Blocket annonser o dess innehåll.

Mr_Redbull Evolution Garage
17 september 2007 · 478 Inlägg

Varför i allsin dar kan inte folk som säljer sina bilar lägga upp bilder på motorrummet med?
Visst utsidan kan vara toksnygg o tokpolerad men vafan jag vill se hur det ser ut i motorrummet med, vill ju inte åka över halva Sverige för o kolla en bil vars motor ser för jävlig ut.

Senast redigerat av Mr_Redbull (17 september 2007)

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
17 september 2007 · 5 753 Inlägg

alldrig funderat på att man kan be dom att skicka fler bilder?? roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Mr_Redbull Evolution Garage
17 september 2007 · 478 Inlägg

jo men har begränsad tillgång till mail via jobbet bara atm :s
samt att jag funderade på o dra ut på en liten bilkikar turne innan jag bestämmer mig för vad det blir smile
Finns så mycket roligt att köpa juh big_smile

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
Germax
17 september 2007 · 12 086 Inlägg

98% av alla människor vill inte se vad de är i motorrummet. Därför lägger man inte upp bilder på motorrummet på en annons, känns inte så prioriterat. Och i 99.9% av alla fallen ser motorrummet helt orginal ut.. vilket gör de hela än mer ointressant.

FireTraXX DFFL
17 september 2007 · 9 020 Inlägg

JapMax skrev:
98% av alla människor vill inte se vad de är i motorrummet. Därför lägger man inte upp bilder på motorrummet på en annons, känns inte så prioriterat. Och i 99.9% av alla fallen ser motorrummet helt orginal ut.. vilket gör de hela än mer ointressant.

Precis, motorrummet är ju inte det viktigaste.
Hellre fin i lacken och städad inredning.
Du tittar väl inte innuti värmepannan när du köper hus?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mr_Redbull Evolution Garage
17 september 2007 · 478 Inlägg

hur folk sköter sina bilar utvändigt kan skilja sig mycket från hur motor och motorrummet ser ut. Var o kollade en bil som såg tokfin ut på utsidan och enl ägaren gick den bra inga probs.. kollade i motorrummet såg inte bra ut, efter en kort tur la jag ner det köpet därav önskan att folk visar iaf ngn bild av det som finns under huven.

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
pulk
17 september 2007 · 143 Inlägg

Jag har då sålt bilar utan att köparens ens öppnat på huven smile Så även om bilen går bra och inga maskinella fel finns så backar du för att det inte är tvättat under huven ? Många skulle nog göra mera skada av att motortvätta än låta skiten vara kvar där. Fast ska man sälja något är det bra att ha kort på allt så det går att maila till den som frågar.

BMW 323 Ci (1999)
STriiiker
19 september 2007 · 609 Inlägg

Som denna då kanske... hehe

http://www.blocket.se/vi/13478968.htm?ca=6_s

Xuri One Man Clan
19 september 2007 · 4 287 Inlägg

Jag köper också hellre en bil där allt e tvättat och motorrummet är fräscht ...de finns så många fjollor ..sånna där personer som säger att öppetfilter och avgassystem ger 30-40 hk ....sånna blir jag rädd för ..ofta  har sånna personer nytvättad bil för å ragga fjortisar med men oftast kan dom varken köra eller vårda en bil på annat sätt än å tvätta den ...kanske fylla på vind i däcken också men det är ett plus...

vet flera personer här i stan som köper bilar som på något sätt är häftiga och sen när dom är ute och kör så bar "vad fan är de för lampa som lyser" då har personerna glömt fylla på olja osv ...och när oljetryckslampan börjar lysa då har de gått för långt för längesen ..

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
fishn
19 september 2007 · 226 Inlägg

Ja, eller så ser motorrummet ut som en påse skit, vill man inte komma till heller.. jag vet inte vad ni andra tycker, men jag vill att det ska se skapligt ut smile

kwansa Hmm, vet inte?
19 september 2007 · 1 775 Inlägg

fishn skrev:
Ja, eller så ser motorrummet ut som en påse skit, vill man inte komma till heller.. jag vet inte vad ni andra tycker, men jag vill att det ska se skapligt ut smile

Du menar som på den 9000 som vi kollade på wink? Megasatsen någon hade lagt över hela motorn yikes

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
940R
19 september 2007 · 1 567 Inlägg

Lite av ett "Moment 22"

Är det nytvättat och rent  under huven då kan säljaren dölja oljeläckage eller andra fel..Är det skitet  ja då är ägaren slarvig och då kan man misstänka att resten av bilen med är dåligt skött.. svårt att veta vad som är rätt eller fe!!Detl bästa är väl en rejäl provkörning och sedan lyfta på huven och spana när man stannat

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
gorre
19 september 2007 · 250 Inlägg

jag var nöjd med mitt motor rum när jag köpte bilen
det var inte tvättat men såg inte heller ut som en påse skit.
utan det var dammigt och lite skit här och var så ska det va.

Martan
19 september 2007 ·

Högglanspolerade plåtar, alu..allt med lack på är polerat,..

ME LIKE!

Bierstube
12 mars 2015 · 616 Inlägg

Jag vet att jag gör mig skyldig till ett trådlyft grande men letade efter en tråd där man kunde diskutera intressanta bilar som utannonseras på Blocket. Den här trådens rubrik kändes som att den kunde användas för ändamålet istället för att jag startar en ny. Moderatorn får ingripa om han misstycker. Annars kan vi kanske fortsätta diskutera intressanta bilar från Blocket i den här tråden istället för å starta nya trådar varje gång?

http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_G … 11&w=3

Den här hittade jag nyss. Hade varit lite skoj å köra runt i. "Oj, Polisen har satsat på nåt alldeles extra" hade säkert varit mångas reaktion.

IX ____________________________________
13 mars 2015 · 1 340 Inlägg

Bierstube skrev:
Jag vet att jag gör mig skyldig till ett trådlyft grande men letade efter en tråd där man kunde diskutera intressanta bilar som utannonseras på Blocket. Den här trådens rubrik kändes som att den kunde användas för ändamålet istället för att jag startar en ny. Moderatorn får ingripa om han misstycker. Annars kan vi kanske fortsätta diskutera intressanta bilar från Blocket i den här tråden istället för å starta nya trådar varje gång?

http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_G … 11&w=3

Den här hittade jag nyss. Hade varit lite skoj å köra runt i. "Oj, Polisen har satsat på nåt alldeles extra" hade säkert varit mångas reaktion.

Haha ja det var ett riktigt trådlyft du lyckades med big_smile

Problemet med att diskutera blocket annonser är att dem kan snabbt försvinna, den du länkade igår är som du ser redan borta smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Muttley
13 mars 2015 ·

Bierstube skrev:
Jag vet att jag gör mig skyldig till ett trådlyft grande men letade efter en tråd där man kunde diskutera intressanta bilar som utannonseras på Blocket. Den här trådens rubrik kändes som att den kunde användas för ändamålet istället för att jag startar en ny. Moderatorn får ingripa om han misstycker. Annars kan vi kanske fortsätta diskutera intressanta bilar från Blocket i den här tråden istället för å starta nya trådar varje gång?

http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_G … 11&w=3

Den här hittade jag nyss. Hade varit lite skoj å köra runt i. "Oj, Polisen har satsat på nåt alldeles extra" hade säkert varit mångas reaktion.

Denna tråd kan vara något för dig.  Klistrad i Allmänt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=17607

_Bill_
14 mars 2015 · 42 Inlägg

Vilken jubelmössa som anmärker smutsigt motorrum om bilen i övrigt är fräsch och fin + servad.. hahaha!! Har träffat sådana snackare förr när man sålt bilar o grejer... AHAHHAHAHAHAH!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang