Projekt - Mitsubishi Lancer Evolution 3 - Uppdatering: G-Reddy Type S dumpventil!

kevlar_soul
2 mars 2008 ·

Uppdatering dock utan bilder..

Idag har jag stått på jobbet hela dagen, en aning segt men jag överlever.. Fick ju i alla fall storbesök från Mickius och hans tjej.. trevligt! smile Men men väl "hemma i Mjölby" pysslade tydligen mina bröder för fullt med bilen.

Den äldste lät montera solfilm, endast den tråkiga bakrutan kvar. Dessutom passade han på att matta ner huven en gång till liksom frontläppen för att kunna lägga ytterliggare något lager med svart färg! smile Bra jobbat!

Min "mellanbror" Ragge med Amazonen.. Eller Amazonkungen om det passar bättre hissade upp min bil och gick igenom broms sida för sida.. Han bytte samtliga belägg och målade samtliga belägg röda.. ett riktigt hästjobb.. tack så mycket!

Kul att flera engagerar sig i bilen! smile Lulle, min "yngsta" storebror vittnade även om att äldste brorsan lyckats polera upp bilen riktigt bra.. Ska bli oerhört kul att se sen! smile



Jaja.. Här i Linköping har jag snackat runt lite och fått reda på att Pelles Däck och Fälg valsar skärmar.. De ska tydligen ha en kille som är ritkigt vass på den fronten.. Skall åka förbi där så fort bilen är klar.. Kanske man kan fixa "någon form" av spons där.. Vore ju skoj!

Och ni.. På onsdag åker bilen ner till Micke i Boxholm för montering av soppapump, BTR samt lite annat småpill tongue


GÖTT!

kevlar_soul
2 mars 2008 ·

Nu vill jag inte gå omärkt förbi.. Kommentera bilen!

Mickius
3 mars 2008 · 4 670 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Nu vill jag inte gå omärkt förbi.. Kommentera bilen!

Inte långt kvar för dig nu innan bilen är klar! Good Work!

Som tidigare riktigt snälla bröder big_smile

Får du komma förbi sen med evon så får ja se slutresultatet på det du gjort!

kevlar_soul
3 mars 2008 ·

Hehe.. Snacka om att man längtar!

Mickius
3 mars 2008 · 4 670 Inlägg

förstår de som ja då

vill få ut min o leka lite big_smile haha

_Rille
3 mars 2008 · 623 Inlägg

Får bli att dra en Cruise sen när våra evo.s är klara big_smile

nismo
kevlar_soul
3 mars 2008 ·

Silvereye: Ja, utan tvekan.. Skall bli riktigt roligt!smile

kevlar_soul
5 mars 2008 ·

Idag gäller det, soppapump, dawes device och btr.. Bara i med chippet sen då sen åker man steg 1 Evolution! Gött!

Mickius
5 mars 2008 · 4 670 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Idag gäller det, soppapump, dawes device och btr.. Bara i med chippet sen då sen åker man steg 1 Evolution! Gött!

Härligt mannen=) får du tillbaka den idag med?

kevlar_soul
5 mars 2008 ·

Det vet jag inte ännu tongue

kevlar_soul
5 mars 2008 ·

Nu har bilen lämnats in på Mickes Autotjänst..

Hittills har Mr Micke monterat gummi mellan fjädrarna bak för att höja upp bilen en aning. Detta blir en slags nödlösning inför valsning av bakskärmar som kommer att ske första månaden.

Dessutom har han monterat Bränsletrycksregulatorn, det hade dock varit en del problem på grund av fel storlek på nipplarna tongue Klantigt av mig, men Micke fixar allt wink

Nu återstår bara monteringen av högflödes soppapumpen a'la Wallbro. Är även tänkt att han ska se över en bult till downpipen som inte riktigt sitter som den skall och så ska han försöka höja tomgången en aning. Har tyvärr lite problem med den på grund av lång vinter samt den öppna dumpisen.. Skulle vilja ha en återcirkulerande! Byte? Någon? smile

MVH

Cim

Mickius
5 mars 2008 · 4 670 Inlägg

trevligt jag har en återcirkulernade som jag inte vill ha! den är ingen skitdump utan äkta vara big_smile

sir_daniel www.kudoz.se
5 mars 2008 · 3 802 Inlägg

bara att köpa en bosch dump från saab/Vw funkar kanon.

kevlar_soul
5 mars 2008 ·

Mickius, tell me more!

Sir_Daniel, nja va ?tongue

Griffin Galen!
5 mars 2008 · 723 Inlägg

sir_daniel skrev:
bara att köpa en bosch dump från saab/Vw funkar kanon.

mindre än org bara dock.. det går ju att köpa en ny dumo på mitsu annars finns det ju gott om återcirkulerande dumpa att köpa!

Mvh Mats

_Rille
5 mars 2008 · 623 Inlägg

ska du ha en återcirkulerande ska du leta efter en evo6 dump...

nismo
Mickius
5 mars 2008 · 4 670 Inlägg

Här är ett kort på dumpen! jag ska ju köra med öppen

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/273143_ec0x3c.jpg

kevlar_soul
6 mars 2008 ·

Jahopp då är bilen tillbaka hos brodern.. Där skall den få en sista make-over.. Texten på sidokjolarna skall fixas dit, front läppen lika så.. Därefter skall huven få något lager färg och shiftlighten skall monteras..

Hur som helst så var bilen nere hos Micke över dagen.. Herrn ifråga monterade den nya soppapumpen a 'la "Wallbro 255 liter/timmen" varianten.. Schyrre.. Viner gött när man gasar på vill jag lova..

Så nu är allting förberett för att montera steg 1 chippet.. Skall bli så förbannat gött.. Riktigt gött.. men innan jag verkligen kan gasa på måste jag få dit en ny dumpventil, en återcirkulerande sådan.. Det funkar fan inte att köra med öppen när man har LMM.. Fan motorstop i varje korsning.. Pinsamt värre.. Sen är ju inte min "puckade" koppling den lättaste heller tongue

Ja, ja.. Kommer bilder på kärran imorgon kanske tongue

youask
6 mars 2008 · 271 Inlägg

ska du ha en riktigt bra dump så ta en från Fq360/400 modellerna.
Öppen dump är bara dumt. förutom att man slipper dra lika mkt rörsmile

kevlar_soul
6 mars 2008 ·

Youask: Fattar nadda av modellnumren tongue

Kan väl tillägga att jag kompletterat upp säkerheten på bilen genom att stöldmärka samtliga rutor. Rätt vettigt.. Genom att etsa fast texten i glaset tvingas en eventuell biltjuv att byta samtliga glas för att kunna dölja bilens identitet..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang