4561
Sök

BMW e36 sliter snett !

159 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
#1
Hej

Är det vanligt att e36:orna drar väldigt snett, och då menar jag att i mitten av däcket är det ca 4-5mm och på kanten är det totalt slicks !?
Jag vet att dom brukar stå väldigt snett bak, men att den skulle slita så snett hmm !?

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

1 418 Inlägg
23 september 2007
#2
inget konstigt med det speciellt inte när den är sänkt.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

159 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
#3
Okej känns skönt att höra, för jag blev så snopen när det är i stort sett slut men jättefint mönster i mitten å kanten längst ut! , man får leva med det då plus att man får byta däck för att det är slut i kanten men är ca 5mm kvar på resten av däcket hmm

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
23 september 2007
#4
Lindberg88 skrev:
inget konstigt med det speciellt inte när den är sänkt.

bilen ska gå fint sänkt också man får göra hjul/Framvagnsinställning har man inte gjort det så får man helt enkelt skylla sig själv....Har du kollat däck trycket?


245 Inlägg
23 september 2007
#5
gör en 4-hjulsinställning så försvinner det, om det nu går att justera dom tillräkligt

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

159 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
#6
Jaha okej man åker på det neutral, vad går det på att göra en 4-hjulsinställning ?

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

245 Inlägg
23 september 2007
#7
lämna in bilen på ett fordonsgymnasium...kostar en påse bullar eller nått ;P

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

159 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
#8
Jag går fordon myself tongue  hahah
Men vet inte riktigt om det går, får vell fråga . men i annat fall vad kostar då ungefär en 4-hjulsinställning ?

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

245 Inlägg
23 september 2007
#9
500 å uppåt häromkring

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

159 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
#10
Okej de va ju inte farligt smile

MVH

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

BMW Power
2 362 Inlägg
23 september 2007
#11
tror inte det går att justera så mycket bak.. går inte på min E30 iaf.. har sänkt min 80/75.. så mina bakdäck står /  \.

Det är inte så ovanligt heller att just BMW bilar sliter snett..

BMW, bogsering med wire :/

159 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
#12
Precis, de va det jag ville komma till att jag sett att på dom flesta BMW:na så står bakhjulen väldigt mkt utåt. och de känns inte som att man kan justera upp hjulen så att dom står rakt. Och sen tkr jag det är snyggt med hjulen lutandes utåt cool, synd bara att den verkar tugga däck sad

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 september 2007
#13
Skifta däcken på fälg bara tongue

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

159 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
#14
Ah de har jag inte tänkt på, det skulle fan funka ju big_smile
Får nog bli så !  tack

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

Thorssa
24 september 2007
#15
Jag hade sänkt min E36 15 mm bak och det gick inte att justera det tillräckligt. Fick tipset att jag skulle skifta däcken mellan fälgarna bak varje säsong.

study
772 Inlägg
24 september 2007
#16
kan man inte pump upp däcket så att det slits mer i mitten jag har för mig att man kan gör s men är lite osäker.

1 827 Inlägg
24 september 2007
#17
Med BMWs hjulupphängning så får du väldigt hög camber när du sänker bilen. Dvs / \.

Detta gör egentligen ingenting att däcken står såhär, men när du sänker en bil så ändras samtidigt toe inställningarna. Grov toe tillsammans med grov camber gör däremot att däcken slits innan du hinner säga fyrhjulsinställning. Åk och gör en sådan och ställ en väldigt neutral TOE bak, så ska du se att du slipper snedslitning även om du kör med mycket camber.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

159 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
#18
Okej tack så mkt för alla svar !
Tror jag är lite lat och skiftar dessa däck jag har nu , och sen får det bli en hjulinställning nästa gång jag köper nya däck ! smile

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

26 Inlägg
26 september 2007
#19
min bmw e lika dan. går att göra *bättre* men inte fixa det till fullo! lycka till mvh jimmy


761 Inlägg
26 september 2007
#20
Hade så på MR2:an också innna. Hjulvinkarna var helt åt helvete då den förra ägaren hade sänkt den, utan att justera vinklarna. Att hjulen har stor camber behöver inte nödvändigt betyda extremt slitage, men stor camber ihop med stor tå-in är inget bra alls. Och när man sänker så blir dels cambern större och dels tå-in. Nu har du förmodligen ingen chans att påverka cambern i större utsträckning men lämna in den så åtminstone tå-in är rätt.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66


Sök