Update! Ja vad har då hänt denna gång? Jo, jag har börjat svetsa i det andra hjulhuset. Började med att knacka bort allt löst sedan upp med slip-apa med en sån snurra med sandpapper på och slipade plåtrent. Sen en plåt på givetvis som ska helsvetsas. Har svetsat runt hela nu och håller på att slipar med vanlig kapskiva så jag ska kunna se vart jag inte fått till det bra, kört upp 3 skivor inne i där så jag kände för en paus från det och fortsätta nån annan gång så jag fortsatte lite smått med ramarna.
Har kapat till ben för att få lutning på dem sen så skruvade och limmade jag fast dem i en hyfsad lutning(Kanske lite väl mycke lutning så jag är osäker på om magneterna är för nära bakluckan, kolla http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 64&p=1 och ge er åsikt) och plockade sedan ut lådan och tog in den för att skruva till ordentligt och limma ännu mer
Under tiden det torkade på så tog jag fram spackelspaden och drog på ett lager pp100 till på plastlapparna och sen så bearbetade jag kåpan över handskfacket lite så den ska passa bra!
När limmet torkat ett bra tag så tog jag fram fleece tyget och häftade fast där hålen runt ramarna är så jag får lådan helt tät !
Och lite bilder:
Ett litet hål, ganska lättsvetsat då plåten är ganska tjock
Och där va det svetsat. Håller på och slipar ner svetsfogen så jag ser vart jag har missat så jag kan få det så tätt som möjligt!
Rost lite överallt Men det åtgärdas som ni ser! Ska få mina bromsköldar bytta med tänkte jag då det inte är mycke kvar av dem
Här kapas det till pinnar till ramarna som basarna ska sitta i, tryckimprengnerat skare va
Och där va alla 4 pinnar kapade, ska bara snedkapa dem lite så jag får vinkel på basarna!
Passade på att tvätta fälgarna nu när det va plusgrader ute! Tog och gick över bilen en sväng med så nu blänker det lite bättre ända tills imorgon när ja åker till jobbet
Ramarna med sina nya "ben"
Ramarna fastskruvade i överkant, vad tycks ?
Framifrån
Mitt feta ljudbygge
Börjat häfta fast lite tyg så jag kan plasta lådan tät och stabil Började i mitten mellan ramarna
Sen under och på sidorna. Kom inte längre än såhär idag
Får lägga upp en bild på kåpan över handskfacket och modifiering av den!
Låter lite sjukt kanske, Men kan inte sluta tänka på hur färgen på den där glasfiber kåpan på minner om en snorkråka, Eller en Gammal äcklig möglig nagel :S uhhh
Låter lite sjukt kanske, Men kan inte sluta tänka på hur färgen på den där glasfiber kåpan på minner om en snorkråka, Eller en Gammal äcklig möglig nagel :S uhhh
Hehehe, ja det ser inte så mysigt ut när man tänker så. Men det har jag inte gjort förän nu, får se hur jag tänker imorgon när jag fortsätter
Hehehe, ja det ser inte så mysigt ut när man tänker så. Men det har jag inte gjort förän nu, får se hur jag tänker imorgon när jag fortsätter
Haha, Har jag saggt för mkt nu? haha
Haha, nej då. Inga problem. Men är säker på att jag kommer tänka på det minst en gång imorgon när ja ser kåpan
Fy fan baslådan ser ju ut o bli ruggigt bra asså!! hur går det för dej med allt annat byggande då? haha får se om en annan får arslet ur vagnen o börjar med mitt snart med...
Aja fortsätt som du gör nu mannen!
It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Fy fan baslådan ser ju ut o bli ruggigt bra asså!! hur går det för dej med allt annat byggande då? haha får se om en annan får arslet ur vagnen o börjar med mitt snart med...
Aja fortsätt som du gör nu mannen!
Hehe, tack ! Jo det går bara bra med allt, hittills så har inga värre problem kommit upp. Inte nåt annat än de dåliga skärmkanterna Hehe, ja det är dags snart för dig å dra igång då!