kimpan_90 skrev:
dj_aggwa skrev:
kimpan_90 skrev:
Närrå, jobba på bara och lås in dig i garaget och mat och dryck för en veckas tid, fyfan då är ju nästan bilen klar

hehe
Jag fyller precis i början av sommarn, eller när igentligen börjar sommaren?

min sommar börjar när jag har sommarlov, jag fyller iallafall den 24 juni, så det är bara att skriva upp i almenackan och börja jobba på bilen

hehe
Närå, inge stress.. men kommer vilja se den irl sen

mvh kimpa
Heh, ja om man ändå kunde göra det

Skulle nog inte bli mycke gjort då för det mesta material är slut nu

Fast ska på biltema på söndag, då blire 5 eller 10 kg polyseter, ett antal meter matta + en jäkla massa glasfiberspackel

Jasså, gött å fylla år på sommaren. iofs så spelar det ingen roll nu när ja e 20

Nej då, känner mig inte speciellt stressad heller, det får ta den tid det tar. Måste dock snart bli klar med instrumentpanelen tror jag så jag kan lacka den i nån flashig färg (Förslag??) och sen stoppa in den utan att färgen spricker! (Är ganska tajt för att få in panelen)
Du kommer säkert få se den, blir den någorlunda iordning så blir det den till vallåkra nästa igen och kanske tillochmed v70n, dyrt att flytta 2 bilar 55-60 mil enkel väg dock så blir nog bara ena.
mvh Magnus
Jag vet en färg du ska ha på bilen, men om jag säger detta kanske du blir lite snopen

hehe
Den ska vara
Vit

tänker du ?
Men inte vilken vit som helst utan Pärlemovit, skiftar i blått grönt och har ett litet rött inslag

så jävla het färg, kommer passa så bra på din bil.. men det är du som bestämmer, annars skulle bilen passa i candyröda, fast med lite mörkare flaeks så du får upp en mer skiftande nyans

Mvh Kimpa
Hehe, blir inte förvånad när du säger vit, har haft lite tankar om att lacka den vit med nån typ av brytning sammtidigt som de vore kul att ha någon annan cool färg som sticker ut rejält.. Men sånt är svårt att veta när man inte grejar nåt med färg mer än kulörer att bryta av med, som silver, svart. osv

Ja candyrött är snyggt med, vet dock inte om jag vill ha det då det börjar bli lite väl många röda av vad jag uppfattatm iofs så har jag inte sett nån candy röd 240.
Sen ska man ju få tag på nån som klarar lackera det med och som inte ruinerar mig, känner en som går sista året på lack nu och han säger att han klarar av att lacka bil så det blir bra. Frågan är om man vågar lite på någon med så få erfarenhetstimmar !? :S
Har idéer på färgen på instrumentpanelen iaf, funderar på att lacka "över list" i Svart eller nån annan färg och sen på det lacka uder list och mittkonsolen i samma silver som listerna på v70n (416) vilket jag tycker är snygg,
Sen skulle detta gå ut på dörrarna med, vet dock inte hur de skulle se ut att ha övre delen på dörren svart och resten silver ? Troligen så kan man fixa det genom att linjen där det går över mellan färgerna går i nån lång "S" form över dörren och sen lacka en sträng i där i en helt annan färg som får bryta av
Låter de som de kan bli nåt ?
Silver kan man ju kombinera till vilken bilfärg som helst tror jag, det lär ju inte se fel ut med silver och svart inredning till en blå eller röd bil t.ex
mvh