Missnöjd med leveranstiden från Blueride

Probelime
1 september 2007 · 39 Inlägg

Tja,
Är blueride.se en seriös sida? har beställt en grej därifrån och har väntat mer 8  dagar! Är jag lurad, är det många som blivit lurade av dom?

Senast redigerat av Probelime (4 september 2007)

dallelito med lem
1 september 2007 · 1 147 Inlägg

6 dagar e väl ingenting? du kommer säkert få dina saker. tålamod, tålamod smile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
fordelvis Ford Racing
1 september 2007 · 479 Inlägg

Fick mitt Direkt iallafall...wink

Ja Just!
klimpan
1 september 2007 · 2 600 Inlägg

är det där man betalat förskott istället för att få det som postförskott för jag beställde ciggarettänader där tog fan 1 måndad tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Gujen
1 september 2007 · 406 Inlägg

betalade du förskott, så brukar det ta 3dagar för företagen att se pengarna. 4-8dagar är nog inte så ovanligt att det tar smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
Alex_bergstr
1 september 2007 · 1 364 Inlägg

jag köpte med postförskott fick mina grejer direkt:P du har la fått kolinr så du kan kolla vad paketet är?

BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
haagi
1 september 2007 · 905 Inlägg

man betalar vad man får... handlar man billigt så kan man räkna med att det inte blir bra.. tyvärr är det så... de produkter jag har köpt brukar ha en låg livslängd.. ok sen har de ju jävligt snygga saker.. som inte någon annan har på marknaden... men du har ju alltid konsumentverket som hjälper dig... de sköter allt åt dig.. de ringer till dem och ger dem en varning..

Kristian_L
1 september 2007 · 1 893 Inlägg

Lite dåligt är det.
Jag bestälde delar från Taiwan på måndag, torsdag hade jag grejerna hemma. Så när man läser att det tar 4-8 dagar att få hem delar från sverige, börjar man undra över service nivån.
Hoppas du får grejerna snart. wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Probelime
1 september 2007 · 39 Inlägg

jag betalda förskott...kanske misstag. Men jag har beställt grejer på internet sen urminnestider. Har aldrig varit med om att det tagit längre än 3-4 dagar...Har ej fått kolli nr heller, men det kanske går som brev..

Gone-in-60-sec
1 september 2007 · 83 Inlägg

Har beställt där ifrån och det tog ca en vecka o få grejerna, fast jag bet inte förskott, Ok dom har inte skickat ett mail till dig då?? Från posten, för då kan man ju följa paketet?? De känns ju konstigt om du inte ens fått d??

har kontroll
Volvo 945 (1992)
my740is-fantastic
1 september 2007 · 284 Inlägg

Har handlat av dem 3 gånger. Första två gångerna med postförskott och då kom sakerna på en gång.. Tredje gången förskottsbetalning och det tog typ 8 vardagar tror jag. Dina saker kommer nog snart.

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..
arpus GOES wild
1 september 2007 · 325 Inlägg

Som vi säger i Västergötland; Känn lugnet (;

/Jmy

Silly rabbit - Trix are for kids
bmx
1 september 2007 · 7 100 Inlägg

beställt en massa saker därifrån,fick mitt efter några dagar bara smile,och då betalade ja postförskott!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
loffe007
2 september 2007 · 905 Inlägg

logga in på blue ride ditt konto sen ser du på din order så står ett kolli numme där kopiera detta gå till posten.se skriv in kolli numemr och du ser vars paketet är.

beta
2 september 2007 · 804 Inlägg

Kristian_V skrev:
Lite dåligt är det.
Jag bestälde delar från Taiwan på måndag, torsdag hade jag grejerna hemma. Så när man läser att det tar 4-8 dagar att få hem delar från sverige, börjar man undra över service nivån.
Hoppas du får grejerna snart. wink

Har med beställt från utlandet, dock från staterna, 6 arbetsdagar från att det bestäldes till det var hemma.
Leveranser inrikes tycker jag att 3-4 dagar är max vad det får ta annars är där för mycket dödtid hos leverantörer/butiker.

zortep
2 september 2007 · 911 Inlägg

såsom jag uppfattat blueride så är dom seriösa !
fick mina grejer hem innom en vecka ,  sen kan man ju ha otur att en vara är slut !

fick alltid svar ifrån dom iaf !

pic up the phone, wazzzaaa
index
2 september 2007 · 658 Inlägg

Tycker också 8 dagar låter mycket men det verkar vara mycket strul inom sverige. Beställt mycket från USA, tar oftast 4-6dagar innan man har det hemma, om inte tullen jävlas. Från Summit händer det att man får sakerna redan dagen efter, och då är det ju för tusan från USA!

Men oroa dig inte du, här hemma kan det gott ta 5-10 arbetsdagar när man beställer grejer.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Tommy_Enk Toyota-Frälst
2 september 2007 · 310 Inlägg

Ni förväntar er för mycket "on demand". Tar självklart tid för företagen att fixa allting mer, jag skulle möjligtvis starta en sån här tråd om jag inte sett grejerna på ett halvår och ingen på firman svarar på min mejl eller telesamtal.

Om du inte försökt kontakta dem för att ta reda på vart dina grejer är så är det nog lite tidigt att säga att du är lurad. Vilket jag personligen tvivlar på att du är roll

Har handlat på blueride jag med, mycket bra service jämfört med andra företag.

Mvh

Digital_Kicker
3 september 2007 · 3 721 Inlägg

Har aldrig haft problem med blueride när jag beställt från dom!. Alltid fått grejorna snabbt och nu sisst när det var fel på en vara så skickade dom en ny direkt. Men så kanske det inte är i alla fall.

323fSportT "The Stig"
3 september 2007 · 390 Inlägg

Tycker det är en bra och seriös firma.Det lila jag har handlat iaf.

Kan säga att deras neon inte gilla snö iaf smile Men annars så funka det klockrent.

Senast redigerat av 323fSportT (3 september 2007)

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang