2360
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
600 776 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
bil intreserad anläggare
467 Inlägg
3 december 2007
jag tycker inte om lambo-dörar på bilar med fler än 3 dörar men det är ju bara jag det.

jag tror det kan bli fräckt om du byter din vinge mot en ny. alltid kul med nya grejor.

jag tycker med om att man har tonade rutor. det ser snyggt ut och det är bra att inte alla kan se vad som är innanför. och på utstälnigar kan man ju ha dörarna öppna:D
//mackan

2 933 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
weser skrev:
jag tycker inte om lambo-dörar på bilar med fler än 3 dörar men det är ju bara jag det.

jag tror det kan bli fräckt om du byter din vinge mot en ny. alltid kul med nya grejor.

jag tycker med om att man har tonade rutor. det ser snyggt ut och det är bra att inte alla kan se vad som är innanför. och på utstälnigar kan man ju ha dörarna öppna:D
//mackan

Ja jag tror med en ny vinge kan bli snyggt då den jag har inte är så supersnygg på min + att bromsljusglaset är sprucket sad

Ja tonade rutor är snyggt så det blir nog så till slut smile

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 933 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
å just de ja.
Klarade teoriprovet nyss så nu ska jag dra på mig blåbyxorna och dra igång igen big_smile

Mvh Magnus

4 506 Inlägg
6 december 2007
dj_aggwa skrev:
å just de ja.
Klarade teoriprovet nyss så nu ska jag dra på mig blåbyxorna och dra igång igen big_smile

Mvh Magnus

För MC menar du då eller?

Vh Andreas

Kan du andas kan du dö.

2 933 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
dj_aggwa skrev:
å just de ja.

Mvh Magnus

För MC menar du då eller?

Vh Andreas

Jepp, för mc. till bil va de längesen ja klarade, då va jag bra påläst med mot nu big_smile
prövotiden gick ut idag eller igår me tror ja tongue

mvh Magnus

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
6 december 2007
gött att du ska börja jobba igen:D ser fram imot allt som kommer hända med bilen:D

2 933 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
weser skrev:
gött att du ska börja jobba igen:D ser fram imot allt som kommer hända med bilen:D

Va skoj att få greja lite igen med, slet så jag blev "dyng-svett" i slutet.

Kommer liten uppdatering snart med enstaka bild smile

mvh Magnus

2 933 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
UPPDATE!!  Eller vänta lite här nu, bättre att uppdatera när jag har nåt att visa? wink
Ja då så, men ändå, eller nåt.
Bara för att, så ska ni få lite bilder och lite info iaf

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/203860_ddjtz7.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/203863_u5tton.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/203867_uffjvk.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/203868_n1y1jk.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/203870_4awl9a.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/203873_cat3d1.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/203876_9zxqxr.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/203878_eyuzfx.jpg

Ja, lite bilder på de jag gjort idag.
Alltså, jag har spacklat "lapparna" igen, jag har penslat på baslådan med polyester 2 gånger och även spacklat instrumentpanelen så den får lite mer form.
Har limmat fast den lilla biten av ramen till skärmen i handskfacket med och ska börja arbeta med det framöver.. smile

Mvh Magnus.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 december 2007
Det rör sig frammåt smile
Fortsätt i detta tempo så kommer den bli klar tills ag får körkortet så jag kan komma och kika wink
mvh kimpa

2 933 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Fortsätt i detta tempo så kommer den bli klar tills ag får körkortet så jag kan komma och kika wink
mvh kimpa

Hehe, du kan inte va gammal wink  Detta kommer ta tid, skulle inte tro att ja hinner klart till säsongen börjar. Men kan ju ha den halvklar som jag sett många bilar på utställningar tongue

Mvh

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 december 2007
dj_aggwa skrev:
kimpan_90 skrev:
mvh kimpa

Hehe, du kan inte va gammal wink  Detta kommer ta tid, skulle inte tro att ja hinner klart till säsongen börjar. Men kan ju ha den halvklar som jag sett många bilar på utställningar tongue

Mvh

Närrå, jobba  på bara och lås in dig i garaget och mat och dryck för en veckas tid, fyfan då är ju nästan bilen klar wink hehe
Jag fyller precis i början av sommarn, eller när igentligen börjar sommaren? tongue min sommar börjar när jag har sommarlov, jag fyller iallafall den 24 juni, så det är bara att skriva upp i almenackan och börja jobba på bilen tongue hehe
Närå, inge stress.. men kommer vilja se den irl sen smile
mvh kimpa

2 933 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
dj_aggwa skrev:
kimpan_90 skrev:
mvh kimpa

Mvh

Närrå, jobba  på bara och lås in dig i garaget och mat och dryck för en veckas tid, fyfan då är ju nästan bilen klar wink hehe
Jag fyller precis i början av sommarn, eller när igentligen börjar sommaren? tongue min sommar börjar när jag har sommarlov, jag fyller iallafall den 24 juni, så det är bara att skriva upp i almenackan och börja jobba på bilen tongue hehe
mvh kimpa

Heh, ja om man ändå kunde göra det big_smile Skulle nog inte bli mycke gjort då för det mesta material är slut nu tongue  Fast ska på biltema på söndag, då blire 5 eller 10 kg polyseter, ett antal meter matta + en jäkla massa glasfiberspackel tongue

Jasså, gött å fylla år på sommaren. iofs så spelar det ingen roll nu när ja e 20 smile

Nej då, känner mig inte speciellt stressad heller, det får ta den tid det tar. Måste dock snart bli klar med instrumentpanelen tror jag så jag kan lacka den i nån flashig färg (Förslag??) och sen stoppa in den utan att färgen spricker! (Är ganska tajt för att få in panelen)
Du kommer säkert få se den, blir den någorlunda iordning så blir det den till vallåkra nästa igen och kanske tillochmed v70n, dyrt att flytta 2 bilar 55-60 mil enkel väg dock  så blir nog bara ena.

mvh Magnus

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 december 2007
dj_aggwa skrev:
kimpan_90 skrev:
dj_aggwa skrev:

Mvh

mvh kimpa

Heh, ja om man ändå kunde göra det big_smile Skulle nog inte bli mycke gjort då för det mesta material är slut nu tongue  Fast ska på biltema på söndag, då blire 5 eller 10 kg polyseter, ett antal meter matta + en jäkla massa glasfiberspackel tongue

Jasså, gött å fylla år på sommaren. iofs så spelar det ingen roll nu när ja e 20 smile

Nej då, känner mig inte speciellt stressad heller, det får ta den tid det tar. Måste dock snart bli klar med instrumentpanelen tror jag så jag kan lacka den i nån flashig färg (Förslag??) och sen stoppa in den utan att färgen spricker! (Är ganska tajt för att få in panelen)
Du kommer säkert få se den, blir den någorlunda iordning så blir det den till vallåkra nästa igen och kanske tillochmed v70n, dyrt att flytta 2 bilar 55-60 mil enkel väg dock  så blir nog bara ena.

mvh Magnus

Jag vet en färg du ska ha på bilen, men om jag säger detta kanske du blir lite snopen tongue hehe

Den ska vara Vit wink   yikes tänker du ?
Men inte vilken vit som helst utan Pärlemovit, skiftar i blått grönt och har ett litet rött inslag wink så jävla het färg, kommer passa så bra på din bil.. men det är du som bestämmer, annars skulle bilen passa i candyröda, fast med lite mörkare flaeks så du får upp en mer skiftande nyans smile
Mvh Kimpa

2 933 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
dj_aggwa skrev:
kimpan_90 skrev:
mvh kimpa

mvh Magnus

Jag vet en färg du ska ha på bilen, men om jag säger detta kanske du blir lite snopen tongue hehe

Den ska vara Vit wink   yikes tänker du ?
Men inte vilken vit som helst utan Pärlemovit, skiftar i blått grönt och har ett litet rött inslag wink så jävla het färg, kommer passa så bra på din bil.. men det är du som bestämmer, annars skulle bilen passa i candyröda, fast med lite mörkare flaeks så du får upp en mer skiftande nyans smile
Mvh Kimpa

Hehe, blir inte förvånad när du säger vit, har haft lite tankar om att lacka den vit med nån typ av brytning sammtidigt som de vore kul att ha någon annan cool färg som sticker ut rejält.. Men sånt är svårt att veta när man inte grejar nåt med färg mer än kulörer att bryta av med, som silver, svart. osv tongue
Ja candyrött är snyggt med, vet dock inte om jag vill ha det då det börjar bli lite väl många röda av vad jag uppfattatm iofs så har jag inte sett nån candy röd 240.

Sen ska man ju få tag på nån som klarar lackera det med och som inte ruinerar mig, känner en som går sista året på lack nu och han säger att han klarar av att lacka bil så det blir bra. Frågan är om man vågar lite på någon med så få erfarenhetstimmar !? :S

Har idéer på färgen på instrumentpanelen iaf, funderar på att lacka "över list" i Svart eller nån annan färg och sen på det lacka uder list och mittkonsolen i samma silver som listerna på v70n (416) vilket jag tycker är snygg,

Sen skulle detta gå ut på dörrarna med, vet dock inte hur de skulle se ut att ha övre delen på dörren svart och resten silver ? Troligen så kan man fixa det genom att linjen där det går över mellan färgerna går i nån lång "S" form över dörren och sen lacka en sträng i där i en helt annan färg som får bryta av smile

Låter de som de kan bli nåt ? 
Silver kan man ju kombinera till vilken bilfärg som helst tror jag, det lär ju inte se fel ut med silver och svart inredning till en blå eller röd bil t.ex

mvh
Senast redigerat av dj_aggwa (6 december 2007)

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
7 december 2007
nu börjar det hända nått igen:D

2 933 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
Ja då har man vart iväg en sväng till Karlstad till biltema, clas ohlssons osv. och köpt på mig lite penslar, kablar, kemi och diverse annat.. + En massa julklappar som inte ska visas tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/204840_8i1vaq.jpg
Lite av grejerna som blev inhandlade, iaf de som är till bilen smile

Så nu finns det material till att hålla på ett tag till wink

Mvh Magnus

Edit*  Satan, skulle ju haft svart lim till bakljusen med :@ jaja, då får de ligga på rummet i några månader till tongue
Senast redigerat av dj_aggwa (8 december 2007)

620 Inlägg
8 december 2007
kör på ngn blå lack me lite flakes lr va de nu heter i den så den blir lite effekt full fan så grymt e typ så 740in min men lackjobbet är totalt värdelöst!!

//keep up tha good work dude//

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
8 december 2007
ser bra ut men kan inte se vad allt är:D längtar tills jag kan börja själv  //mackan

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 december 2007
Oj lite grejer införskaffade ser jag wink
Måste ha svart lim jag med tongue Vart finner jag det?

Vet du vad det är för gradantal (tempratur)
som behövs som max för att polyersten ska härda?
mvh kimpa

2 933 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
kör på ngn blå lack me lite flakes lr va de nu heter i den så den blir lite effekt full fan så grymt e typ så 740in min men lackjobbet är totalt värdelöst!!

//keep up tha good work dude//

Okey, ja blått med flakes av nån typ i har jag haft i tanken. Måste vara en "rejäl" blå då men för att de ska sticka ut lite, finns ju många blåa bilar. Vill ha "lite mer" om ja ska lacka om big_smile

Mvh Magnus

Sök