3556
Sök

Hur mycket tål koppligen?

133 Inlägg
13 oktober 2005
Trådstartare
Tjenare, har nu möjligtvis kanske 250 hk i kärran nu!
Frågan är då blir jag tvungen om jag vill dra upp till 300 att byta kopplingen för att orginal inte pallar med??

Jag har hört att gränsen ligger på 250hk på volvo efter det bör man byta kopplingen till en hårdare, stämmer de?

BIL: volvo 740 tic -88

om byte krävs vad för kopplinga ska man ha gärna prisvärd? (pris,var får man tag på)

MVH Erik

10 287 Inlägg
13 oktober 2005
Det finns en bättre koppling för dej som finns på bildelsnetto.nu den finns på volvo/740/kopplingar, sen heter den perfomancekoppling 228mm...
Du måste gå in på "Alla märken" på första sidan, söka på Volvo 740 Turbo och Kopplingar så hittar du 3082 999 655 för 3082 kronor. Pallar 440Nm.
Räcker inte det så får du snacka med Janne på Bil och Trans här i Stockholm så bygger han en gat-sinter åt dig.

Tryckplattan finns på kgtrimning oxå men är dyrare där...

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

133 Inlägg
13 oktober 2005
Trådstartare
tackar igen göran, en fråga bara jobbaru med bilar eller så har du väldigt stor intresse bara?..

MVH Erik (turbon inlämnad till stefan, så borde va klar idag skönt!)

Sharky skrev:
Det finns en bättre koppling för dej som finns på bildelsnetto.nu den finns på volvo/740/kopplingar, sen heter den perfomancekoppling 228mm...
Du måste gå in på "Alla märken" på första sidan, söka på Volvo 740 Turbo och Kopplingar så hittar du 3082 999 655 för 3082 kronor. Pallar 440Nm.
Räcker inte det så får du snacka med Janne på Bil och Trans här i Stockholm så bygger han en gat-sinter åt dig.

/Göran

10 287 Inlägg
13 oktober 2005
Nix. Jag jobbar inte med bilar. Är egentligen ganska usel på att meka med bilar men det försöker jag hålla hemligt.......

Glömde tel.nr till Janne på Bil och Trans: 08-336154

/Göran

raggsockan skrev:
tackar igen göran, en fråga bara jobbaru med bilar eller så har du väldigt stor intresse bara?..

MVH Erik (turbon inlämnad till stefan, så borde va klar idag skönt!)

Sharky skrev:

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök