2302
Sök

Isak90´s Projekt Volvo 940 || Just Nu:Bilen såld! Addon Sidokjolar TILL SALU!! Update: 2/8-08

1 997 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
henkecool skrev:
sätt baslådan till vänster ist och skruva steget på höger sida så hamnar ju steget rätt big_smile. Riktigt fin kärra du har, älskar galaxy-fälgarna  big_smile

//Henrik

De som e är att den får inte plats på högersidan.... Kollar du på på andra bilden precis över steget så ser du en plåtbit/fäste med en bult i. Baslådan går inte under den.....Därav är den till höger. smile

Tack ska du ha! Dom e dom snyggaste volvo orginal-fälgar från den tiden efter Polaris enligt mig big_smile

Mvh/Fredrik
Senast redigerat av isak90 (2 mars 2008)

304 Inlägg
2 mars 2008
Ser bra ut som vanligt. smile måste säga att den spelar riktigt bra faktiskt.
mvh albin

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

1 997 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
albin715 skrev:
Ser bra ut som vanligt. smile måste säga att den spelar riktigt bra faktiskt.
mvh albin

Tack du...De tycker jag allt, hittade några trevliga inställnings-skruvar idag så nu e de ännu mer bas:)

304 Inlägg
2 mars 2008
aaa de låter bra smile när blir de sommar däcken tror du då?  å dämparn? tongue eller de kanske bli efter elmia smile ?

1 997 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
albin715 skrev:
aaa de låter bra smile när blir de sommar däcken tror du då?  å dämparn? tongue eller de kanske bli efter elmia smile ?

Jag va riktigt sugen på o slänga dit sommarsulorna igår men fick sansat mig lite....Inte för att jag tror att de blir kallt o snö igen. Men jag kan lika gärna slita på vinterdäcken ett tag till för dom ska ju ändå burnas upp i sommar:P
Dämparn kan jag nog inte vänta så länge till med så den åker nog snart på om jag känner mig själv...roll  E de fint väder till helgen så sitter den nog där sen. smile
Senast redigerat av isak90 (2 mars 2008)

304 Inlägg
2 mars 2008
isak90 skrev:
albin715 skrev:

Jag va riktigt sugen på o slänga dit sommarsulorna igår men fick sansat mig lite....Inte för att jag tror att de blir kallt o snö igen. Men jag kan lika gärna slita på vinterdäcken ett tag till för dom ska ju ändå burnas upp i sommar:P
Dämparn kan jag nog inte vänta så länge till med så den åker nog snart på om jag känner mig själv...roll  E de fint väder till helgen så sitter den nog där sen. smile

hahahah fan va gött. då kommer jag och kikar och lyssnar lite på de. big_smile

1 997 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
albin715 skrev:
isak90 skrev:
albin715 skrev:

hahahah fan va gött. då kommer jag och kikar och lyssnar lite på de. big_smile

De kan du allt ta o göra:P

1 997 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Hej

Tänkte montera mina sportpedaler som jag inhandlade för ett tag sen men det ville sig inte...

Mina pedaler är helt enkelt för tjocka så dom nya får inte plats:/

Så ser det ut idag, lite slitna kanske...
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/271846_mkgnwi.jpg

Det var ju dessa som jag köpte på Jula för 59kr lol
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/204978_ppx3i6.jpg

Mvh/Fredrik

4 299 Inlägg
3 mars 2008
De ser snyggt monterat ut, lite osis me steget bra tongue Men kan man inte lossa o vända på bara den panelen då?

Ang pedalerna, slipmaskinen brukar kunna lösa de wink Eller e de skruvarna som blir för korta?

/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
4 mars 2008
De där uppåner kan jag leva med wink
Huvudsaken du är nöjd me alla kablar och så smile

Hm.. förstår inte va du menar när de är för "små" räcker inte skruvarna igenom?

Kämpa på! blir fin fint big_smile
Mvh Kim

1 997 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
De ser snyggt monterat ut, lite osis me steget bra tongue Men kan man inte lossa o vända på bara den panelen då?

Ang pedalerna, slipmaskinen brukar kunna lösa de wink Eller e de skruvarna som blir för korta?

/Jacob

Tackar! Jag tror nog att de ska gå...De satt några skruvar där på den yttersta panelen så om de inte sitter nått  på baksidan av den så ska de nog gå o vända den. smile

Hehe, så stort ingrepp hade jag inte tänkt o göra;) Men visst de hade funkat o göra så men det vill jag inte. Så jag skiter i alltihop. De va ju ingen dyr historia med dom:lol:

Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
De där uppåner kan jag leva med wink
Huvudsaken du är nöjd me alla kablar och så smile

Hm.. förstår inte va du menar när de är för "små" räcker inte skruvarna igenom?

Kämpa på! blir fin fint big_smile
Mvh Kim

Hehe, jag med.
Japp, e skitnöjd med det.smile

Alltså, mina pedaler var för tjocka för att pedalerna skulle kunna träs över och så var dom sneda på baskidan...Så för o få dom att passa skulle man nog behöva ta vinkelslipen o jämna till dom lite. Men det vill jag inte så jag låter de vara orginal.

Tack, kommer hända lite mer saker till helgen om vädret tillåter.
Slutdämparn ska på för våren e här!
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Håller på o monterar slutdämparen nu och den kommer för att stanna;)

4 299 Inlägg
7 mars 2008
isak90 skrev:

Wohoo smile

Upp me bilder så vi får se den ordentligt monterad wink

/Jacob

1 997 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:

Wohoo smile

Upp me bilder så vi får se den ordentligt monterad wink

/Jacob

De kommer, börjar lägga in lite bilder nu;)

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
7 mars 2008
isak90 skrev:
Sedan så tänkte jag att de kanske va dax för o skicka upp några bilder på sido-kjolarna som jag köpte i höstas. Fick tag på en kille som hade volvo-orginal gjutform så han hade ett par kjolar liggandes till mig. Jag tyckte dom var ganska billiga, gav 800kr för båda. Helt okej va?
Att jag inte visat dom förut e för att dom ändå inte ska monteras förräns tillvåren.Mvh/Fredrik:)

800:- är billigt, gjorde han kjolarna i glasfiber då lr? Själv kom man över ett par addon sidokjolar för 200:- av en tomte från Kungälv big_smile Slå d om du kan wink

Närå, det kommer bli fett när du får på kjolarna.

...tror jag, är dock inte helt 100...

1 997 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Pepparkakan skrev:
isak90 skrev:
Sedan så tänkte jag att de kanske va dax för o skicka upp några bilder på sido-kjolarna som jag köpte i höstas. Fick tag på en kille som hade volvo-orginal gjutform så han hade ett par kjolar liggandes till mig. Jag tyckte dom var ganska billiga, gav 800kr för båda. Helt okej va?
Att jag inte visat dom förut e för att dom ändå inte ska monteras förräns tillvåren.Mvh/Fredrik:)

800:- är billigt, gjorde han kjolarna i glasfiber då lr? Själv kom man över ett par addon sidokjolar för 200:- av en tomte från Kungälv big_smile Slå d om du kan wink

Närå, det kommer bli fett när du får på kjolarna.

Japp, glasfiber e det. Vafan!?! 200?yikes
De blir nog egrann svårt o slå de...

Tack, får hoppas på de.
Kul att du har hittat hit:)
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
UPDATE ! ! !

Så, idag var de dax o monetera slutdämparen för gott. Va lite klurigt ett tag när jag funderade på hur jag skulle hänga upp den men de löste sig tillslut. Fästet till orginaldämparen gick inte att använda så jag fick komma på en egen lösning. Hittade en bit tråd i rostfritt som var en 4-5mm tjock och den blev perfekt till upphängningen.

Men ska inte ha en massa taxt utan här kommer några bilder istället.

Som de såg ut innan
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/156549_5gf4xb.jpg

De mästa nermonterat
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/274498_wdt8bp.jpg

Hehe, de blev lite tomt
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/274499_x0z5w6.jpg

Första bilden på den monterad, den hänger lite löst
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/274500_oy6eg2.jpg

Sådär, då va den fast
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/274501_yftthg.jpg

Upptäckte sedan när jag skulle ställa upp bilen på uppfarten att nu va det slut på att backa upp den. Hehe, dämparen va ungeför 1cm ifrån att skrapa i backen...Så nu får jag köra upp bilen istället.

Var även ute och körde en sväng, den låter underbart och speciellt vid 3000rpm och uppåt cool

Mvh/Fredrik

304 Inlägg
7 mars 2008
de låter ju riktigt gött nu! smile å snyggt blir de me big_smile

4 299 Inlägg
7 mars 2008
De där blev jäkligt snyggt smile
Brummar gött gör den nu också antar jag wink

/Jacob

Sök