2717
Sök

Raceade med en Ferrari 360 challenge idag!

Skaune
14 september 2007
Anubis skrev:
Det är alla 1:or man ska va solt över då vet man ju att han som röstar bara är avis smile

Word....

11 Inlägg
14 september 2007
Hardjim skrev:
ja, jag drog inte han när båda gasade, då va det sjukt jämt. han drog bra på låga hastigheter så tog jag in när vi kom upp i fart.

.

Hahahaha ! Tycker synd om dig att du lever i en drömvärld.

Hade det varit fri väg hade Ferrarin varit en prick i horisonten på 30 sek.

Ja just de,  Klarar din bil 300Km/h på GPS och du filmar det så ska jag äta upp min sko.

RE-雨宮
481 Inlägg
14 september 2007
Du har fått 1 2a och 14 5or det senaste dygnet.. Så jag vet inte varifrån du hämtade din snyfthistoria. Är det för att folk inte orkade kolla om du verkligen talade sanning å skulle ge dig några extra poäng?

Erkänn att du inte körde om honom så är det ingen som ser dig som pinsam. Jag vet att 3000gt's går snabbt på motorvägen, men ferrarin var snabbare. Och du säger inget om hur långt ni hade bestämt att ni skulle racea. Om ni hade bestämt sedan innan att det skulle bli race, hur kunde han släppa av helt. Och det finns inget i videon som bevisar att han "Gasade fullt" efter att du tillslut körde om honom.

//Daniel

RE-Amemiya Kitted FD3S

296 Inlägg
14 september 2007
Hade tråden hetat något i stil med "Blev frånåkt utav en Ferrari 360 Challenge idag" så hade du bara fått positiva kommentarar och folk hade blivit imponerad utav hur bra din bil faktisikt går.

Bättre att vara ödmjuk än skrytsam smile

low profile
253 Inlägg
14 september 2007
Vilken fjantig tråd, snälla kan ni typ hålla käften?. Jag vet att det är svårt när man ser en unge som tror sig ha dragit en ferrari men SNÄLLA låt han tycka de. Ni har gått för långt, skratta åt videon istället som jag gjorde.

Plus att, ferraris är inte alls svåra att dra.

Jag gillar sleepers smile

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
14 september 2007
Var inte bestämt i för väg vad jag tror! "han blev så imponerad så han stannade och pratade en stund" Låter inte riktigt som uppgjort race! Citerat från grabbens sida! Ingen på sidan har sett att du har dragit Ferrarin och kom inte med ngt jag var först eller missade 3:ans växel och en massa undanflykter bara inse att din bil går riktigt bra men att du inte hade en chans för det hade du inte! Jag har raceat många ggr och så här har det sett ut ngn gång och då har JAG varken hängt på eller vunnit ngt!
Sen citerar jag"Shit fyfan va många låga röster man fick sedan man skrev denna tråden"
0 1:or, 1 2:a ,3 3:or, 15 4:or och 43 5:or Vart är de låga betygen! Min Saab har 3 1:or

-Mike-

285 Inlägg
14 september 2007
alltid kul att se folk reaktioner när någon racar en dyrare bil. alla tror det är såå omöjligt.
Vissa av dessa kärror är optimerade på ett sätt som gör att många bilar faktiskt kan hänga på dom i "rätt" intervaller.
finns flera bevis på supersportbilar som får pisk elelr kör jämt med mbilligare billar, kolla bara s40:n som kör jämt med gallardon.

en satans jävla Volvo.

Busdriver
389 Inlägg
14 september 2007
Ravestream skrev:
alltid kul att se folk reaktioner när någon racar en dyrare bil. alla tror det är såå omöjligt.
Vissa av dessa kärror är optimerade på ett sätt som gör att många bilar faktiskt kan hänga på dom i "rätt" intervaller.
finns flera bevis på supersportbilar som får pisk elelr kör jämt med mbilligare billar, kolla bara s40:n som kör jämt med gallardon.

Kolla på filmen istället. Hade han piskat ferrarin så hade ingen dissat honom, men han gör ju inte det.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 september 2007
Läst igenom alla inläggen nu och jag har egentligen inget att tillägga.

Måste bara säga det att jag tycker synd om grabben som motbevisar sig själv hela tiden.
Du skulle nog inte lagt upp den där filmen, hade du inte gjort det så hade vi trott att du faktiskt hade en chans och blivit jäkligt impade.
Men nu, nej. Nu har vi ju sett hur våldtagen du blev av den där Ferrarin.

När du lyckades köra om honom hade han redan vunnit racet. Det är bara du som är så trångsynt och vägrar inse det.

Jag ägde en bil igår också föresten, om jag får lägga in en skrythistoria jag med.
Körde om en Mitsu Evo 6:a igår, det såg ut som han stog still! Fan va grym jag är! Ägde en Evo!! big_smile
Sen att han låg i högerfilen och bromsade för att svänga spelar ingen roll, han blev sååå ägd wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
14 september 2007
du riskerade andras liv..
du skämmer ut dig inför för tillfället 61 135 människor.
du tjatar kontinuerligt om att du missade en växel vilket isåfall är ditt fel om du inte har lärt dig vart var växel sitter vid detta laget..
du skryter om något som du tydligen inte har något emot om att själv motbevisa..

jag liksom många andra här kanske inte har lika "snabb" bil som du har men du fan asså du måste ju inse att det finns snabbare bilar och du råkade stöta på en och blev helt brutalt och grovt nedvärderad av honom.
att han sedan stannade för att prata var nog mest menat för att han ville se förudmjukelsen i dina ögon vilket han säkert inte fick se för att din hjärna har någon felkopplad krets som inte riktigt kan leda det som vi alla andra kan se till sitt rätta ställe..

ja tycker att det nästan, men bara nästan är lönlöst att säga till dig att du blev knäckt för man kan ju inte övertyga nån som vägrar bli övertygad.

folk har skrivit om vikt,hk och värde på bilarna.

jag har tävlat med min mot bilar som inte en kostar en fjärdedel av priset min kostade och jag blev totalt lämnad FÖR att min är för tung, din är också det om man jämnför med hans och det bevisade han på den lilla raksträcka som fanns..

o en annan grej som jag smått irriterar mig på är att du säger att först fram räknas, jag tror inte att det fanns något fram att komma till överhuvudtaget utan jag tror att den "mannen/tjejen" som satt i den andra bilen bevisade för dig att du lika gärna kan stanna bakom honom och att han inte är ute efter att hålla på och gasa fullt i flera km, om du knäckte honom så tror jag att han hade gått och köpt en likadan för jag tror fan att han har råd...

ja vet, jag har svårt att hålla de kort men nu har du en till åsikt att "ta åt dig"

Inspiration comes standard

Toker
491 Inlägg
14 september 2007
Ser ut som han drar dig hela tiden, när du kommer ikapp honom har han släppt gasen och sen på slutet har han slutat gasa och då kör du om...
Man hör ju det på sången från hans avgassystem..

Och det är att dra honom ?

-Näää, inte ens att dra jämt..  För då ligger du i arslet hela tiden elr. jämsides.
Då snackar vi att dra jämt.

Ferrarin har 425 hk. orginal och du uppskattar din till 420 hk. Och hans är 0,5 ton lättare. enkel ekvation ?
Senast redigerat av Supratok (14 september 2007)

Toker Jr 081102

Toker
491 Inlägg
14 september 2007
Ravestream skrev:

Ingen har väl sagt att det är omöjligt, men när man påstar att man drar jämt och dragit en ferrari som nu här i tråden och sedan lägger upp en video som bevisar att han inte gör det ger bra många reaktioner.

Toker Jr 081102

1 723 Inlägg
14 september 2007
"Race på avstängd väg."

?

Avstängd
658 Inlägg
14 september 2007
Ser att denna tråden going strong fortfarande.

Finns ju egentligen inte mkt att prata om mera. räcker med videon.
Kul tråd iaf, men det är synd om trådskaparen som inte insåg.

Sen talr folk om bilar som drar supersprtbilar hit å dit, hur många bilar rullar det på vägarna som kan dra tex en 997 porsche turbo ?

Visst finns volvo 142 :or som säkert gör det på strippen, men dom kommer dit på flak.
Senast redigerat av BEATNIK (14 september 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

RE-雨宮
481 Inlägg
14 september 2007
Sen har vi ju en annan del av det hela,
Hur många ägare av supersportbilar trimmar sina bilar?
Jag tror inte det är många som känner att dom måste ha mer effekt. Men om dom har råd att köpa en bil för +1mille så är det nog inte svårt att köpa fler saker till dom så dom leker med majoriten av även dom vråltrimmade "standardbilarna"

Jag tror många Japanska sportbilar har chans att hänga av supersportbilar på bana, men jag har nog aldeles för mkt att lära innan jag ens skulle försöka själv. Men inse fakta. En supersportbil är just en SUPERSPORTBIL, inte en av våra racers som vi trimmat lite. Och har man lagt i 6-800 hästar i en Supra/Evo/Skyline eller liknande så har den fortfarande en fruktat liten chans mot en Ferrari/lambo i standardutförande, just för att dom har för mkt effekt.

RE-Amemiya Kitted FD3S

Avstängd
658 Inlägg
14 september 2007
chrno skrev:
Sen har vi ju en annan del av det hela,
Hur många ägare av supersportbilar trimmar sina bilar?
Jag tror inte det är många som känner att dom måste ha mer effekt. Men om dom har råd att köpa en bil för +1mille så är det nog inte svårt att köpa fler saker till dom så dom leker med majoriten av även dom vråltrimmade "standardbilarna"

Jag tror många Japanska sportbilar har chans att hänga av supersportbilar på bana, men jag har nog aldeles för mkt att lära innan jag ens skulle försöka själv. Men inse fakta. En supersportbil är just en SUPERSPORTBIL, inte en av våra racers som vi trimmat lite. Och har man lagt i 6-800 hästar i en Supra/Evo/Skyline eller liknande så har den fortfarande en fruktat liten chans mot en Ferrari/lambo i standardutförande, just för att dom har för mkt effekt.

kolla på m5board, supran som har 650 hk, den har ju inte en chans PLUS att den inte funkar 100 % turbon lägger av lite då då, en ferrari,porche lambo, funkar alltid, effekten finna alltid där !
men det är kanske lite för mkt fast and the furious folk här som inte kan å vet nått om dessa bilar, va vet jag, sen är det nog inte så många som kört  dessa bilar heller så dom faktiskt vet hur bra dom går.
Senast redigerat av BEATNIK (14 september 2007)

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Medlem 34530
908 Inlägg
14 september 2007
Hardjim skrev:
Hittade en 360 Challenge som va ute och gled med en M5 V10 idag. Passade på att racea lite och drog honom. haha helt otrolig känsla. Ska lägga upp film med.

Sista biten när han drar iväg så missade jag trean, innan hängde jag på i 10km. även en repa som är med i början av filmen.
Det va jämt, det sade han i Ferrarin med.
Sedan kom bulorna i vägen, kör där själva eller frågan nån som kört där så får ni se, det är rediga bulor i gatan. Då släppte vi båda, Ferrarin släppte mer och växlade inte ner så jag passerade, sedan gasar han fullt och hakar på i 2min sedan ger vi tummen upp och stannar och snackar.
Om ni inte vill tro mig så kolla detta i filmen när hela kameran gubbar precis innan den riktas ner. Annars kan ni ju prata med han i 360in, han va jävligt trevlig och även mkt imponerad att jag hängde poå han när han gav fullt, detta sade han.
Så sluta nu va så jävla elaka, det är ju bara på skoj. Och det är grymt att hänga på en challenge

Lessen grabben, men filmen talar ju sitt tydliga språk. När ferrarin drar på så hänger du inte med. När du kör om honom så har han ju släppt gasen. Och vägen är ju inte avstängd.
Senast redigerat av VictorW (14 september 2007)

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

Avstängd
658 Inlägg
14 september 2007
läTTARE Å FATTA NU ????????????? Så går det med trimmade bilar Supra på 650-750hk

http://www.youtube.com/watch?v=ql7pN2dHxT8

http://www.youtube.com/watch?v=qnJCsyE3mKU

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

RE-雨宮
481 Inlägg
14 september 2007
Beatnik: Sen är det väl inte så att en Ferrari funkar jämt. Brukar vara en hel del strul med dom. Men fortfarande som vi säger, dom är i en annan liga oftast.

Sen finns det Japanska sportbilar, byggda av RUF's motsvarigheter som hänger av Ferraris och liknande på banor. Men det är lite av en annan liga.

RE-Amemiya Kitted FD3S

Avstängd
658 Inlägg
14 september 2007
chrno skrev:
Beatnik: Sen är det väl inte så att en Ferrari funkar jämt. Brukar vara en hel del strul med dom. Men fortfarande som vi säger, dom är i en annan liga oftast.

Sen finns det Japanska sportbilar, byggda av RUF's motsvarigheter som hänger av Ferraris och liknande på banor. Men det är lite av en annan liga.

Du kan inte jämnföra Ruf lr något stort japanskt företag , med Hemma trimmare, det vet du sj. visst kan dom hänga av på bana å dylikt, men vi pratar om rullar på våra vägar nu. 

Ferrari funkar alltid om du jämnför med dom bilarna vi snackar om. wink

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Sök