KompressorTuta !!

GotlandsVolvon
17 oktober 2005 · 108 Inlägg

Hej är det någon här som vet Var man kan få tag i kompressor tutor som spelar Melodier??
Såg den nya filmen "The Dukez Of Hazzard" och blev lite förtjust i tutan som sitter i deras oranga Hemi Dodge Charger big_smile!!
Någon som kan hjälpa mej med detta och säga var eller vilka ställen jag kan vända mej till?!
Skulle bli hemskt tacksam!

Mvh.

_Street_ 200sx Driver
17 oktober 2005 · 366 Inlägg

Kollat ebay ? tongue
Vet inga svenska sidor som har , men det finns säkert tongue

-=Nissan 200sx s13 =-
LSM
17 oktober 2005 · 2 Inlägg

På mekonomen ska det finnas har jag då för mej

Humlan
17 oktober 2005 · 238 Inlägg
A B E C E D E
GotlandsVolvon
17 oktober 2005 · 108 Inlägg

är det bara den kompressor tutan som visas i den länken eller finns de fler!? för då måste jag va blind isf tongue
Tack!

Humlan
17 oktober 2005 · 238 Inlägg

Dan Mobility har de fyra som visas....

A B E C E D E
Germax
17 oktober 2005 · 12 086 Inlägg

Den som dannemobil säljer är ingen melodi, bara 3 olika hornsom ger olika stämma. Det finns tutor som spelar en melodi, finns väldigt simpla varianter som man brukar höra på folkrace hockey mm!smile typ 3-4 olika toner men att de bildar en "melodi" sånna finns o köpa, har tyväörr inget tips vart. Sånna här tutor som spelar riktiga melodier som cockaratsha mm är nog en elektronisk tuta, annars måste man ju ha ett horn för varje ton och ett jävla kabel/slangsystem.

Funderar sj på att köpa biltemas båttuta, den ligger ju på 120db o det är väl smärkgränser för mänskliga örat? kul att jävlas med folk nu i vinter..smile

Scratch
18 oktober 2005 · 719 Inlägg

Haha så kul dom där e fick gammal lastbils tuta av farfar för nån vecka sen e lite sugen på att dra i den tongue

I Dukes of Hazard bilen har ja för mig att dom har 4 olika horn och inte ett men blir ju samma sak!

live free, die young.
Tzatziki
18 oktober 2005 · 452 Inlägg

http://www.hornblasters.com/

En sån tuta skall du ha big_smile
Finns några filmer som man kan tanka ner och lyssna på hur det låter .. helt sinnessjukt men roligt som fasiken! big_smile

GotlandsVolvon
18 oktober 2005 · 108 Inlägg

Jag hittade faktiskt en amerikansk sida som säljer tutor med olika melodier! Den från the dukez of hazzard har 5 tutor! och kostar skjortan tongue närmare 100$ men de är ju inte många som har här i sverige! då blir man nog lite speciell om man har en wink

Okej ska kolla den sidan! Tack för tipset!

140-occe
18 oktober 2005 · 77 Inlägg

hittade en franska (?) sida som sålde dom va svindyra med de va dom klassiksa tex kokkaratsha bron övver river kwai mfl hade en sån i epan innan hade 7 horn men de saknades typ 3 sad

direktörn
Generalen Fritids-designer
6 oktober 2006 · 293 Inlägg

har för mig att Appelt styling har eller om det e Appelgren, kommer inte ihåg men jag vet att nån av dom har! tror det var Appelt styling!

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."
Jooko
13 februari 2007 · 88 Inlägg

ursäkta jag drar upp en gammal tråd men måste bara säga att jag har en sådan tuta!! den har 5st horn och spelar en melodi som den i dukes of hazard....mycket gammal men dock så rolig att ha i min van när man kör igång saft blandarna och åker runt och får se glada miner smile



finns att köpa vid intresse vet att dom tar 1500 för en sådan så kom upp med ett bra bud så kanske du också kan ha kul!!

mvh jocke

ragger_robin
10 augusti 2007 · 20 Inlägg

det finns på blocket!!!!

sök på dukes of hazzard!!! jag köppte en men minns inte vad...!!! asgrymm

Volvo V70 D5 "oljebrännaren" (2004)
FireTraXX DFFL
10 augusti 2007 · 9 020 Inlägg

3st bumpar på samma tråd, med ett år emellan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
darkwizard Fordonstekniker
10 augusti 2007 · 1 740 Inlägg

Tzatziki skrev:
http://www.hornblasters.com/

En sån tuta skall du ha big_smile
Finns några filmer som man kan tanka ner och lyssna på hur det låter .. helt sinnessjukt men roligt som fasiken! big_smile

Man kansk ska beställa hem en, undrar var fabror blå säger om det, när man tutar aldeles bakom dom. lol

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Japs-Jens
10 augusti 2007 · 1 503 Inlägg

Köpte en kompressortuta på mekonomen igår. Trodde de skulle låta rejält men den lät tamefan som orginal typ!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Honken_ Klyphuggare
10 augusti 2007 · 328 Inlägg

Oboy6 skrev:
Köpte en kompressortuta på mekonomen igår. Trodde de skulle låta rejält men den lät tamefan som orginal typ!

Mer info om den? vad är det för melodi?

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
Honken_ Klyphuggare
10 augusti 2007 · 328 Inlägg

Honken_ skrev:

Oboy6 skrev:
Köpte en kompressortuta på mekonomen igår. Trodde de skulle låta rejält men den lät tamefan som orginal typ!

Mer info om den? vad är det för melodi?

Ää det va inget kom på att det inte är nå melodi på dom

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
Japs-Jens
14 augusti 2007 · 1 503 Inlägg

Finns Dukes of Hazzards tuta på www.creatix.se tongue

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang