Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

_KriZze
8 september 2007 · 284 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Update:

Har nu varit på mekonomen och hämtat lite delar smile Typ inga roliga delar, bara avgas.upphägningar å ny bromsvajer hmm Men passade på att köpa ett par vita skärmblinkers när jag ändå kunde big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/146742_sqy6o6.jpg
Hmm, fick inte kameran att fokusera på rätt grej hmm
Så fort jag fått på blinkersena på bilen så kommer en update me bilder big_smile
Får se när det blir bara för just nu e de så sugit väder här sad

De va de för så länge.

Nice smile
Jag vill med byta blinker, vad fick du ge för dom? Fanns det att köpa på mekonomen.

Snabba med bilder smile
Har hänt lite i min med nu tongue (Reklam)

RS Power is the shit
Rallyhalle
8 september 2007 · 4 299 Inlägg

_KriZze skrev:

Rallyhalle skrev:
Update:

Har nu varit på mekonomen och hämtat lite delar smile Typ inga roliga delar, bara avgas.upphägningar å ny bromsvajer hmm Men passade på att köpa ett par vita skärmblinkers när jag ändå kunde big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/146742_sqy6o6.jpg
Hmm, fick inte kameran att fokusera på rätt grej hmm
Så fort jag fått på blinkersena på bilen så kommer en update me bilder big_smile
Får se när det blir bara för just nu e de så sugit väder här sad

De va de för så länge.

Nice smile
Jag vill med byta blinker, vad fick du ge för dom? Fanns det att köpa på mekonomen.

Snabba med bilder smile
Har hänt lite i min med nu tongue (Reklam)

Dom e köpta på mekonomen för 75kr styck, å då måste du köpa till glödlampan.

_KriZze
9 september 2007 · 284 Inlägg


Har hänt lite i min med nu tongue (Reklam)[/quote skrev:


Dom e köpta på mekonomen för 75kr styck, å då måste du köpa till glödlampan.

OKej, 75 med glödlampa eller?

De lär väl passa även till min likadana asså ?

RS Power is the shit
Rallyhalle
9 september 2007 · 4 299 Inlägg

75kr utan glödlampan. dom borde passa på din också.

TMW-Performance Avstängd
9 september 2007 · 914 Inlägg

De finns på speedparts oxå.. www.speedparts.se smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
TMW-Performance Avstängd
9 september 2007 · 914 Inlägg

Där finns desutom flera olika modeller smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Rallyhalle
9 september 2007 · 4 299 Inlägg

Precis, där finns de också om man nu orkar vänta wink

TMW-Performance Avstängd
9 september 2007 · 914 Inlägg

Jepp, men då tillkommer ju frakt oxå hmm Min dekal skulle kosta 81(!):- i frakt yikes Men jag fick den fraktfritt efter att jag sa till om att det var lite väl dyrt smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
9 september 2007 · 4 190 Inlägg

Ser mycket bra ut, blev cleanare med vita blinkers wink
Men som alla andra sagt, och du med för den delen tongue "Lite lack gör stor förändran"
Så nu får du allt skaffa dig en polare som håller på me lack tongue

Lycka tilli fortsätningen!
mvh kimpa

Rallyhalle
9 september 2007 · 4 299 Inlägg

Tackar smile Jo skulle gärna dra på lite ny lack här å där tongue aa, en polare som kan lacka hade ju inte varit fel, måste hitta en sån bara hmm

Imorrn åker jag iväg ett tag, så bara för att det inte kommer nåt nytt så ska ni inte tro att jag gett upp wink Så lätt ger jag mig inte big_smile Så nästa update kommer i oktober å då ska bilen förhoppningsvis vara polerad iaf smile Men va som mer kommer å händer får ni se då. Så tills dess, ha de så bra smile

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
9 september 2007 · 4 190 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Tackar smile Jo skulle gärna dra på lite ny lack här å där tongue aa, en polare som kan lacka hade ju inte varit fel, måste hitta en sån bara hmm

Imorrn åker jag iväg ett tag, så bara för att det inte kommer nåt nytt så ska ni inte tro att jag gett upp wink Så lätt ger jag mig inte big_smile Så nästa update kommer i oktober å då ska bilen förhoppningsvis vara polerad iaf smile Men va som mer kommer å händer får ni se då. Så tills dess, ha de så bra smile

Du får ha det så skönt dit du ska tongue men jag kommer längta tills du kommer hem!
Hare gött\\ kimpa

_KriZze
10 september 2007 · 284 Inlägg

Ha det fint smile så hörs vi.
Kommer bli lite tyst här bara, men den som väntar på nått gott, väntar aldrig för länge. Eller hur sägs det wink

Ciao!

RS Power is the shit
Rallyhalle
4 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

Tjenare allihopa, nu e jag tillbaka smile Nu ska de börja hända lite prylar här igen.

Inget nytt om bilen direkt mer än att pappa köpt nytt batteri till mig big_smile Det har också kommit ett par nya regplåtar, så ett par hållare till dom ska inhandlas inom kort smile

Kommer me mer info imorrn när jag varit ute å tittat till den då jag inte hunnit det än. kom nämligen hem för 2 timmar sen.

Men som sagt, mer info imorrn. Ha de bra så länge

Rallyhalle
5 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

Update: Har nu gjort en liten beställning från speedparts. Dock så var det inget märkvärdigt. Det som beställdes var 2 reg.skyltshållare å 4 nya tändstift.

Ska ta å pilla lite imorrn me bilen, ev. börjar jag å koppla in "USA"-blinkers på bilen. Men jag får se vad som händer, måste fixa till handbromsen då det inte gick igenom besiktningen. Å eftersom jag varit borta å inte kunnat fixa de så har jag nu körförbud på den sad Men kanske måste byta bromsoket så jag får som sagt se vad som händer i helgen.

Återkommer imorrn med va som hänt me bilen å vad som gjorts.

Rallyhalle
6 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

Update: Idag har jag å polaren nicklas byggt "USA"-blinkers på bilen. Dock fatades det 4 st kabelskor till lamphållaren hmm , dessutom hade jag bara vita glödlampor som fick användas så länge. Men ska åka å köpa de sista så att jag får igång de ordentligt cool

http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/166158_ynpeha.jpg
bara lagt på kablarna på kontaktytorna för att kunna se hur de blev smile

Passade på att få bagagebelysningen inkopplad då den gamla bokstavligen oxiderat bort. Då kom de gamla neonröret från moppen väl till pass, ist för att ligga å ta plats.

http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/166162_b3pyp1.jpg
Å de färdiga resultatet, ska se om jag kan få till en bättre bild ikväll

Här kommer en liten bonusbild. De här hittade jag under golvmattan när jag bytte handbromsvajer. Man kan ju undra hur kul dom hade på jobbet wink

http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/166163_t6gx3s.jpg
Hittade under golvmattan big_smile

De va allt för idag. Återkommer me nya bilder imorrn på dom helt färdiga USA-blinkersena.

Senast redigerat av Rallyhalle (19 januari 2008)

_KriZze
7 oktober 2007 · 284 Inlägg

Hur koppla ni för att få USA blinkers ? Hur gick du till väga är sugen på det med. Skoj och ha dig tillbaka smile, har inte hänt mycket med min heller vatt iväg och jobbat hela månaden.

RS Power is the shit
Rallyhalle
7 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

Vi gjorde en dubbel-koppling på P-ljuset. Ganska simpelt faktiskt smile Ska se om jag kan fixa fram en bild på de under dagen wink

Btw, kan säga att de e riktigt skönt å va tillbaka big_smile

Senast redigerat av Rallyhalle (7 oktober 2007)

_KriZze
7 oktober 2007 · 284 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Vi gjorde en dubbel-koppling på P-ljuset. Ganska simpelt faktiskt smile Ska se om jag kan fixa fram en bild på de under dagen wink

Btw, kan säga att de e riktigt skönt å va tillbaka big_smile

Det lät inte allt för komplicerat smile.. tycker det blir nice med "USA" det syns lite, så man kollar två gånger på bilen som kommer iaf smile.

RS Power is the shit
Rallyhalle
7 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

_KriZze skrev:

Rallyhalle skrev:
Vi gjorde en dubbel-koppling på P-ljuset. Ganska simpelt faktiskt smile Ska se om jag kan fixa fram en bild på de under dagen wink

Btw, kan säga att de e riktigt skönt å va tillbaka big_smile

Det lät inte allt för komplicerat smile.. tycker det blir nice med "USA" det syns lite, så man kollar två gånger på bilen som kommer iaf smile.

Så komplicerat va de inte, de kändes nästan som att de gick för lätt roll Men de funka skitbra tongue aaa, ska se hur reaktinoerna blir sen. Kan inte ut köra me bilen för att jag har körförbud på den sad Men när de e fixat så ska de ut å åkas wink

Rallyhalle
9 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

Update: Nu har jag fått paket från speedparts. Trots att det bara var 4 tändstift å 2 reg-hållare så är det på nåt sätt alltid lika kul me paket från posten smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/168253_25rwzf.jpg
Paket från speedparts smile

Har hunnit montera regskylt å hållare fram å fått dit tändstiften. Fick lite problem me reg-hållaren bak. Den gamla hade ju suttit ett tag, så de hade ju rostat fast ganska fint i gängerna (den ena gamla skruven sitter alltså kvar). Men jag ska se om jag kan få bilen till jobbet å se om jag kan hitta på nån sjysst lösning för de.

De va allt för den här gången.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang