis svar i veckan smile

/Jacob

4 299 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Update: Va ut vid bilen ett tag idag. Blev dock inget motormeck då jag inte orkade kladda me glykol och olja o shit wink Så istället gjorde jag de sista på min "måste åtgärdas"-lista smile

Meckade lite handbroms alltså. Bytte ju vajer  på ena sidan i höstas. Så idag gjorde jag grundinställningen på båda bak, de e ju självjusterande på den där jäkeln tongue Höger gick väldigt lätt, men vilket jävla meck de va me vänster då tongue Den ville inte alls, men till slut fick jag ordning på den också big_smile Så att nu funkar båda handbromsarna och bilen kommer då att gå igenom besiktningen cool

Men de kan så klart inte gå en dag utan problem. Hade satt på vintersulorna fram, tänkte då dra på dom bak också när jag ändå plockade av sommardäcken. Så de gjordes och så skulle jag sätta på navkapslarna. Men av nån anledningen va de ett helvete att få på navkapseln på vä.fram hmm När jag äntligen fick på navkapseln så ser jag att fälgen e ju fan inte rund, så nu kommer de ju vibrera skönt i ratten mad Ska försöka få tag på ett par billiga alufälgar ist så jag kan ta dom svarta plåtisarna till vinterdäcken.

Nästa update blir fredag, ska till körskolan direkt efter skolan wink

Ha de smile
/Jacob

1 489 Inlägg
6 februari 2008
Hade skrotnissen drev? Har 2st bra liggandes annars som du får gratis mot fraktkostnad

Mvh Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter

4 299 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
MarcusL skrev:
Hade skrotnissen drev? Har 2st bra liggandes annars som du får gratis mot fraktkostnad

Mvh Marcus

Då får du gärna skicka dom big_smile Har inte kollat me min lärare än, men jag tar dom gärna smile

/Jacob

1 489 Inlägg
6 februari 2008
Rallyhalle skrev:
MarcusL skrev:

Mvh Marcus

Då får du gärna skicka dom big_smile Har inte kollat me min lärare än, men jag tar dom gärna smile

/Jacob

Kan skicka dom på måndag till dig. Skicka PM så löser vi det därifrån smile

Vet inte vad det kan kosta skicka dom?
Senast redigerat av MarcusL (6 februari 2008)

• Även den starka måste ta i när han skiter

Sök