Sluta snusa!

Digital_Kicker
25 september 2007 · 3 721 Inlägg

Rlundgren skrev:
Försöker sluta ja också, Dosan tog slut idag och ja tänker inte köpa någon ny heller, ja ska klara de smile

gött!!!

Crille_9_5 BioPower by MapTun
25 september 2007 · 238 Inlägg

Har snusat i 10 år. Har försökt sluta ett par vändor genom åren men icke lyckats...eller rättare sagt -Omgivningen har ej stått ut med mig. Så man kör vidare med det goda istället big_smile

Maptun #3 BioPower Inviduell
iceman19
25 september 2007 · 98 Inlägg

hehe nästan rolig o läsa att de inte bara ja som har problem mä detta...slutade på nyår som "nyårslöfte" o de gick bra som fan ett tag..kände mig inte allt speciellt sugen men så va de fylla o så pröva man en för att känna hur de kändes...o då va de ju kört igen...men nu ska ja fan sluta..ska utomlands om två veckor o när ja kommer hem så ska ja inte göra de igen...så ä de bara...

Rushman Evolution Garage
25 september 2007 · 1 299 Inlägg

va snackar ni om? De la inte svårt att sluta röka/snusa? Har jag gjort massa gånger!

Nä skoja, men jag börja snusa för nåt år sen för att sluta röka, givetvis sket de sig å e nu helt fast i båda.
Går härmed med i brödraskapet å ska sluta röka!

Sky´s the limit...
TS_quattro fyrkrafsare
26 september 2007 · 1 443 Inlägg

slutade snusa i februari i år, som jag ser det handlar det enbart om vilja, vill man så kan man.
hade en obruten dosa med mig första veckan som snuttefilt men sedan gav jag bort den.
det är ju vanan att ha någonting i munnen som är svår att göra sig av med, nikotinet "glömmer" kroppen bort efter ca 24 timmar. så ha någonting att suga/tugga på så ska det nog gå lite lättare, tuggummi, halstabletter eller något annat som du finner lämpligt.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
GurraG INGET ANNAT!!
26 september 2007 · 1 725 Inlägg

jag slutade för 4 månader sen ungefär.. drick mycke vatten och tuggummi om begäret blir alldeles för starkt.. sen är det bara att ställa dej in på att du SKA sluta... låt det inte finnas någon annan tanke

rs niklas saab expert
26 september 2007 · 248 Inlägg

fattar inte hur det kan vara gott att snusa har prövat men det smakade naturligtvis skit som tur  var mvh

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
LocKtar Herr
26 september 2007 · 1 722 Inlägg

Digital_Kicker skrev:
Ska klara detta! Tungt som tusan! Ska prova med att dricka mycket vatten. Det som är värst är när man nu skulle festa en kväll!, Alkoholen ökar suget ännu mer ju! smile. hehe, får nog göra ett uppehåll med spriten också då.

Ja, dricka bör du nog inte göra om du ska göra ett helhjärtat försök!
Du kanske ersätta snuslasten med en annan last? typ godis? eller gym?:> kan också bli som droger!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
breesladd SKÅNING
26 september 2007 · 1 215 Inlägg

LocKtar skrev:

Digital_Kicker skrev:
Ska klara detta! Tungt som tusan! Ska prova med att dricka mycket vatten. Det som är värst är när man nu skulle festa en kväll!, Alkoholen ökar suget ännu mer ju! smile. hehe, får nog göra ett uppehåll med spriten också då.

Ja, dricka bör du nog inte göra om du ska göra ett helhjärtat försök!
Du kanske ersätta snuslasten med en annan last? typ godis? eller gym?:> kan också bli som droger!

har börjat dricka mer kaffe efter att jag slutade snusa för 3 dagar sedan och en på jobbet sa till mig att jag nog ska ta det lungt med kaffet så jag inte börjar dricka massa kaffe istället för snus , mycket svårt är det tanken har ju varit där att fan ja kan ta en men har fan inte gjort det, rökade igentligen också men slutade med det sammtidigt, tjejen rökar och har inte tänkt sluta så det blir ju inte lättare då direkt

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Brink88 President över Brinkland
27 september 2007 · 465 Inlägg

började med nikotintugummi igår. inte samma effekt som snuset på morgonen men det funkar lite iaf:)

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
Tinoz 10 sec före dig...
27 september 2007 · 540 Inlägg

tror att jag tar en snus nu! varför sluta?

Crappy_punkrocker
27 september 2007 · 268 Inlägg

har snusat tio år nu, vill egentligen inte sluta, finns inget bättre an att ta en snus när man vaknar på morgonen! Mums! smile Men nu är man ju snart så illa tvungen, köpte en dosa general (lös) igår...37 jävla spänn!!! Kommer ju bli ruinerad...nä det är nog dags o sluta...så blir det mer pengar att lägga på bilen istället, det är ju bra! smile

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!
Snoow
27 september 2007 · 2 Inlägg

skulla vara härligt att slippa beroendet, men jag tror ingen skulle stå ut med mitt humör. Pojken snusar å röker så just för tillfället känns de inte som någe val...men vem vet...kanske till jul eller nått.

Rushman Evolution Garage
27 september 2007 · 1 299 Inlägg

Crappy_punkrocker skrev:
har snusat tio år nu, vill egentligen inte sluta, finns inget bättre an att ta en snus när man vaknar på morgonen! Mums! smile Men nu är man ju snart så illa tvungen, köpte en dosa general (lös) igår...37 jävla spänn!!! Kommer ju bli ruinerad...nä det är nog dags o sluta...så blir det mer pengar att lägga på bilen istället, det är ju bra! smile

37 spänn e ju som hittat!
cigg kostar ju 46, å en stressig dag går ju nästan ett helt paket! ^^
Men har slutat nu! 1,5 dar, känner mig redan rikare!

Sky´s the limit...
Digital_Kicker
27 september 2007 · 3 721 Inlägg

Är inne på dag 5 nu. Hur ska jag klara detta? Suget, begäret!, Vatten funkar inte, tuggummi är sådär, sad sad

buffys
27 september 2007 ·

Onico är ett hett tips;)

Digital_Kicker
27 september 2007 · 3 721 Inlägg

buffys skrev:
Onico är ett hett tips;)

näää då blir man mer sugen om man har något under läppen, har provat

Braather (none)
27 september 2007 · 1 725 Inlägg

Gåt bara INT asså... Jag testa Onico..Men usch efter ett tag... Jag kommer snusa hela livet..så är det bara big_smile Å det gillar jag! hehe

Senast redigerat av Braather (27 september 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--
Digital_Kicker
27 september 2007 · 3 721 Inlägg

Brink88 skrev:
började med nikotintugummi igår. inte samma effekt som snuset på morgonen men det funkar lite iaf:)

Men då blir man beroende av nikotintuggummi, man slutar väl för att lägga ner Nikotinet??

NiMroD
27 september 2007 · 264 Inlägg

ska fan inte sluta har inte viljan.. plus att den välarbetade snusgropen försvinner big_smile

Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang