Ford mondeo -93, Förslag på projekt????

Fredrik_ax
10 september 2007 · 161 Inlägg

Tjena, har en Ford mondeo -93 som jag vill styla lite. Har aldrig gjort sånt förr men känner mig händig med lite böcker om styling och 'gör det själv' boken för  min bil:lol: Ni får gärna komma med förslag på vad som kan göras,

detta är gjort:
klätt om säterna, från blå till svart/röda, både fram och bak
Gjort nya högtalargaller, bak
Bas, steg, högtalare, högtalare fram och bak.
Neonljus, röda
Hjulsidor i krom, eftersom nya fäljar är lite för dyra för mig fortfarande:P
Växelspaksknopp
Nya pedaler
Grillnät

Det som är planerat:

Göra om plastdelarna i bilen, från blått till kolfiberimitation,


det kommer att komma upp bilder eftersom jag pysslar, men kom gärna med förslag!!!

Nu fattar jag hur man gör med bilderna så nu finns det bilder när jag gjort nått med bilen...

Min bil:

http://img291.imageshack.us/img291/1567/bilen001pm4.jpg

Senast redigerat av Fredrik_ax (5 januari 2008)

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
10 september 2007 · 5 753 Inlägg

det här kommer nog bli bra... men en sak bara skippa chrome navisarna.. ser ju fan i mig bättre ut med plåtisar tongue smile  men som sagt, tror det kommer bli bra smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Fredrik_ax
10 september 2007 · 161 Inlägg

HAHA...jag tycker det ser bra ut iaf, på håll, men men, kritik är bra, i alla former;)

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
Fallan Illustratör
10 september 2007 · 826 Inlägg

En bild på pärlan?

Tänker...
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
10 september 2007 · 1 098 Inlägg

håller nog med _glenne_. ser bättre ut med plåtisar än cromade navkapslar

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Fredrik_ax
10 september 2007 · 161 Inlägg

hur gör jag det?? jag har aldrig gjort det:P

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
Fallan Illustratör
10 september 2007 · 826 Inlägg

Du går in på t.ex. imagehack.com eller pici.se och trycker på bläddra där. (Drar tillvägagångssättet för imagehack)... Du letar åt vart din bild ligger på datorn och väljer den, sen laddar du upp den.. Då kommer du komma till en eftermeny där din bild som du just laddat upp visas i miniformat. Klicka bara på bilden så kommer den bli större. Sen ska du kopiera bildens adress.. Det gör du genom att gå in på egenskaper för bilden. När du kopierat adressen så klistrar du in den här i tråden och skriver såhär. [img]<-Här ska adressen vara->[/img] Klistra in adressen mellan img-taggarna så kommer din bild att förhandsgranskas när du sedan skickar inlägget.

Det finns andra alt. för imagehack också men är man lite novis så är det bara krångligt att beskriva.. 
Kom även ihåg att skala ner bilderna på datorn till 580x435 pixlar innan du laddar upp dem.. Dels så kan man inte ladda upp hur stora bilder som helst, sen blir det även snyggare bilder i forumet då de inte komprimeras i den storleken..
Behöver du mer hjälp så skicka ett PM.. smile

Tänker...
Droors
11 september 2007 · 811 Inlägg

tona rutorna kan ju vara rätt schysst.

skogenracing xcOOb
11 september 2007 · 388 Inlägg

tonade rutor, säkning o schyssta fälgar är bättre än allt trams, lägg flis på fälgar istället.. fälgar e A o O!

peegee Forummoderator
11 september 2007 · 2 924 Inlägg

Håller med, lägg alla första slantarna på fälgar, kanske räcker med 17" och det kan man få hyffsat billigt idag, finns ju t.ex en stor begagnat-marknad... sen går du vidare...

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Fredrik_ax
11 september 2007 · 161 Inlägg

Har funderat på att tona rutorna, fast tanten tycker inte det är snyggt:P, men då har vi det bästa, DET ÄR MIN BIL!! big_smile Sprayade plattan för switcharna till neonet idag, svart, så nu väntar jag bara på torken och sen sätter jag dit den. Hade ju tänkt göra plastdelarna svarta, men då har jag ju en STOR yta under vindrutan, instumentbrädan, den är mörkblå, den ska jag nog med göra svart annars ser det cp ut:p, men vet inte hur:S, förslag??

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
11 september 2007 · 4 190 Inlägg

Snyggt det du gjort med inredningen och den kommer nog bli riktigt fin sen smile

Lycka till i fortsättningen
mvh kimpa

Fredrik_ax
11 september 2007 · 161 Inlägg

Tackar för det:) förhoppningsvist blir det snyggare med lite nya färger..

Senast redigerat av Fredrik_ax (11 september 2007)

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
Fredrik_ax
12 september 2007 · 161 Inlägg

HAr en liten buckla på dörrsidan, ej jag som gjort den, som jag ska försöka få bort idag. Eftersom jag inte fattar hur man lägger upp bilder på forumet än så kommer de lite senare, men de kommer, jag lovar, ni måste ju se för att bli förvånade:P

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
Punkt Allmänt trevlig.
12 september 2007 · 94 Inlägg

Tråden känns jäkligt tom utan bilder måste jag säga!

Däremot så är det ju väldigt kul att du vågar prova på lite även om du inte har någon speciell erfarenhet, det kommer med tiden! smile

Fredrik_ax
12 september 2007 · 161 Inlägg

http://img210.imageshack.us/img210/672/bilen002kr0.jpg

HAHAHA!!! DET FUNKA!!!big_smilebig_smilebig_smile

Nu kommer det fler bilder:D

Detta är då de nya sätesöverdragen, kommer att göra insidan i liknande färger, rött svart...jag hoppas det blir bra...

http://img182.imageshack.us/img182/3699/basxp8.jpg

Detta är det jag gjort i bagaget, det kommer att ändras med tiden till en större låda med en 3" basport...

http://img409.imageshack.us/img409/2043/img0265vp0.jpg

Dörrsidan har ett hemmagjort högtalarskydd, tyget i dörren ska bli rött, i samma nyans som säterna, och plasten svart...samma i framdörren...

Senast redigerat av Fredrik_ax (12 september 2007)

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
JonasPLind
12 september 2007 · 820 Inlägg

appropå instrumentpanelen.
Jag vet inte riktigt om det är så jäkla bra att ändra färg på den eftersom den är mjuk. så om du råkar slå till den kommer färgen garanterat spricka.
Eller är det bara årsmodellen 96 som åkt på den mjuka fula blå instrumentpanelen?

var köpte du överdragen och hur passar dom?
Jag behöver till min bil också smile
iofs helst vita då...

Senast redigerat av wh0re (12 september 2007)

Fredrik_ax
12 september 2007 · 161 Inlägg

Okeeej, fast det blir ju som en annan rengbåge i bilen dåtongue...men färger blir man glad av:D
-93:an har också en ful mjuk instrumentbräda:/


Jag köpte sätesöverdragen på mekonomen och de passar riktigt bra faktiskt, mkt nöjd över dem...lätta att ta av om tvätta om lillebrorsan spillt yoghurt på dem;) klart värt att köpa

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
Fredrik_ax
13 september 2007 · 161 Inlägg

Har hittat ett kjolpaket på stylit.se, 5000kr, tittade på realcar och då låg det på lite fler tusenlappar, upp mot 8-9000 om jag inte tar fel, nån som testat detta kjolpaket som vet om det är bra och värt pengarna??

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
TFkarlsson Varningar. 36
13 september 2007 · 1 200 Inlägg

Varför drar du inte på stort och köper biltemas chrome spinners navkapslar = Inte att leka med. wink

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang