5766
Sök

Avskärmning?

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Tänkte skaffa ett öppet luft filter, och så var det en som sa att jag skulle tänka på "avskärmning" så luftfiltret inte blir för varmt, vad menas med det?

Är det ngt tillbehör?

Sen tänkte jag fråga om någon vet om jag ska applicera luftfiltret efter de gråa röret där de sitter en sorts adapter?

MVH

P.s Är micros luftfilter för 300 något att ha? eller tar det in skit!?

NI kan se en bild över min motor bland mina bilder.
Senast redigerat av Audisport_ (15 september 2007)

Rattryckarn

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
15 september 2007
En avskärmning är till för att inte motorn skall ta varmluften från motorn då moton går bättre med kall luft hur det ser ut på din bil vet jag tyvärr inte!

-Mike-

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Någon som kan svara smile

Rattryckarn

Trucker
168 Inlägg
15 september 2007
Ser inte ut o vara några större problem att sätta en avskärmning i den motorn då du hade gasnka mycket plats vid luftburken.

Sen vill jag rekomendera att du lägger lite mer pengar på ett filter som är bättre, tänk att ju mer pengar du lägger desto bättre får du ( oftast ) Simota,Greedy,HKS är ett par av dom märken som dom flesta annvänder här.

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Mattzzon skrev:
Ser inte ut o vara några större problem att sätta en avskärmning i den motorn då du hade gasnka mycket plats vid luftburken.

Sen vill jag rekomendera att du lägger lite mer pengar på ett filter som är bättre, tänk att ju mer pengar du lägger desto bättre får du ( oftast ) Simota,Greedy,HKS är ett par av dom märken som dom flesta annvänder här.

Var får jag tag på sådan luftfilter då?

Rattryckarn

Sök