Kan Man Va Nöjd? Jag Tror Inte Det!

Turbomatte Lackerare/Rekondare
29 augusti 2007 · 834 Inlägg

BEATNIK skrev:

peter_1976 skrev:
vissa gillar vrålstyla, vissa gillar cleant stylade o vissa helt original. )själv vet jag inte var min platsar, nånstans i mitten antar jag). så kommer det alltid att vara

sen tex mrfuns som många klagar på, jag är inget större fan själv av hans 350, men det är en showbil. ingen gatbil. kooz celica är skitsnygg, men den är på gränsen.
men visst jag tycker oxå att en bil ska inte byggas/ stylas för att enbart stå på utställning.

min mening är att ska en bil stylas, så ska den ha kjolpaket som följer bilens linjer. finns flera sånna ute på marknaden, men det finns oxå kjlopaket som inte ser klokt ut.
styling ska passa in på bilen, o samtidigt byggd för att kunna gå på gatan.

Man stylar ju bilen och byter ut saker för att få den "häftigare" "snyggare" lr hur ??

Och då e man ju inte nöjd med hur den ser ut i org utförande.

Man byter ju inte stötfångare på en Ferrari F 430 tex, varför ?? För bilen talar för sig själv.

Det e så det ska va bilen ska tala för sig själv. Styler extremt gör sånna som inte har en bil som talar för sig säljv och bara är en i mängden, så vill dom få den att sticka ut, så förstör dom bilen istället, tycker jag.





Nä bättre va det för 10+ årsen då fanns inte alla dessa groteska saker att slänga på.
Då såg bilar fortf ut som bilar.

Äntligen, jag har hittat någon som delar min mening när det gäller bilar:D Skulle du vara tjej skulle jag börja stalka dig till vi gifte oss:P

D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

hahahaa big_smile

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Thorssa
29 augusti 2007 ·

Hmm. skrev:

vaughn skrev:
kan bara hålla med... tycker absolut inte om mr funs bilar tex fiskar och skit i bilen det är ju lite överdrivet iaf

hah!, De måste vara svårt att hålla de levande... och massa jobb dessutom. men, hittar inte bilen eller han någonstans på forumet. ngn som vill länka?

Tack

De är bara i bilen på utställningar, övrig tid lever de i vanligt akvarium.

Edman Busdriver
29 augusti 2007 · 389 Inlägg

Sanna ord, sanna ord.
Just ordet "stylad" står mig upp i halsen, för mig är det: Groteska vingar, fjärtkanoner(japsdämpare), bilstereo med bara bas, 19"fälgar men bromsar som knappt syns, grotesk motivlack, långhårig epaklädsel, kjolpaket som ser ut som hejkomåhjälpmig, neon som blinkar i olika färger och en individ där bakom alla tonade rutor som egentligen inte vill synas...lol

Och så är jag less på att alla motståndare till denna trend kallas "avundsjuka".

Garaget verkar dock nästan bara vara för den typen av bilar så jag känner inte att jag hänger på "rätt" forum längre. Om det skapades ett "garaget-vintage" med bilar innan, säg 1981, så vore jag så jävla nöjd.

Senast redigerat av Edman (29 augusti 2007)

maco
29 augusti 2007 · 1 207 Inlägg

Detta är så tråkigt. Att det verkligen finns sådana extrema steriotyper fortfarande.
Drar allt och alla över en kam och, som i detta fall, säger att "nästan all" plaststyling är skit.

Argumenterar med att man förstör en bil om man stylar den för mycket - då kan jag ställa denna fråga: vem av oss har rätten att säga när man stylat för mycket? Vad du anser är rätt kan jag mycket väl anse vara helt fel.
Jag anser att det är mycket dumt att säga att man bara kastar iväg pengarna om man stylar.
Att lägga ut 50k på en dröm kan mycket väl vara en mycket fin idé, inte fan ska man bry sig om vad grannen anser om ens egen vision på en fulländad bil.

Att man själv anser att de stylade bilarna ifråga måhända vara en aning för vulgära eller liknande är väl ändå sitt eget problem?

Ni argumenterar att man inte skall ändra bilens utseende mer än nödvändigt - då måste jag fråga er vad ni anser om Boyd Coddingtons, Unique Performance, Foose Design, Year One osv. Är inte det styling om något? Hur kommer det sig att dessa företag ofta kämpar om Riddler priset för bästa bil?

Jag anser att ni måste vidga era vyer.

MrTobias
29 augusti 2007 · 1 297 Inlägg

Jag tycker tvärt om. Älskar stylade bilar som i fast and the furious smile Hade gärna haft ett kjolpaket på min då de finns några som är riktigt snygga(tyvärr så funkar det inte att köra me dem här uppe sad)! Neonet under är också härligt. En stylad bil blir ju mer personlig, då den inte är likadan som någon annan.

Edman Busdriver
29 augusti 2007 · 389 Inlägg

jag gillar ord som "custom" eller "modifierad" eller "personifierad" istället för "stylad". för MIG är ordet stylad=crap. "styla" det är nåt som tjejer, och vissa killar, gör på hårsalongen med slingor i gälla färger och hårmousse tongue
Och ÄR det verkligen så personligt? många följer en rätt så stereotyp mall när dom "stylar"(hua jag ogillar verkligen ordet)

Ni argumenterar att man inte skall ändra bilens utseende mer än nödvändigt - då måste jag fråga er vad ni anser om Boyd Coddingtons, Unique Performance, Foose Design, Year One osv. Är inte det styling om något? Hur kommer det sig att dessa företag ofta kämpar om Riddler priset för bästa bil?

Dom bygger ordentligt, vilket MAJORITETEN av alla "stylare" INTE gör, metallhantverk och genomtänkt design kan INTE jämföras med påhängd plast...

Senast redigerat av Edman (29 augusti 2007)

MrTobias
29 augusti 2007 · 1 297 Inlägg

Men alla är nöjda med olika saker. Vissa tycker att bilen man äger är så grym original. Andra tycker att ett kjolpaket från realcar vore grymt! Sedan finns det folk som gör egna grejjer, vad blir mer unikt än de?

twin_cam Smålänning
29 augusti 2007 · 7 877 Inlägg

Jag gillar när dom, trots i era ögon överdriven styling, använder sina bilar.

En sak är när dom bara bygger bilen för utställningar, Utan att tänka något praktiskt alls, och kanske sätter skärmar i stolsitsen eller på golvet.

En bil är till för att köras FFS! Och sålänge dem kör med sina stylade bilar, och prestandan motsvarar utseendet så är det helrätt.

Men inte på alla bilar. En volvo 740 t.ex passar bättre med original kjolpaket och disktet styling, medans en t.ex 200sx kanske kan göra sig bra med massa plast.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Eisenhut
29 augusti 2007 · 1 827 Inlägg

Jag hoppas verkligen trenden med förstörda bilar vänder, och återgår till hur det var för 20 år sedan...

Vill man kolla på en uställning där folk har lagt vikt på detaljer och lagt ner åtskilliga timmar på saker som folk inte ens märker vid första anblicken så får man tyvärr endast vända sig till Jänketräffar. Verkar som om detta är det enda folkslaget som fortfarande vet hur man bygger en bil. Faktiskt så finns det också ett flertal VW ägare som har förstått innebörden av cleana fräsha bilar.

Jag själv skulle aldrig tänka mig att montera ett äckligt bodykitt på min bil, än mindre 17" fälgar. Iofs har jag min bil till en sak, och det är att köra... HÅRT! Plast är bara ivägen. Men samtidigt så har jag siktat in mig på JDM stuket på min bil och kommer i vinter att köpa 10 år gamla 15" fälgar för mer pengar än vad dom flesta 19" på svenskafälg kostar, detta pga kultstatusen samt kvalitén på fälgarna.

Folk måste förstå att man inte måste spöka ut bilen för att göra den personlig, oavsett om man bara är ute efter styling.


BEATNIK: Jag håller med dig till punkt och pricka, men om jag hade haft en S2000, så hade jag inte bangat på ett Amuse Widebodykitt. wink (detta då kitten endast är byggda för funktion, och blir brutalt feta pga det)

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

Edman skrev:
Sanna ord, sanna ord.
Just ordet "stylad" står mig upp i halsen, för mig är det: Groteska vingar, fjärtkanoner(japsdämpare), bilstereo med bara bas, 19"fälgar men bromsar som knappt syns, grotesk motivlack, långhårig epaklädsel, kjolpaket som ser ut som hejkomåhjälpmig, neon som blinkar i olika färger och en individ där bakom alla tonade rutor som egentligen inte vill synas...lol

Och så är jag less på att alla motståndare till denna trend kallas "avundsjuka".

Garaget verkar dock gå 100% för den typen av bilar så jag känner inte att jag hänger på "rätt" forum längre. Om det skapades ett "garaget-vintage" med bilar innan, säg 1981, så vore jag så jävla nöjd.

hahahaha en individ som knappt vill synas lol

det hade inte jag heller om jag haft en sådan bil:rolleyes:

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

maco skrev:
Detta är så tråkigt. Att det verkligen finns sådana extrema steriotyper fortfarande.
Drar allt och alla över en kam och, som i detta fall, säger att "nästan all" plaststyling är skit.

Argumenterar med att man förstör en bil om man stylar den för mycket - då kan jag ställa denna fråga: vem av oss har rätten att säga när man stylat för mycket? Vad du anser är rätt kan jag mycket väl anse vara helt fel.
Jag anser att det är mycket dumt att säga att man bara kastar iväg pengarna om man stylar.
Att lägga ut 50k på en dröm kan mycket väl vara en mycket fin idé, inte fan ska man bry sig om vad grannen anser om ens egen vision på en fulländad bil.

Att man själv anser att de stylade bilarna ifråga måhända vara en aning för vulgära eller liknande är väl ändå sitt eget problem?

Ni argumenterar att man inte skall ändra bilens utseende mer än nödvändigt - då måste jag fråga er vad ni anser om Boyd Coddingtons, Unique Performance, Foose Design, Year One osv. Är inte det styling om något? Hur kommer det sig att dessa företag ofta kämpar om Riddler priset för bästa bil?

Jag anser att ni måste vidga era vyer.

stylat för mkt = När man längre inte ser va det är för bil tex

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Edman Busdriver
29 augusti 2007 · 389 Inlägg

Precis, jag är inte emot saker som verkligen har en funktion! för som alla vet är funktion nästan alltid lika med snyggt! nästan iaf tongue

D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

MrTobias skrev:
Jag tycker tvärt om. Älskar stylade bilar som i fast and the furious smile Hade gärna haft ett kjolpaket på min då de finns några som är riktigt snygga(tyvärr så funkar det inte att köra me dem här uppe sad)! Neonet under är också härligt. En stylad bil blir ju mer personlig, då den inte är likadan som någon annan.

tyycker många stylade bilar ser likadana ut groteska spoilers och vingar med kjolar som hänger.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

Eisenhut skrev:
Jag hoppas verkligen trenden med förstörda bilar vänder, och återgår till hur det var för 20 år sedan...

Vill man kolla på en uställning där folk har lagt vikt på detaljer och lagt ner åtskilliga timmar på saker som folk inte ens märker vid första anblicken så får man tyvärr endast vända sig till Jänketräffar. Verkar som om detta är det enda folkslaget som fortfarande vet hur man bygger en bil. Faktiskt så finns det också ett flertal VW ägare som har förstått innebörden av cleana fräsha bilar.

Jag själv skulle aldrig tänka mig att montera ett äckligt bodykitt på min bil, än mindre 17" fälgar. Iofs har jag min bil till en sak, och det är att köra... HÅRT! Plast är bara ivägen. Men samtidigt så har jag siktat in mig på JDM stuket på min bil och kommer i vinter att köpa 10 år gamla 15" fälgar för mer pengar än vad dom flesta 19" på svenskafälg kostar, detta pga kultstatusen samt kvalitén på fälgarna.

Folk måste förstå att man inte måste spöka ut bilen för att göra den personlig, oavsett om man bara är ute efter styling.


BEATNIK: Jag håller med dig till punkt och pricka, men om jag hade haft en S2000, så hade jag inte bangat på ett Amuse Widebodykitt. wink (detta då kitten endast är byggda för funktion, och blir brutalt feta pga det)

Jo men Amuse kittet är skillnad på,STOOOR skillnad, visst e dom feta finns ju en häär i sverige vilket du säkert vet, eftersom du hänger på HPC wink
Lr iaf en med samma namn=D

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Eisenhut
29 augusti 2007 · 1 827 Inlägg

MrTobias skrev:
Jag tycker tvärt om. Älskar stylade bilar som i fast and the furious smile Hade gärna haft ett kjolpaket på min då de finns några som är riktigt snygga(tyvärr så funkar det inte att köra me dem här uppe sad)! Neonet under är också härligt. En stylad bil blir ju mer personlig, då den inte är likadan som någon annan.

Det är nog mer att du vill synas mest av dom 4 raggarna som poppar runt torget i den lokala hålan. wink

Om man gör den personlig så går man en annan väg än att sönderstyla sin bil

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

Eisenhut skrev:

MrTobias skrev:
Jag tycker tvärt om. Älskar stylade bilar som i fast and the furious smile Hade gärna haft ett kjolpaket på min då de finns några som är riktigt snygga(tyvärr så funkar det inte att köra me dem här uppe sad)! Neonet under är också härligt. En stylad bil blir ju mer personlig, då den inte är likadan som någon annan.

Det är nog mer att du vill synas mest av dom 4 raggarna som poppar runt torget i den lokala hålan. wink

Om man gör den personlig så går man en annan väg än att sönderstyla sin bil

Kunde inte hålla mig för garv lol

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Eisenhut
29 augusti 2007 · 1 827 Inlägg

BEATNIK skrev:
Jo men Amuse kittet är skillnad på,STOOOR skillnad, visst e dom feta finns ju en häär i sverige vilket du säkert vet, eftersom du hänger på HPC wink
Lr iaf en med samma namn=D

Visst är det så.

Citerar en kille ur världens bästa film "Pursuit of function"

"Racing is the ultimate inspiration, and racing never gets out of style"

Se den filmen och du fattar vad det egentligen handlar om.

Sen, japp det är samma Eisenhut som på HPC. smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
D-No Avstängd
29 augusti 2007 · 658 Inlägg

Eisenhut skrev:

BEATNIK skrev:
Jo men Amuse kittet är skillnad på,STOOOR skillnad, visst e dom feta finns ju en häär i sverige vilket du säkert vet, eftersom du hänger på HPC wink
Lr iaf en med samma namn=D

Visst är det så.

Citerar en kille ur världens bästa film "Pursuit of function"

"Racing is the ultimate inspiration, and racing never gets out of style"

Se den filmen och du fattar vad det egentligen handlar om.

Sen, japp det är samma Eisenhut som på HPC. smile

ska till micke med AMUSE:en imorn och antagligen montera på coilovers big_smile

Ska kolla efter den filmen.

Senast redigerat av BEATNIK (29 augusti 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Eisenhut
29 augusti 2007 · 1 827 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=ssqbMPZEm0c

Alla JDM lovers favoritfilm

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang