3491
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
tsdi skrev:
Rallyhalle skrev:
tsdi skrev:
Åh jag vill också ha körkort !!

Hoppas bara du får igång bilen nu smile

hehe, förstår de wink När e de dags för dig???

//Jacob

22Juli är det dags ! så det är ju ett tag kvar ! och jag måste börja lägga undan pengar för att kunna driva skiten frammåt också !

Okej, men du kan ju iaf räkna ner i månader nu ist för år wink
Hehe, de måste jag me egentligen roll

//Jacob

4 299 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Inget skruva idag, lr jo, jag fick dit vevens remhjul me fingerkraft tongue Annars så vart de bara storstädning av bagaget, såg förjävligt ut där. Har på senaste tiden bara slängt in grejerna hmm Men nu e de ordning igen wink

Upptäckte en lite jobbig sammband me detta. Jag har köpt nya 6*9or till bilen. Men såg när jag röjde att de e 6'5or som sitter vid hatthyllan hmm Har alltså lilla ljudpaketet i min bil. Måste va så iaf för de sitter väl 6*9or original oftast. Men men, de stoppar inte mig iaf wink 6*9orna ska in, så enkelt e de tongue Blir lite kapande o grejer bara...

Sen kommer de under veckan inhandlas ett skolprojekt som i framtiden kommer stjäla en del av min tid, de leder då såklart till att den här tråden inte kommer uppdateras så ofta. Men de e inte förrän i sommar/höst. Då kommer de nog dessutom bli en projekttråd om den också, nån del av bilen kommer att plastas om, de e de hela projektet går ut på. Men om de blir insidan som kommer plastas lr utsidan e inte bestämt än. Men de kommer mer info när jag fått hem bilen och det börjat planeras för framtiden wink

Men tro inte att denna tråd kommer läggas ner wink Arbetet på gröna faran fortsätter men i ett långsammare tempo smile

Ha de bra!
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
31 mars 2008
Men vafan, ut och jobba så du får köra lite bil snart big_smile hehe

Hoppas verkligen inte att du lägger ner bilen o eller tråden sen wink men dock så ska väl saaben vara klar till sommaren? wink du fixart!

Hare bra! kanin dåligt wink
Mhv Kim

4 663 Inlägg
31 mars 2008
kul att få remhjulen på plats big_smile
men sammtidigt tråkigt dem dina 6*9or sad trode själv att jah hade 6*9 men hittade en tabel hos brl som visade att jag hade 6,5or smile

appro på projektet till skolan, är det till projekt arbetet som man gör i 3an på 100p ?

Mvh Robin

4 299 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Men vafan, ut och jobba så du får köra lite bil snart big_smile hehe

Hoppas verkligen inte att du lägger ner bilen o eller tråden sen wink men dock så ska väl saaben vara klar till sommaren? wink du fixart!

Hare bra! kanin dåligt wink
Mhv Kim

Haha, fan jag e ju astrött tongue wink

Närå, kommer bara få ett lite lägre tempo wink Färdig o färdig, de finns alltid nåt o göra wink

Desamma smile lol
//Jacob

4 299 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
kul att få remhjulen på plats big_smile
men sammtidigt tråkigt dem dina 6*9or sad trode själv att jah hade 6*9 men hittade en tabel hos brl som visade att jag hade 6,5or smile

appro på projektet till skolan, är det till projekt arbetet som man gör i 3an på 100p ?

Mvh Robin

Japp big_smile Kom på nu att jag kunde fan skruvat dit en till tongue
Mjoo, men i min så sitter de oftast 6*9or. Men min ju inte nåt som dom flesta har tongue Men som sagt, ska bara kapa lite så passar dom nog wink

Precis, men vi fick inte hålla på me plåtarbete o sånt där så vi tjuvstartar lite. Sen känner jag han som säljer den så vi får den till ett bra pris smile

//Jacob

4 299 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Update: Tja alla! inte hänt särskilt mycke idag heller. Va helt slut när jag kom hem från plugget så jag somna i soffan tongue

Men har iaf hämtat den "nya" bilen big_smile Den ska ju som sagt bli ett skolprojekt o fritidsprojekt samtidigt som projektet me Saaben fortsätter wink

Här kommer lite bilder:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/302443_ce3njk.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/302444_yovmgy.jpg

Kan säga att man inte ska dömma allt efter utseendet tongue Fan va den går bra big_smile När man ser den tänker man bara sunkig skitbil, när man kör den kan man inte sluta le wink

Så den kommer de fixas lite me ett tag, men kommer fokuser 95% på saaben fram tills den startar igen smile

Imorrn kommer jag efter skolan åka till mekonomen för att inhandla nåra bultar som dom förhoppningsvis har, o så kommer lite service-grejer köpas till toyotan wink

Fick ett mail idag också från Speedparts att dom skickat min beställning nu. Så förhoppningsvis har jag ett paket på posten me en ny lampkontroll o ett nytt oljefilter (känns lika bra att byta när jag byter olja till en helt annan olja)

Så imorrn händer det förhoppningsvis lite saker me Saaben, annars kommer de hända saker på fredag wink

Ha de bra tills dess smile Skriv nu va ni tycker om toyotan wink
//Jacob

956 Inlägg
2 april 2008
Riktigt småvägs racer. Ligga 100 på en små väg o slicka kurvorna!tongue De är det de är tillför!wink

4 299 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Riktigt småvägs racer. Ligga 100 på en små väg o slicka kurvorna!tongue De är det de är tillför!wink

Hehe, ska fan ut o prova på bogesundsvägen tongue Mycker kurvor o hastighetsgräns 70 km/h big_smile
Kan tänka mig de wink

//Jacob

4 663 Inlägg
2 april 2008
kul med en bil att titta på big_smile kmmer bli kul och se hur detta kommer bli smile
lycka till big_smile

Mvh Robin

4 299 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
kul med en bil att titta på big_smile kmmer bli kul och se hur detta kommer bli smile
lycka till big_smile

Mvh Robin

Mmm smile Jaa, Corollan kommer nog få en egen projekttråd sen. Kommer som sagt hända en del me den e tanken smile

Tack big_smile

//Jacob

4 299 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Update: Fick paket idag big_smile Nytt oljefilter samt ny lampkontroll tongue Så imorrn lr på lördag så ska blir nog bilen färdig. Ska hämta en bult imorrn efter skolan för o montera rmspännaren smile

Fick körkortet idag också big_smile Skönt o slippa de där jävla papperet smile

Så de kommer en update här i dagarna, förhoppningsvis uppstart på lördag big_smile

Ha de bra smile
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
3 april 2008
Rallyhalle skrev:
Update: Fick paket idag big_smile Nytt oljefilter samt ny lampkontroll tongue Så imorrn lr på lördag så ska blir nog bilen färdig. Ska hämta en bult imorrn efter skolan för o montera rmspännaren smile

Så de kommer en update här i dagarna, förhoppningsvis uppstart på lördag big_smile

Ha de bra smile
//Jacob

Satan så bra, såg din nya "leksak"  smile måste vara rolig att köra wink

Fyfan tror de kommer gå toppen nu me uppstarten big_smile
Skönt att slippa de där pappret smile

Kämpa på!
mvh kim

4 299 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle skrev:

Ha de bra smile
//Jacob

Satan så bra, såg din nya "leksak"  smile måste vara rolig att köra wink

Fyfan tror de kommer gå toppen nu me uppstarten big_smile
Skönt att slippa de där pappret smile

Kämpa på!
mvh kim

Aa, asbra, bara besiktningen kvar som inte ska vara nåra problem big_smile Hehe, den e asrolig tongue Låter gött också nu när de e hål i avgassystemet smile

Mmm, jag hopppas också de (ta i trä wink)
Japp slippa ha me passet ständigt också tongue

De ska jag smile
//Jacob

4 299 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
Update: Tja! Blir inge brummande i helgen sad Dom kunde inte hitta bulten, den kommer på måndag då tydlien. Blir så trött på optimistiska idioter mad Å andra sidan så räknade jag lite me detta då de alltid tagit typ 2 dagar att få hem grejer för dom.

Men men, inte mycke att göra åt. Men nästa vecka kommer den nog kunna brumma iaf smile
Får se va jag hittar på att göra ist i helgen hmm

Ha de bra smile
//Jacob

4 663 Inlägg
4 april 2008
tråkigt att höra att de inte hade bulten sad
hoppas du hittar något annat att göra under tiden big_smile hoppas också att bilen kommer brumma nästa vecka big_smile

Mvh Robin

4 299 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
tråkigt att höra att de inte hade bulten sad
hoppas du hittar något annat att göra under tiden big_smile hoppas också att bilen kommer brumma nästa vecka big_smile

Mvh Robin

Mmm, jädrigt irreterande hmm
Hehe, de ska nog gå o lösa tongue Måste ju göra nya hål för 6*9orna bak, vingen ska monteras wink Finns trots allt lite o göra när jag tänker efter tongue

//Jacob

4 299 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
ÄÄntligen har jag den förbannade bulten big_smile

Så om en stund ska jag ut i garaget o skruva lite smile Är fortfarande trött från gårdagens resa tongue
Men snart e de dags för uppstart big_smile

//Jacob

4 299 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Update: Tjaa, idag fick jag äntligen tag på den där jävla bulten som stopat hela projektet big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/308010_dps9in.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/308019_u5jnf6.jpg
Så nu e de bara en mutter kvar på spjälhuset o remdriften kvar att montera, luftburken sitter på nu wink

De e inte mycke kvar nu, men de fattas tydligen en mutter till spjällhuset o en låsring till remspännaren sad
När ska de sluta fattas grejer hela tiden hmm

Men iaf, jag ägnade inte bara tiden på motormeck big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/308104_q4bvmj.jpg

E inte detta ett steg i rätt riktning tongue Satte dit ena delen på hjullhuset för o få lite mer plats bakom bilen där allt ligger, lr låg snarare smile

De e de jag gjort idag, ska försöka få tag på en låsring lite snabbt. Ska se om vi inte har nån  liggandes i skolan som råkar vara av samma storlek big_smile

Ha de bra!
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 april 2008
Fan så skönt att du har fått bulten nu smile dock så brukar altid något försvinna som man behöver.. hmm
Men men, bara att leta reda på den!

Keep it up!
Mvh Kim

Sök