Saab 900 - Förstabil - Projekt [Nya Bilder på den nya bilen :)]

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
9 september 2007 · 5 042 Inlägg

Det var sexigt med 900 i grillen smile
Inga funderingar på lacka broms ok i rött kanske smile ?
Gillar din tråd. Händer saker hela tiden wink
Ett par M3 speglar i samma röd som bilen hade gjort susen i musen med smile

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (9 september 2007)

C H E V R O L E T <3
_KriZze
10 september 2007 · 284 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Det var sexigt med 900 i grillen smile
Inga funderingar på lacka broms ok i rött kanske smile ?
Gillar din tråd. Händer saker hela tiden wink
Ett par M3 speglar i samma röd som bilen hade gjort susen i musen med smile

Tackar kul att du hänger med smile
Broms oken ska lackas (det ser du på första sidan tongue)

Haha susen i musen var det ja, men njaa inte M3 speglar än iaf är lite uttjattade ska iaf lacka mina orginal lite i brist på annat.

Dags att jobba smile

RS Power is the shit
_KriZze
10 september 2007 · 284 Inlägg

Har jobbat som sagt, men tänkte nu när jag var hemma i dagarna kunde jag iaf inte ligga helt på latsidan så jag har gett mig på interigören lite. Bara små fix som ändrar trivseln, hehe.

Tillsaken

Det blev nya röda mattor i fackan i mittpanelen för att matcha bilen, sen köpte jag mig en ny växelknopp och damask, tog bort orginal plastpinnen och satte den nya knoppen på metal pinnen under vilket gjorde att jag fick den lite lägra än orginal höjden.
Satte sen den nya damasken över den gamla gummi för att få den fylligare.

Tog en bild på min sterio med smile

Lade ditt aluminium mattor tyckte dom passade in ganska bra, lite tjocka så får se hur länge dom ligger kvar.

Ett specialar projekt blev gripen på instrumentbrädan, var ganska pilligt att klippa ut den i samma matta som jag lagt i facken men jag tyckte det blev bra tillslut ändå smile.

Här kommer då några bilder på det hela.


Knoppen(lite ljust)
http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/150434_0kstam.jpg

Knoppen, damasken
http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/150435_7rwaem.jpg

Mittpanlen, Även en liten maskott smile
http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/150437_eoukj2.jpg

Alumattorna på plats
http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/150442_yrv7se.jpg

Gripen big_smile
http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/150443_188cs1.jpg

Sterion smile
http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/150441_ecjcwf.jpg


Så det var en liten bild serie smile
Tycks ser det lite trevligare ut där inne, hehe ?

Senast redigerat av _KriZze (10 september 2007)

RS Power is the shit
hedley Saaboholic
10 september 2007 · 3 129 Inlägg

hehe kul att du grejar med interiören..men röd damask var fan inte snyggt..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
_KriZze
10 september 2007 · 284 Inlägg

hedley skrev:
hehe kul att du grejar med interiören..men röd damask var fan inte snyggt..

Känns lite roligare att det ser lite trevligt ut även inne smile
Jasså du gillade inte den ;p, misstänkte ja skulle få lite kritik för den, hehe.
Hoppas nån annan gillar den smile

RS Power is the shit
megaman_k
10 september 2007 · 430 Inlägg

Ser riktigt bra ut detta. Gillade att du tog bort mittenpinnen på grillen och fick en idé om att sätta turbomärket jag redan har på min plastgrill i mitten där dessutom. Sen såg jag att du satt din 900 där. tongue
Men ändå tack för idén. Sen var det lite väl med det röda i fram tycker jag, hur löste du det med backspärren när du böt knoppen?
Kul projekt! Hoppas det blir bra med kjolen i vinter med. Funderat på ljud inuti? Är sugen på bygga egen baslåda på ena sidan i bagageutrymmet

_KriZze
10 september 2007 · 284 Inlägg

megaman_k skrev:
Ser riktigt bra ut detta. Gillade att du tog bort mittenpinnen på grillen och fick en idé om att sätta turbomärket jag redan har på min plastgrill i mitten där dessutom. Sen såg jag att du satt din 900 där. tongue
Men ändå tack för idén. Sen var det lite väl med det röda i fram tycker jag, hur löste du det med backspärren när du böt knoppen?
Kul projekt! Hoppas det blir bra med kjolen i vinter med. Funderat på ljud inuti? Är sugen på bygga egen baslåda på ena sidan i bagageutrymmet

Jo det ser sportigare ut med den borta smile 900 märket fick jag bara en idé för ja bestämt mig för att ta bort emblemen där bak , blev bra där framme tyckte ja.
Haha nej det är hemtrevligt smile. Jag letade efter knoppar som skulle funka med bakspärr men hittade inget snyggt, så jag köpte en vanlig sen struntade jag bara i bakspärren, det ända som händer är att det finns ett extra fack förbi 5an lite jobbigt ibland men det vänjerman sig med smile.

Nja ljudbygge är inte en favorit är inte så intresserad av det, har en bas och ett slutsteg som ska kopplas annars inget annat i planeringen iaf.
Kjolarna hoppas jag med ska bli bra smile kommer bli jobbigt men skoj.

Lycka till med lådan då smile

RS Power is the shit
_KriZze
10 september 2007 · 284 Inlägg

Dags för en liten uppdatering till smile.

Jag har provmonterat lite neon i grillen samt på instrumentbrädan. Har inte bestämmt om jag ska ha det där eller inte har inte dratt några sladdar utan bara provat och lyst det för att se hur det skulle kunna bli.

Tyckte det såg rätt fräckt ut ändå smile. Tänker inte ha en julgransbelysning iaf men lite ljus kan man unna sig ;P.

Grill, Instrumentbräda
http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/150667_i4td5j.jpg
På denna gjorde jag även ögonlocken i efterhand i paint för att se hur det blir.
Tyckte ni det blev bra med ögonlock?


Grillen


http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/150668_md4k0g.jpg

Var det nått skoj att ha ?

RS Power is the shit
megaman_k
10 september 2007 · 430 Inlägg

Jo men det blev bra med det. 900-märket dvs. Snyggt när det lös igenom även om jag inte är världens största fan av neon. tongue
Iof hade jag grönt under stolarna i förrförra bilen men det blev mest för att roa lillpojken innan man fick råd med en bärbar dvd. haha

Har också de märkena lösa men de ligger mest och pryder insidan på min verktygslåda i väntan på bättre tider nu. Har du någon skiss eller så på hur kjolen ska se ut?

Senast redigerat av megaman_k (10 september 2007)

BlasterGTI Fordonselektriker
10 september 2007 · 27 Inlägg

Snyggt!, jobba vidare!

Burn rubber! Not Gasoline!
_KriZze
10 september 2007 · 284 Inlägg

megaman_k skrev:
Jo men det blev bra med det. 900-märket dvs. Snyggt när det lös igenom även om jag inte är världens största fan av neon. tongue
Iof hade jag grönt under stolarna i förrförra bilen men det blev mest för att roa lillpojken innan man fick råd med en bärbar dvd. haha

Har också de märkena lösa men de ligger mest och pryder insidan på min verktygslåda i väntan på bättre tider nu. Har du någon skiss eller så på hur kjolen ska se ut?

Ja jag tyckte med det var snyggt att man såg 900 märket i mörkret smile.
Haha roa lillen det var lite roligt ;P.
Har tyvärr inte det, har flera i huvudet med så om jag säger som så att jag är inte säker själv än smile

RS Power is the shit
_KriZze
10 september 2007 · 284 Inlägg

BlasterGTI skrev:
Snyggt!, jobba vidare!

Tack skoj med kommentarer ser att det dra läsare men lite värre med kommentarerna smile.

Så ta lärdom och släng en kommentar om det ni ser, även om ni inte gillar de skarpt så säg nått smile

RS Power is the shit
_Spawned_ Maskinförare
10 september 2007 · 1 163 Inlägg

Ser ju bra ut, ända jag störde mig på var hur du fäst nätet i grillen.. har du fortfarande ståltråd eller vad det nu är ? går det inte att fästa på bättre sätt, t.ex popnit ? smile

Mvh Fredrik

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
megaman_k
10 september 2007 · 430 Inlägg

Vad gör man inte för lite lugn å ro heter det. Kom på, vingväg. Tänkt på något sånt? Alltså nån snygg enkel sak. inte en sån alu-osthyvel som mest är pinsam. Sätta mätare i A-stolpen kanske? Har jag tänkt göra sen när jag får fast inkomst igen.

Vill ha turbomätaren i stolpen och göra om den som sitter i instrumentpanelen till en sån som vippar efter ljudnivå å så men har inte hittat någon bra lösning än. Vet att du kör utan turbo men finns ju annat att mäta. smile

_KriZze
10 september 2007 · 284 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Ser ju bra ut, ända jag störde mig på var hur du fäst nätet i grillen.. har du fortfarande ståltråd eller vad det nu är ? går det inte att fästa på bättre sätt, t.ex popnit ? smile

Mvh Fredrik

Hehe jo det stör jag med mig på smile. Det är inte nätet som är fäst på det sättet utan yttergrillen mot innergrillen, nätet sitter som det ska.
Jag ska popnita det, har bara inte tatt mig hem till pappa än.
Blir popnit sen måla dom svarta så sitter de smile

Skoj att du tycker det ser bra ut annars smile

RS Power is the shit
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
11 september 2007 · 4 190 Inlägg

Har nog inte kommenterat här, kanske baramin lathet tongue

Ser mycket bra ut! jag kan säga att fälgarna lyfte upp bilen och de vart snygt me grillen och neoen smile

Lycka till i fortsättningen!
mvh kimpa

_KriZze
16 september 2007 · 284 Inlägg

kimpan_90 skrev:
Har nog inte kommenterat här, kanske baramin lathet tongue

Ser mycket bra ut! jag kan säga att fälgarna lyfte upp bilen och de vart snygt me grillen och neoen smile

Lycka till i fortsättningen!
mvh kimpa

Tack skoj att höra att folk gillar mina moddningar smile .
Lite hackit i uppdataringarna nu, då jag jobbar 20 mil hemifrån och inte har internet där uppe tongue.

Ska försöka hitta på nått nu när jag är hemma i 4 dagar innan det är dags att jobba igen

// K.P

RS Power is the shit
rs niklas saab expert
16 september 2007 · 248 Inlägg

ta bort alla onödiga klistermärken å sätt i en fin orginal grill så ser den fin ut

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
_KriZze
16 september 2007 · 284 Inlägg

rs niklas skrev:
ta bort alla onödiga klistermärken å sätt i en fin orginal grill så ser den fin ut

Haha, orka dig smile

RS Power is the shit
WeDo
17 september 2007 · 3 390 Inlägg

Åååhhh, en Saab 900 tråd.... MÅSTE ju följas smile hehe...   Ser bra ut hittills....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang