Saab 900 - Förstabil - Projekt [Nya Bilder på den nya bilen :)]

Rallyhalle
8 september 2007 · 4 299 Inlägg

blir skitbra de där, släng in en bild på grillen också smile Lämna in e ju fusk wink

_KriZze
8 september 2007 · 284 Inlägg

Rallyhalle skrev:
blir skitbra de där, släng in en bild på grillen också smile Lämna in e ju fusk wink

Som sagt kommer imorn, hoppas ja, hehe smile

Jasså de tycker du smile
Det kan vara skönt att få den ordentligt gjort ut och invändigt en gång sen kan man hålla den putsad med jämna mellanrum.

RS Power is the shit
Rallyhalle
8 september 2007 · 4 299 Inlägg

ja, man ska ju göra de själv wink Nää, skoja bara. förstår varför du vill lämna in, grymt skönt att slippa göra de själv smile Framförallt tycker jag de eftersom 75-80% av tiden på jobbet just nu läggs på polering (dock båtar) roll

Senast redigerat av Rallyhalle (8 september 2007)

_KriZze
8 september 2007 · 284 Inlägg

Rallyhalle skrev:
ja, man ska ju göra de själv wink Nää, skoja bara. förstår varför du vill lämna in, grymt skönt att slippa göra de själv smile Framförallt tycker jag de eftersom 75-80% av tiden på jobbet just nu läggs på polering (dock båtar) roll

Haha då kan du lika bra ta min med på jobb som oväxling från båtarna wink

RS Power is the shit
_KriZze
8 september 2007 · 284 Inlägg

Igen idé om Motorhuven någon? smile

RS Power is the shit
Rallyhalle
8 september 2007 · 4 299 Inlägg

Hehe, nää håller mig nog till båtarna wink dom e fan så mycke lättare att polera big_smile

Ang. huven så tycker jag att du ska satsa på nåt lite mindre scoop, nåt som bara ger kall-luft till luftfiltret lr nåt. ett evo-scoop skulle nog se lite konstigt ut, om du inte tänkt dra på nåt kjolpaket som verkar matcha me scoopet dårå.

_KriZze
9 september 2007 · 284 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Hehe, nää håller mig nog till båtarna wink dom e fan så mycke lättare att polera big_smile

Ang. huven så tycker jag att du ska satsa på nåt lite mindre scoop, nåt som bara ger kall-luft till luftfiltret lr nåt. ett evo-scoop skulle nog se lite konstigt ut, om du inte tänkt dra på nåt kjolpaket som verkar matcha me scoopet dårå.

Jag ska ju bygga ett kjolpaket nu till vintern är det tänkt, evenyuellt kör jag bara med egan öppningar mot sidorna och utan scoop helt istället. Så får vi se vad framtiden bjuder på, hehe smile.

Tror inte bara det är Rallyhalle som läser här inne, våga har lite synpunkter eller kommentarer iallafall smile

RS Power is the shit
Droors
9 september 2007 · 811 Inlägg

nix, jag är inne och läser också. Verkar bli bra med listerna och grillen smile
Vad blir det för kjolpaket? ska du gjuta av orginal fronten och det till kjolpaketet eller blir det till att köpa grejerna? smile

_erk_
9 september 2007 · 9 Inlägg

Köpte mig en 900 igår! så denna tråd skall följas!

Passa på att lacka backspeglar också när du ändå har sprutan framme!

index
9 september 2007 · 658 Inlägg

Kul bygge, väntar med spänning på bilderna på grillen!
Angående huven så tycker jag det är svårt när man inte vet hur du kommer bygga kjolpaketet.. Med bilen orginal tycker jag inte att du ska ha nåt scoop (isf ett litet vid luftfiltret för funktionens skull), Men får du till något snyggt hål kan det bli trevligt smile

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
_KriZze
9 september 2007 · 284 Inlägg

Droors skrev:
nix, jag är inne och läser också. Verkar bli bra med listerna och grillen smile
Vad blir det för kjolpaket? ska du gjuta av orginal fronten och det till kjolpaketet eller blir det till att köpa grejerna? smile

Det blir till att köpa orginal kjolar på skroten sen bygga på dom med glasfiber och fogskum för att få de unika och kunna bygga ner dom lite smile .
Kommer bli svårt men roligt big_smile

RS Power is the shit
_KriZze
9 september 2007 · 284 Inlägg

_erk_ skrev:
Köpte mig en 900 igår! så denna tråd skall följas!

Passa på att lacka backspeglar också när du ändå har sprutan framme!

Jo de ska ska lackas smile har de redan i tankarna, har en liten idé med på dom smile får se om det blir bra.

Kul att du köpt en och gillar mina ideér smile

RS Power is the shit
_KriZze
9 september 2007 · 284 Inlägg

JoQe skrev:
Kul bygge, väntar med spänning på bilderna på grillen!
Angående huven så tycker jag det är svårt när man inte vet hur du kommer bygga kjolpaketet.. Med bilen orginal tycker jag inte att du ska ha nåt scoop (isf ett litet vid luftfiltret för funktionens skull), Men får du till något snyggt hål kan det bli trevligt smile

Ja det känns som scoopet inte var så populärt wink , kör utan det så länge då smile

RS Power is the shit
Droors
9 september 2007 · 811 Inlägg

oki. kan bli tufft. Varför inte köra på ett par gälar istället på huven istället för scoopet? kanske kan bli grymt.

_KriZze
9 september 2007 · 284 Inlägg

Droors skrev:
oki. kan bli tufft. Varför inte köra på ett par gälar istället på huven istället för scoopet? kanske kan bli grymt.

Njaa inte så står fan av gällar, tycker bara det passar på ford typ cross och de. Där hör det liksom mer hemma.
Gillar lite scoop så det kommer nog åka på ett när kjolarna är klara smile

RS Power is the shit
_KriZze
9 september 2007 · 284 Inlägg

Nu kommer en liten bild uppdatering.

Här sitter de nya listerna på smile


http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/149811_86pgy1.jpg
Tyckte det blev bra smile
Bilen är lite skitig dock men sånt man får ta när man kör runder, hehe

Här kommer den nya grillen smile


http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/149812_jrpbg6.jpg
Blev bra, den är inte limmad än annars klar smile

Gillade ni det eller?

RS Power is the shit
Droors
9 september 2007 · 811 Inlägg

snyggt. vart ju riktigt bra det där smile

_KriZze
9 september 2007 · 284 Inlägg

Droors skrev:
snyggt. vart ju riktigt bra det där smile

Tack skoj att du tyckte det smile .

Nu ska jag ge mig på att lacka speglarna med hade jag tänkt.

RS Power is the shit
TMW-Performance Avstängd
9 september 2007 · 914 Inlägg

Angående grillen så tycker jag att du ska flytta 900 märket till vänster hörn (som jag har i min grill) det ser mkt bättre ut tycker jag. Sen tycker jag inte att du ska ha något scoop på motorhuven. Det passar inte på en Saab. Mäjligen att du kan göra ett litet diskret luft intag efter att du har fått på ett kjol paket. Annars tror jag att det kommer att skära sig. Där har du min åsikter men du gör ju självklart som du själv vill, Lycka till smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
_KriZze
9 september 2007 · 284 Inlägg

Saab900Racing skrev:
Angående grillen så tycker jag att du ska flytta 900 märket till vänster hörn (som jag har i min grill) det ser mkt bättre ut tycker jag. Sen tycker jag inte att du ska ha något scoop på motorhuven. Det passar inte på en Saab. Mäjligen att du kan göra ett litet diskret luft intag efter att du har fått på ett kjol paket. Annars tror jag att det kommer att skära sig. Där har du min åsikter men du gör ju självklart som du själv vill, Lycka till smile

Alla kommentarer är välkommna smile
Behöver även lite kritik för att dubbelkolla sina saker och ideér, jag tror iaf jag behåller 900 i mitten iom att det är lackat för att synas fast iof så kostar det inget att testa till kanten heller ska kanske ta två bilder för omröstning ;P.

Ja scoop blir det nog inte som sagt, kommer nog bli att jag fixar två "hål" ett på vardera sida för att klä med nät.

RS Power is the shit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang