Roadkill

Racso Dr Snuggles
9 september 2007 · 956 Inlägg

camaro67 skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

camaro67 skrev:

Har du aldrig käkat grävling? Se till att ta dom färska så är de som att käka vilket kött som helst. Kanon att ha till kalops t.ex big_smile

uhs nej fan va äkligt låter proffs ta hand om kötet innan ja köper de sen köper jag de i köttdisken på ica.. skulle aldrig ens röra ett dött djur o sista i universum är nog at tlägga in ett dött djur i bilen

Va inte så kinkig nu wink De är ingen fara så länge dom inte är självdöda eller har legat mer än ett dygn(kan ligga längre om det är vinter och minusgrader). De va ett tag sen nu.. får hoppas man tar någon snart big_smile

HAHA när du låter så övertygande kan man ju nästan inte låta bli att bli lite sugen big_smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
good_year
9 september 2007 · 755 Inlägg

men fy fan ni måste ju skoja det är ju hur grisgt som helst...

twin_cam Smålänning
9 september 2007 · 7 877 Inlägg

Vad är ni rädda för? Det värsta som kan hända om an steker en roadkill är att benen kan vaa krossade så dom är svåra att få bort innan. Brukar bli jäkligt goda såser om man tillagar vilt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
baen
9 september 2007 · 220 Inlägg

Många här som inte uppskattar gratis mat verkar det som. Gatebil 2008. http://www.youtube.com/watch?v=YMkXxmAfQaE <-- That's the shit! Strunta i att köpa hamburgare för 100kr/st och ät gratis med mig!

camaro67 Meister
9 september 2007 · 6 763 Inlägg

Racso skrev:

camaro67 skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

uhs nej fan va äkligt låter proffs ta hand om kötet innan ja köper de sen köper jag de i köttdisken på ica.. skulle aldrig ens röra ett dött djur o sista i universum är nog at tlägga in ett dött djur i bilen

Va inte så kinkig nu wink De är ingen fara så länge dom inte är självdöda eller har legat mer än ett dygn(kan ligga längre om det är vinter och minusgrader). De va ett tag sen nu.. får hoppas man tar någon snart big_smile

HAHA när du låter så övertygande kan man ju nästan inte låta bli att bli lite sugen big_smile

Haha jag kanske borde bli politiker som jag ljuger big_smile Fast jag tror innerst inne att det inte är någon fara att äta det och jag tror att de smakar som vilken köttbit som helst. Någon som är på att prova någon gång? big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
DaAddez Volvofreak
9 september 2007 · 356 Inlägg

Syrrans kille träffade på en hare, o den smakade hur bra som helst..

värma köttet tillräckligt mkt, minst 69grader

// Andreas
S40N T5-04
Racso Dr Snuggles
9 september 2007 · 956 Inlägg

camaro67 skrev:

Racso skrev:

camaro67 skrev:

Va inte så kinkig nu wink De är ingen fara så länge dom inte är självdöda eller har legat mer än ett dygn(kan ligga längre om det är vinter och minusgrader). De va ett tag sen nu.. får hoppas man tar någon snart big_smile

HAHA när du låter så övertygande kan man ju nästan inte låta bli att bli lite sugen big_smile

Haha jag kanske borde bli politiker som jag ljuger big_smile Fast jag tror innerst inne att det inte är någon fara att äta det och jag tror att de smakar som vilken köttbit som helst. Någon som är på att prova någon gång? big_smile

Haha självklart! Det skulle nog passa dig utmärkt big_smile Mjo det borde ju faktiskt göra det, men vet inte om jag är sååå sugen på att dra med mig överkörda djur och börja tillaga dom direkt.. hmm big_smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
sredna Avstängd
9 september 2007 · 17 Inlägg

vet än som plockade  upp en grävlig och när han skulle visa kopisarna och öppnade bak luckan så var grävlingen levandeoch  ganska irriterad

jag tror att du får hitta litefler ekorrar om  du ska bli mätt

Mäki Långsam Perfektionist
9 september 2007 · 4 800 Inlägg

sredna skrev:
vet än som plockade  upp en grävlig och när han skulle visa kopisarna och öppnade bak luckan så var grävlingen levandeoch  ganska irriterad

jag tror att du får hitta litefler ekorrar om  du ska bli mätt

Ja har hört om en som hade en levande i baksätet... Han var också mindre glad när han skulle ut tongue

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
EvolutionIII
9 september 2007 · 459 Inlägg

mer sport å käka riktiga roadkills.

Miklen
9 september 2007 ·

Vart ju en dokumentär på tv om en "lite" skum nisse han levde ju på att äta roadkills.. tillagade då.. D va d enda han åt.. smile

Brink88 President över Brinkland
10 september 2007 · 465 Inlägg

Roflmao

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
xorox_88 Smack that ass!!
10 september 2007 · 2 953 Inlägg

Miklen skrev:
Vart ju en dokumentär på tv om en "lite" skum nisse han levde ju på att äta roadkills.. tillagade då.. D va d enda han åt.. smile

såg den dokumentären jag å riktigt fucked up

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
wimhed
10 september 2007 · 510 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

camaro67 skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
hmmmm är ni seriösa??? käkar i grävlingar o ekorrar? :S

Har du aldrig käkat grävling? Se till att ta dom färska så är de som att käka vilket kött som helst. Kanon att ha till kalops t.ex big_smile

uhs nej fan va äkligt låter proffs ta hand om kötet innan ja köper de sen köper jag de i köttdisken på ica.. skulle aldrig ens röra ett dött djur o sista i universum är nog at tlägga in ett dött djur i bilen

Proffs och proffs .. Jag är inget proffs, men kan säga att det inte är så rent med allt kött som du tror .. Jobbar själv på Scan här i Kristianstad, och man får se ett och annat som inte är direkt fräsht .. När man är i Grovslakten ser man ibland kött flyga på golvet .. Och sedan tar dom upp det igen och lägger på bandet ^^ Där har dom gått med trätollorna som dom varit ute och rökt med = Grus mm .. Fräscht? Tror att det är bättre och äta en påkörd grävling som man nyss dödat .. Då vet man hur pass "rent" köttet är ^^ Mvh Johan

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
putte-p
10 september 2007 ·

Mumsade bäver i helgen, vilket jag starkt kan rekomendera. Klyftpotatis gott vin omtanke och god planering borgade för en toppenkväll!

blacken
10 september 2007 ·

Jag skulle nog inte käka ett "road kill". Dom kan bli ganska sönderslagna inombords, tarminnehåll och galla + en massa annat jox i en salig röra som kommer i kontakt med köttet kan vara en smakförhöjare för en del. Dock icke för mig.

hedley Saaboholic
10 september 2007 · 3 129 Inlägg

xorox_88 skrev:

Miklen skrev:
Vart ju en dokumentär på tv om en "lite" skum nisse han levde ju på att äta roadkills.. tillagade då.. D va d enda han åt.. smile

såg den dokumentären jag å riktigt fucked up

haha jag såg också den..han var grym den gubben ju..när folk som visste vem han var åkte förbi ett dött djur ringde dom han så åkte han och hämta och sa "nu blir det en riktig kalas måltid" haha big_smile

grävlings hjärna åt han ju bland annat.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Waho Allmänt Jobbig
10 september 2007 · 1 200 Inlägg

Ät den som den är !

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Nordh ><((((º>
12 september 2007 · 115 Inlägg

putte-p skrev:
Mumsade bäver i helgen, vilket jag starkt kan rekomendera.

Lät smått snuskigt ^^
Ledsen för den kassa humorn, men jag var bara tvungen.

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.
Vogge
12 september 2007 · 494 Inlägg

de bästa med folk som vill äta sina roadkills är ju att de iaf tar bort sina kills från vägen så min bil inte också behöver gå sönder av att de ligger döda djur mitt på vägen.  avskivärda människor som kör på djur har sönder sin egen bil sedan låter skiten ligga kvar så flera bilar ska gå sönder.

hur vida de är salmonella tror jag nog du inte bhöver oroa dig så mycket är väll kycklingar och fåglar som har ?:S

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang